{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Køb af Scooter og tyveri ? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer kraftigt at købe en helt ny scooter, da jeg synes brugt-priserne er helt til grin ( En gammel Puch maxi koster det samme som en helt ny fra Thansen).

Men hvordan tyverisikrer jeg den bedst? Jeg har ikke rigtigt gjort op med mig selv, om det er en fordel eller ulempe at jeg bor i en boligblok, hvor der derfor er mange mennesker som går forbi hele tiden. Jeg har godt nok en cykelkælder, men der vil jeg ikke kunne få den op/ned af på egenhånd".

Men kan stille den i cykelstativ, men en eller anden megatyk lås på, og så en form for alarm + en GPS tracker?

Ville i være tryg ved det ? Altså jeg føler mig ikke specielt utryg i kvarteret, men jeg har før fået hugget en scooter som stod i min carport for enden af en stille villavej, men det var måske netop det at det var en stille villavej som gjorde at de "kunne hugge den i fred"? mens jeg sov.

Det skal også være en alarm, der omvendt ikke går i gang bare døren til opgangen smækker 2 meter fra cykelstativet.

Ville i turde ? Og hvilke sikkerhedsforanstaltninger ville i lave?

Det mest fordi jeg efterhånden har 20 knallerter og scootere kørende rundt et sted i DK, jeg har kun fundet de 3 af dem igen. Den der var næsten hel droppede de vist at køre på efter et par 100 meter, fordi baghjulet var ekset, de 2 andre fandt jeg rippet for stumper. Og resten er aldrig set siden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Scooter og tyveri ?
  • #2   22. maj 2021 Men så kommer spørgsmålet så...

Man har sådan en GPS-dims på, så man ved faktisk præcist hvor den er. Politiet har typisk for travlt til at hjælpe i den slags "småsager", så hvad gør man så?

Tager til adressen med en stor kølle og en pistol og banker dem søndersammen og tar sin scoorter med hjem igen eller hvordan ?

Jeg er nemlig IKKE en voldelig type, jeg har ikke engang prøvet at få tæv i bylivet som teenager gg.

Men at folk stjæler mit køretøj kan virkelig pisse mig af....

• #3   22. maj 2021 #2
    De skal nok komme.
    De elsker at få fingrene i knallert tyve, da det har en meget lav opklaringsprocent, så en hver tyv de får fat i hjælper på deres statistik.
    Jeg har stået i en ghetto og fået øje på min stjålne scooter, hvor at der kom en gut ud og startede den og kørte på den.
    Jeg ringede til panserne, som have en vogn i nærheden.
    De fik fat i ham og han fik en dom for brugstyveri og jeg fik min scooter tilbage.

• #7   23. maj 2021 Tommy hehe jeg har prøvet noget "næsten det samme"-

Jeg arbejdede på den lokale grillbar- og så kom en ung knægt og ville have en hotdog. Det er fint, men han ankom sgu på MIN cykel stjålet 4 mdr tidligere ??!?

Han sagdehan bare havde fundet den i en hæk, det er måske sandt, men så er det stadig ulovlig omgang med hittegods ikke at melde det til polititet ?

PAs også på jeres fakturaer til fx bilstereo.

JEg fik engang indbrud i min bil, det var ikke selve bilen, men stereoanlægget de ville have. Jeg sagde serie nummeret til politiet. Et par måneder senere kom polititet til min arbejdsplads, rimeligt upassende når man er frontfigur i en butik gg... men så havde de fundet min autoradio i forbindelse med en razzzia.....

Heldigvis var der ikke kunder lige der, men man vil da helst ikke have besøg af politiet på ens job, kunne de ikke bare have sagt, "kom ned på politistationen når du har fri i aften" gg.

Kommentér på:
Køb af Scooter og tyveri ?

Annonce