{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Maling af udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej sg.
Jeg vil have malet mit udstødning da det er begyndt at ruste, men hvad for noget maling skal jeg bruge og hvordan skal jeg gøre det sådan at det ikke falder af når udstødningen bliver meget varm.

Jeg har før malet mit udstødning med 800 graders spray maling men efter lidt tid begyndte det så småt at falde af.

Tak på fprhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af udstødning
  • #1   12. apr 2020 Det er faldet af fordi du ikke har slebet udstødningen inden du malede den ... Vask den , tør den af og slib den med korn 500 , vask den igen og tør efter med en tør klud, og gi den så med det du selv nævnte .. giv det ca 3 gange og lad det tørre 5-7 minutter mellem hvert lag .

• #3   12. apr 2020 Lav dit forarbejde godt nok, så falder malingen aldrig af.
    90% af en flot og vellykket lakering er forarbejde, det glemmer mange gds'ere og springer over hvor gærdet er lavest, men det koster, og i det her tilfælde kostede det en ny lakering.

• #4   12. apr 2020 Jeg hørte også noget fra en prof. maler at man kunne komme den i ovnen undervejs når man maler for at få malingen til at hærde godt

• #5   12. apr 2020 Mathias, det nytter ikke noget hvis ikke malingen har noget at binde i ( sliberidser ) .. Jeg er selv autolakerer, og det der med at putte det i ovnen har ikke noget med hårdheden på maling at gøre , kun tiden det skal hærde på . det forkorter tiden .

• #6   12. apr 2020 ok tak

Kommentér på:
Maling af udstødning

Annonce