Alu cylinder - hverdagskørsel {{forumTopicSubject}}
Kan I ikke fortælle om jeres erfaring med alu cylinder og hverdagskørsel? Har tænkt mig at købe en , udelukkende kun fordi jeg har læst at de er nemmere at kører til..
Kan I ikke fortælle om jeres erfaring med alu cylinder og hverdagskørsel? Har tænkt mig at købe en , udelukkende kun fordi jeg har læst at de er nemmere at kører til..
Spar penge på din forsikring
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.014
Men støbejern holder længere.
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 23 Scootere: 4 Emner: 5 Svar: 104
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
aluminiums cylindere er bedre på alle punkter.
Hvis du har to cylinderkits med samme port timing og stempel, det ene af jern og det andet af aluminium så vil det af aluminium holde længst fordi det er bedre til at aflede varme og det bliver hurtigere drifts temperatur så der er mindre kold motor slid.
tror grunden til myten er opstået er fordi dumme folk sammenligner holderbarheden på et hyper racing cylinder kit med et standard 50cc...
dec 2018
Følger: 73 Følgere: 706 Scootere: 6 Emner: 72 Svar: 717
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 71 Scootere: 3 Emner: 23 Svar: 482
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.417
en alu cylinder bruges som regel lidt hårdere, men altså en rs125 f.eks. kører vel 10'000 mellem stempelring skift hvis man kører pænt
og kan nok sagtens køre over 35000 på det samme cylinderkit.
om nikasil belægning sætter en grænse for levetid, fordi man ikke bare kan købe et lidt større stempel hver gang cylle er slidt en smule, ved jeg ikke.
gear knallerterne er med alu cylinder standard.
Det med at "støbejern er mere holdbart" tror jeg svarer til at "alle svaner er hvide".
Det er en tommelfingerregel. baseret på et begrænset udpluk af virkeligheden. Uden fortsålse af de underliggende mekanismer.
og ingen regel uden undtagelser
som regel
Alu cylinder - hverdagskørsel