1.097 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
hot 50 gas problem hot 50 gas problem
hej alle jeg har en hot 50. når jeg giver ca kvart gas eller halv gas så stopper den med at give gas og så giver den gas igen og så stopper den igen. og sådan forstætter den bare den stopper og giver gas hele tiden. det kun når jeg give fuld gas hvor den kører fint. nogle ider
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.931
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 31 Svar: 24.931
jul 2019
Følger: 15 Følgere: 130 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 200
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.171
Den mangler nok omdrejninger, sammen med at dysen er lidt for lille.
De to ting forstærker hinanden.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.171
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
70cc, GG, 12mm karburator og DYSE 72
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
Din cylinder er færdig. End of story.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
Der sidder en dyse 72 i en almindelig 12mm karburator på en Hot.
Du skal ihvertfald en 15-25 numre op før den får den benzin den skal have.
Tør man spørge i hvor lang tid du har kørt sådan?
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
Det er sgu for dumt det der haha.
Tager du pis på os?
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.171
Og find ud af hvilken dyse der sidder i den.
Uanset om det er en gammel cylinder eller ej.
Jeg har set sprit nye cylindre køre 2km, for så at sætte sig med en smæld, fordi at dysen var for lille.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
Det du påstår den køre godt med den opsætning er ligesom at påstå at en kat kan føde en ko.
Det kan den ikke, og din maskine kører IKKE godt med den opsætning.
Lad nu være med at være en 15 årig stædig knejt der tror han har 100% styr på tingene og lyt til hvad der bliver sagt til dig.
Skil din karburator ad og se hvad der er inde i den, og når du er igang så se hvordan din cylinder ser ud fordi jeg nægter at tro på den kan kører "godt" men en så lille benzin tilførsel uden at den har fået fatale skader.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
- Vi siger til dig at man IKKE skal køre med en dyse 72 når man har en 12mm karburator.
"den kører pisse godt og der er std karburator og std dyse"
- Din cylinder er enten død eller meget snart død. Vil æde mine sko på at kompression er lav og det er SØRME nok derfor den skal have 10 spark før den starter.
En for lille dyse på en 2 takts motor er katastrofalt for en cylinder og der vil ikke være nok til at smørre stempel, ringe og cylindervæg.
Ved du overhovedet hvilken dyse der sørger for benzin tilførsel ved:
0% åben spjæld
0 til 20-25% åben spjæld
25 til 100% åben spjæld
Og hvad med kompression? Ved du overhovedet hvad det er og hvorfor en cylinder skal have kompression?
Hvis du havde en lille anelse ville du meget hurtigt forstå hvorfor din scooter kører af lort til.
MEN MEN MEN du ved jo bedre og så kan du jo bare blive ved med at køre på en scooter der går af helvede til
jul 2019
Følger: 15 Følgere: 130 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 200
Altså han skriver jo i #25 at han ikke ved bedre
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 30
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.023
Tonelejet er så noget andet. Men hjælp det har du bestemt fået af ham.
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.115
Han skal jo ikke sige at han ikke har styr på scootere, men samtidigt hårdnakket stå fast på at en dyse 72 ikke er skyld i at hans motor nu går dårligt.
Havde knægten trods alt dyset karburatoren op dengang han monterede 70cc cylinderen, så havde han stadig haft en scooter der kunne starte uden bøvl.
Den har svært ved at starte da han kan give den ca 10 spark før den går i gang - altså enten for lidt brændstof eller lav kompression.
Kompressionen er lav pga for lidt brændstof hvilken har gjort skader i cylinder, stempel og ringe.
Har motoren ikke til rådighed til nok benzin / fed blanding starter den ikke (nemt)
Har motoren ikke kompression nok, starter den ikke (nemt) eller slet ikke.
Problemet peges udelukkende tilbage på hans alt for lille dyse.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.171
De ting der bliver sagt i #21 og #24 rammer plet, men du vil ikke høre efter.
Vi hører det gang på gang, at folk herinde påstår at deres scooter kører pisse godt og pisse hurtigt, med std cylinder og GG. Og at den tilmed er hurtigere end deres venners, som har 70ccm på.
Faktum er at du bare skal lytte efter og se at få skiftet den dyse.
"Min scooter kører skide godt"
"Den laver det der med gassen"
Kan du selv høre selvmodsigelsen?
"Min bil kører skide godt"
"Min bil taber fart, når jeg træder på speederen"
Same shit....
hot 50 gas problem