{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.346 visninger | Oprettet:

Bedste knallert/Scooter ? {{forumTopicSubject}}

Hvad vil i mene er alle tiders bedste knallert/scooter ?

Jeg har haft næsten alle; Maxi, Ciao, Kreidler, AprillaRs50, Aprilla Classic, Kymco et eller andet, Suzuki Samurai, Big max, Hot 50, ...

Skal jeg selv "kåre en" - baseret på driftsikkerhed og fart, så er det Kreidler, Maxi, Ciao.

Fedeste at køre på Aprillaerne !

Men desværre også dem som stjæles hurtigst. Selvom man bor langt ude på landet, så må man regne med at ens knallert bliver sjålet inden for 3 timer hvis man efterlader den ved en togstation, endda selvom politistationen er lige om hjørnet, og den er låst solidt med kæder om en lygtepæl

Jeg har ca 20 scootere og knallerter kørende et eller andet sted, jeg ved bare ikke hvor, men møder jeg en af dem tilfældigt på en cykelsti et sted, er jeg ikke bleg for at stikke armen ud foran dem så de vælter, og gerne kommer grimt til skade !

PT har jeg valgt at bosætte mig et sted tæt på toget og indkøb, så jeg har slet ikke behov for en scooter, omend det sommetider kunne være rart, men jeg vil ikke have for så mange penge stående nede på P-pladsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste knallert/Scooter ?
  • #1   6. apr 2021 PS det er ikke fordi den skal være racer, men køre helt lovligt / inden for de der famøse 43 /km/t som man må uden bilkørekort.

• #2   6. apr 2021 Hvis du har fået stjålet 20 knallerter og ikke har fundet dem igen, så har du ikke haft tracker på dem, hvilket er underligt, med din historik.

• #4   6. apr 2021 Enig med de andre. Det lyder til at være noget sludder. Kan se i en af dine tidligere forumemner, at du ikke har bil kørekort, og dermed kun må køre 30 knallert. Du siger at du kører lovligt, men de har kun lavet Aprilia Classics som 45 knallert (som du siger du har haft). Er næsten også 100 på at de kun lavede Rs50'ere som 45, men hæng mig ikke op på det. Så der er altså noget her der ikke stemmer.

• #7   6. apr 2021 #5 Haha ja, opdagede lige at han siger han har haft kortet men åbenbart ikke har det længere.

• #9   6. apr 2021 #8 Men 20 knallerter? Kunne forstå det hvis han nu havde dem på en gang og der så var nogen der kom men en stor trailer eller varevogn og bare proppede dem ind i bilen og kørte, men han siger at han bor på 2. sal, så chancen for det er lille.

• #11   12. apr 2021 Må lige opklare her:

Ja nogle af dem findes kun i 45, og især Aprilla Classicen, og Derpi Cpr 50, rundede let 100 km/t. I al fald ikke et problem at overhalde biler som kørte med normale 80 km/t på en landevej.

Det har naturligvis været MENS jeg havde B/bil kørekort, så det er derfor jeg nu må nøjes med 30-modeller, men fx en Kreidler RMC 5 gears, kan også voldtunes med 14 HK, nok ikke helt nok til at kommer over 100, men i al fald trække op af selv den stejlleste bakke med 3 personer på.

At jeg ikke har haft tracking på, er af den simple grund at fra omkring år 2000 til 2018 var GPS teknoligien ikke fremme endnu, i al fald ikke til den slags.

kald mig bare naiv, men hver gang jeg fik ny kværn som køre jeg ud i en sejlads-forretning, og købte mig en megatyk ANKERKÆDE, da de helst skal være så tykke at en alm boltsaks ikke kan gabe over dem.

Men nu til dags har de jo bare batteridrevne vinkelslibere, og ingen reagerer åbenbart på at nogen står og sliber i en knallertl¨lås i fuld offentlighed ?

En anden gang skulle mig og en kammerat blot have EN lektion i skolen.

Jeg havde en Suzuki Samurai, og ham en Yamaha FS1 4-gears, jaja han var klart hurtigts, men vi låste dem så sammen til hinanden, på sådan en lille sti ved skolen, der kan ikke lige køre en varevogn ind eller lign.

Men da vi kom ud 45 min senere var de BEGGE væk og ikke set siden.

Vil bare sige hvis i handler eller drømmer om en af disse nostalgiske legendariske knallerter, og ikke det moderne plastik pras, så tjek stelnummer med politiet inden i betaler !

Selv min Ciao gad nogen stjæle, som ellers er den mest nederen knallert næstefter en Velo Solex smiley

PS måske var der GPS i slutningen, men jeg prøvede med billige Thansen alarmer, dem reg de jo bare af og knuste på jorden. Kolde i røven. Men dengang kostede en knallert måske 2000 kr, så det virkede lidt skørt at bruge ligeså meget på GPS, så hellere en god lås.

Hvad skulle jeg også havde gjort hvis jeg kunne tracke den ? Tage til Polen hvor det sandsynligvis er endt, og gå amok med en kølle?

• #12   12. apr 2021 Ps jeg har ikke altid boet på 2. sal. Jeg vil ikke have knallert her af samme grund, jeg kan ikke se hvad der foregår nede foran min opgang. Men dengang bliv der stjålet alle steder fra. Endda en af mine venner tog min KReidler mens jeg holdte fest. Jeg er ikke sikker på hvilken af dem jeg skal mistænke dog.

En anden gang blev min Maxi som ellers var helt renoveret nakket fra togstationen.

En 3 gang punkterede på Suzuki Samurai på vej til købmanden, så jeg låste den til nærmeste lygtepæl, til jeg kunne få hjælp af en mekaniker-ven med bil*/trailer næste dag - der var den der ikke mere.

Måske er jeg bare uheldig. Nu bor jeg heldigvis så tæt på tog, og indkøb, at en knallert ville være unødvendig (og stjålet inden for 1 uge formentlig) for selvom jeg boede langt ude på landet blev de taget, og nu bor jeg i en boligblok med mange slags mennesker ;/

• #13   12. apr 2021 #12
    Det lyder som om at du bor på Vestegnen ( Pestegnen ).
    Noget i stil med Ishøj.
    Det går lynhurtigt i det område.

En GPS er bedre end en lås, hvis den er lille nok og gemt godt nok.
    Dine knallerter er ikke endt i Polen, for så var tyveriet planlagt mere end at den bare forsvandt når du var til time på en skole.
    En GPS tages heller ikke af en vinkelsliber.

Jeg skal have en god/lille tracker på den scooter jeg snart køber.
    Og så skyr jeg ingen midler for at få den retur, for jeg sætter geo-alarm på den, så hvis den forlader kommunen, så bliver jeg ringet op og så skal jeg på jagt.

Kommentér på:
Bedste knallert/Scooter ?

Annonce