{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Nicholas S
Nicholas S
Tilmeldt:
24. maj 2021
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 4

Aprilia sr 50 r Factory Ditec {{forumTopicSubject}}

Hejsa Jeg har en Aprillia sr 50 r Factory Ditech 2010 30knallert

Symptomer
Pisse svær og starte
Den ryger det skal en Ditech ikke
Går lavt i rpm Når kold
Spiller olie ud af udstødniges porten på cyl
Den for generelt for meget 2t olie?


Cylinder kompression 6,7 bar
Kompresser 8 bar
Benzinpumpe er helt ny
Dyse er helt ny
Pakninger er helt nye samt o ringe
Den bruger ikke kølerviske
Krumtap hus er ikke fyldt med vand eller 2t olie og ikke fugtig
Jeg har haft slebet udstødnings porten
Har prøvet fuld syntetisk olie og semi syntetisk
Har fået nye benzin slanger osv...
olie pumpen er også målt med den der streg på den
Den er en stærk blå tænding
fin støvsky fra dysen
Ny Membram
Der ingen fejl i ecu eller tps sensor eller temperatur sensor eller tænd spole der er målt på det hele af hjælp af far som har været industrielektriker

Det næste jeg køber til den et helt ny cylinder og stempel da det måske kan være det jeg har slebet i udstødnings porten?? Jeg virkelig ved at være træt af det her lort Har smidt 5,000 kr i den snart Og kræver den for praktik og snart arbejde Har sikkert glemt nået så skriv enlig

Med venlig Hilsen Nicholas








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sr 50 r Factory Ditec
  • #1   25. maj 2021 hej Nicholas du har købt dig noget af et problem barn men for at teste olie pumpen så skal du tage olie slangen af blokken hvor den skyder olie ind i blokken og lukke studsen af og sætte slangen over I en flaske og køre 5l benzin af så skulle der gerne være 200ml olie i flasken husk at blande olie benzinen ellers brænder du cylinder af

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.099
    #2   25. maj 2021 Trykket fra kompressor virker mig noget højt, er du sikker på det er en god måling ?

  • Nicholas S
    Nicholas S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 4
    #3   25. maj 2021 Reject, Det kan jeg godt se har skrevet forkert kan ikke helt præcis huske det nu men tror det var omkring 5,5 bar og den kan også holde trykket det er ligesom man skyder en vinprop af når slangen kommer af efter ca. 15 min

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.099
    #4   25. maj 2021 #3
    5.5 bar lyder mere korrekt, det er så deadhead kan jeg høre, har du haft en måler på et t stykke for at se om den også holder trykket når det hele er samlet ?


  • Nicholas S
    Nicholas S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 4
    #5   26. maj 2021 jep den holder også trykket


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.099
    #6   26. maj 2021 Hvordan kører den generelt når den er varm ? Jeg tænker om motoren kan have en utæthed et sted.

    Hvor meget er der slebet i udstødningsporten på den ? Kompression er måske en anelse til den lave side.


  • Nicholas S
    Nicholas S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 4
    #7   26. maj 2021 For en ende af når man skal starte den er den virkelig svær og starte det kan tage op til 1 min og få den i gang Så når endelig er blevet lidt varm er den nærmere og starte da den også går ud vis man ikke gir lidt gas til sarte med og den ryge også meget for en ditech og et eller andet effekter den så den siger den skal have mere olie?? Men når den er varm ryger den stadig men ikke lige så meget nok pga den er varm den kan også stå i tomgang uden at gå ud og den køre også meget fint men skal skifte tændrør tit det bliver helt sort

    Vi har prøvet og justere på olie pumpen lige meget hvad for en vej vi drejer den ryger den lige så meget men den skal jo også bare pumpe ikke regulere??

    Det med cylinderen jeg har slippet ca. 1 til 2 millimeter af i udstødnings porten Kan den effekt den med måske bygge forkert vacuum op jeg har læst de skulle være meget følsomme


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.099
    #8   26. maj 2021 Med det du beskriver ville jeg mistænke cylinder, husk kun originale dele til sådan en.

  • Nicholas S
    Nicholas S Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 4
    #9   26. maj 2021 Jep jeg prøver og købe ny cylinder vil lige høre om du ved om det her passer kan ikke selv målene
    https://speedline.dk/aprilia-sr-50-factory-ditech/cylinder/cylinderkit-standard-50ccm-1


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.099
    #10   27. maj 2021 Det burde passe ja, men kig lige på easyparts.nl, der er originale dele. smiley

Kommentér på:
Aprilia sr 50 r Factory Ditec

Annonce