{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
364 visninger | Oprettet:

Kæde justering {{forumTopicSubject}}

Jeg skiftede gearing på min Suzuki smx 50 fra 46/12 til 46/15 og kunne overhoved ikke får den gamle kæde til at passe på den nye gearing, den havde 125 led.
Købte så en ny med 136 led og den er alttt for stor.
Har trukket hjulet frem og tilbage og strammet det op, men den er rigtig meget for stor.
Hvad gør man her?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde justering
  • #1   31. maj 2021 Afkorter kæden så den passer i længden? Bare et bud smiley

• #2   31. maj 2021 yes, man kan købe en kædespringer til ikke ret meget.
    Den hjælper især hvis man har taget for meget af og skal have to led på igen.

Men man kan også bare sætte en spids hård ting på en af leddenes aksel eller hva den hedder, og knalde den ud med en hammer.
    Bare husk det er 2 af gangen, hvis den nye ende skal passe sammen med starten.

Evt youtube how to shorten bike chain / afkorte cykelkæde.

• #3   31. maj 2021 eksempel
    https://www.youtube.com/watch?v=C-MWuSyphOI

• #5   1. jun 2021 Minder mig om min Kreidler RMC 5-gear. Den var gearet for højt, så den kun kunne trække i 5. gear i medvind eller ned af bakke (+110 km/t).

Så jeg tænkte jeg ville have en mere normal gearing på, så opdagede jeg at bagtandhjulet var i virkeligheden fra en eller anden MC, hvilket kan forklare den ikke kunne trække det i 5. gear.

Så købte et nyt kædekit. Fra Thansen. Den kæde rev den over på 2 km ! Så havde en kæde som de kaldte "Super kvalitet", den rev den over på 10 km !

Så jeg endte med at gå tilbage til motorcykelkittet, og leve med at 5. gear var kun til ned af bakke og vikelig ræs.

Ville hellere have haft den bedre kunne trække med 3 mennesker på op af stejle bakker, for dem var der en del af i området, og folk boede typisk ret øde steder til privatfester og sårn gg.

Nå men der gik nu heller ikke ret længe inden nogen "hjalp mig af med den" (stjålet !).

• #6   1. jun 2021 Det er helt normalt at man selv skal korte kæden op så den passer ved at fjerne de overskydende led....

Kommentér på:
Kæde justering

Annonce