1.097 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

hot 50 gas problem hot 50 gas problem

hej alle jeg har en hot 50. når jeg giver ca kvart gas eller halv gas så stopper den med at give gas og så giver den gas igen og så stopper den igen. og sådan forstætter den bare den stopper og giver gas hele tiden. det kun når jeg give fuld gas hvor den kører fint. nogle ider


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hot 50 gas problem
  • #1   4. feb 2020 Rens din karburator.

  • #2   4. feb 2020 Hvad har du gjord

  • #3   4. feb 2020 det skete efter jeg skiftede til mallosi mulivatiator


  • #4   4. feb 2020 Det skulle der ikke ske noget ved har du skiftet luftfilter karburator cylinder eller udstødning ellers skal karburator bare renses

  • #5   4. feb 2020 Har du dysser den til?

  • #6   4. feb 2020 jeg har ikke skiftet noget andet en variator efter det skete. men den kører helt fint hvis jeg giver bundgas. det bare alt under bund gas så holder den igen og så giver den gas og sådan fortsætter den

  • #7   4. feb 2020 Hvad er resten af opsætningen?
    Den mangler nok omdrejninger, sammen med at dysen er lidt for lille.
    De to ting forstærker hinanden.


  • #8   4. feb 2020 70cc mallosi sport, pillede skive og tragt, mallosi multivariator, og gg udstødning

  • #9   4. feb 2020 den har også svært ved at starte altså når den er kold så skal den have ca 10 kick før den starter nogle ider?

  • #10   4. feb 2020 Du har glemt at skrive hvilken dyse der sidder i den.

  • #11   4. feb 2020 jeg har ikke skiftet nogle dyser


  • #12   4. feb 2020 så det må være std


  • #13   4. feb 2020 BAHABAHAAHABA AHVA! smiley

    70cc, GG, 12mm karburator og DYSE 72 smiley smiley smiley smiley


  • #14   4. feb 2020 ja


  • #15   4. feb 2020 Hold da helt kæft smiley

    Din cylinder er færdig. End of story.


  • #16   4. feb 2020 det er ikke et gammelt cylle jo


  • #17   4. feb 2020 Altså du siger du har et 70cc Malossi Sport på og du har en standard karburator hvor du ikke har skiftet dysen.
    Der sidder en dyse 72 i en almindelig 12mm karburator på en Hot.

    Du skal ihvertfald en 15-25 numre op før den får den benzin den skal have.

    Tør man spørge i hvor lang tid du har kørt sådan?


  • #18   4. feb 2020 500km ca

  • #19   4. feb 2020 Ja, din cylinder er svaret.

    Det er sgu for dumt det der haha.
    Tager du pis på os?


  • #20   4. feb 2020 nej?

  • #21   4. feb 2020 Åben din karburator NU NU NU NU NU...!!!!

    Og find ud af hvilken dyse der sidder i den.
    Uanset om det er en gammel cylinder eller ej.
    Jeg har set sprit nye cylindre køre 2km, for så at sætte sig med en smæld, fordi at dysen var for lille.


  • #22   4. feb 2020 der er std i

  • #23   4. feb 2020 men det bare mærkeligt fordi den kører ellers meget godt ud over at den gør det der med gassen

  • #24   5. feb 2020 Mads... en 12mm karburator og dyse 72 er en dødsdom for en 70cc.

    Det du påstår den køre godt med den opsætning er ligesom at påstå at en kat kan føde en ko.
    Det kan den ikke, og din maskine kører IKKE godt med den opsætning.

    Lad nu være med at være en 15 årig stædig knejt der tror han har 100% styr på tingene og lyt til hvad der bliver sagt til dig.

    Skil din karburator ad og se hvad der er inde i den, og når du er igang så se hvordan din cylinder ser ud fordi jeg nægter at tro på den kan kører "godt" men en så lille benzin tilførsel uden at den har fået fatale skader.


  • #25   5. feb 2020 prøv hør. jeg skriver herinde for at få hjælp fordi jeg ikke har styr på scootere overhovedet jeg ved ik en skid om det. så lad værd at sig at jeg tror jeg har styr på det jeg svarer bare så godt jeg kan på spørsmålene. men den kører pisse godt med den her opsætning ud over at den er begyndt på det her med gassen. det kan godt være du ikke tror på mig så må du lade værd. den kører pisse godt og der er std karburator og std dysse. men tak for hjælpen alligevel. jeg kører ikke på den før jeg får min 19mm karbu på og nye dysser

  • #26   5. feb 2020 "jeg skriver herinde for at få hjælp"
    - Vi siger til dig at man IKKE skal køre med en dyse 72 når man har en 12mm karburator.

    "den kører pisse godt og der er std karburator og std dyse"
    - Din cylinder er enten død eller meget snart død. Vil æde mine sko på at kompression er lav og det er SØRME nok derfor den skal have 10 spark før den starter.

    En for lille dyse på en 2 takts motor er katastrofalt for en cylinder og der vil ikke være nok til at smørre stempel, ringe og cylindervæg.

    Ved du overhovedet hvilken dyse der sørger for benzin tilførsel ved:
    0% åben spjæld
    0 til 20-25% åben spjæld
    25 til 100% åben spjæld

    Og hvad med kompression? Ved du overhovedet hvad det er og hvorfor en cylinder skal have kompression?

    Hvis du havde en lille anelse ville du meget hurtigt forstå hvorfor din scooter kører af lort til.

    MEN MEN MEN du ved jo bedre og så kan du jo bare blive ved med at køre på en scooter der går af helvede til smiley


  • #27   5. feb 2020 "MEN MEN MEN du ved jo bedre"
    Altså han skriver jo i #25 at han ikke ved bedre


  • #28   5. feb 2020 GXM jeg siger tak for hjælpen selvom du ik rigtig hjalt og en anden gang så bare lad vær at skriv

  • #29   5. feb 2020 #28 jeg syntes ellers nok han har givet dig en masse hjælp.
    Tonelejet er så noget andet. Men hjælp det har du bestemt fået af ham.


  • #30   5. feb 2020 #27
    Han skal jo ikke sige at han ikke har styr på scootere, men samtidigt hårdnakket stå fast på at en dyse 72 ikke er skyld i at hans motor nu går dårligt.

    Havde knægten trods alt dyset karburatoren op dengang han monterede 70cc cylinderen, så havde han stadig haft en scooter der kunne starte uden bøvl.

    Den har svært ved at starte da han kan give den ca 10 spark før den går i gang - altså enten for lidt brændstof eller lav kompression.
    Kompressionen er lav pga for lidt brændstof hvilken har gjort skader i cylinder, stempel og ringe.
    Har motoren ikke til rådighed til nok benzin / fed blanding starter den ikke (nemt)
    Har motoren ikke kompression nok, starter den ikke (nemt) eller slet ikke.

    Problemet peges udelukkende tilbage på hans alt for lille dyse.


  • #31   5. feb 2020 Lad være med at være en arrogant snob.

    De ting der bliver sagt i #21 og #24 rammer plet, men du vil ikke høre efter.
    Vi hører det gang på gang, at folk herinde påstår at deres scooter kører pisse godt og pisse hurtigt, med std cylinder og GG. Og at den tilmed er hurtigere end deres venners, som har 70ccm på.
    Faktum er at du bare skal lytte efter og se at få skiftet den dyse.


    "Min scooter kører skide godt"
    "Den laver det der med gassen"

    Kan du selv høre selvmodsigelsen?



    "Min bil kører skide godt"
    "Min bil taber fart, når jeg træder på speederen"
    Same shit....


Kommentér på:
hot 50 gas problem

Annonce