{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

kevin B
kevin B
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

Første brugte scooter {{forumTopicSubject}}

Hej jeg søger hjælp til at købe en brugt 30 knallert/scooter til min dreng, da han får sit knallert kort snart, jeg overvejer aprillia/gilera eller yamaha som er lovlig. Hvad siger i?.
smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første brugte scooter
  • #1   17. jul 2021 det er alle gode mærker men der er jo altid en stor chance for en mandags maskine når man køber brugt

• kevin B
    kevin B Tilmeldt:
    jul 2021

#2   17. jul 2021 Det er rigtigt, har selv haft en aprillia sr 50 og gilera runner hvor de stod ude i al slags vejr men kørte altid og minimal service. Vil bare ikke investere i en ny hvis han ikke finder det sjovt eller har interesse i det efter et stykke tid. Derfor en brugt til at starte med.

• #4   17. jul 2021 #3 typhoon/storm er da forholdsvis populær blandt unge til tun-maskiner

• #6   17. jul 2021 #5 der vil jeg sige at jeg er en ung scooterknejt og ser forholdsvis tit tunede typhoons osv

• #8   17. jul 2021 Honda SFX 50. Sådan en havde jeg da jeg var 15 til jeg var ca. 18 år, og lavede ikke andet end at køre scooter. Ingen vedligeholdelse overhovedet og der gik aldrig noget i stykker. Jeg ved ikke om de er til at finde i Danmark mere. Her i Tyskland koster de i mellemtiden ingenting.

• #9   17. jul 2021 Japansk eller italiensk er bedst, men svært at finde brugt i velholdt stand.
    Der er en del peugeot på brugtmarkedet.
    Alt der er nyere end spedfight 3 er som regel god stand, og lovlig.
    Peugeot designer fine nok maskiner.
    Dog er de lidt for meget pengemaskiner. Reservedele er dyre, produktionskvaliteten er middelmådig og køreegenskaberne er ikke som japan og italien.
    Taiwan maskiner er der mange af.
    De er fine til prisen, hvis de er billige. Nemme at skrue i og holder ca ligeså godt som en peugeot.
    Designet halter dog lidt..funktionelt.
    Komfort er lidt kompromiteret af den asiatiske gennemsnitlshøjde.
    Og køre egenskaberne er ikke engang på fransk niveau.
    Herunder hvor godt forlygten lyser osv.

Kina knallerterne er som regel billige, men de kan bedst sammenlignes med at gå på bordel og købe en tur med en kran der koster 5 kr.
    ...Du vil hellere være foruden smiley long story short

• kevin B
    kevin B Tilmeldt:
    jul 2021

#11   17. jul 2021 Lige for at komme tilbage på sporet ang køb af brugt scooter til min søn så søger jeg viden om aprillia/gilera eller yamaha er en god begynder knallert smiley

• #13   18. jul 2021 De er fine til en begynder så længe de ikke er forskruede.
    undgå aprilia sr50 ditech men ellers go for it.
    Uden at vide om han er høj eller lav, om han ska køre langt eller korte ture, om det er bykørsel eller lange lige stykker på landet, eller hvilken specifik aprilia/gilera/yamaha der er tale om.
    Har heller ingen anelse om hvorfor vi ikke snakker om piaggioer nu vi er igang med nogen af de bedste scootere du kan få.
    men jaa altså begyndere er forskellige smiley

• #14   18. jul 2021 https://www.dba.dk/piaggio-zip-4t-2009-12900/id-1081383089/

jeg måtte til side 2 på dba 30knallerter fra 2009-2020 mellem 4000kr og 16000kr, før jeg så noget jeg ville klikke på.
    Den her.
    Uden at nærlæse eller kigge på alle billederne, har ikke engang luret om det er 4t eller 2t udgaven, så vil jeg allerede sige noget nær ultimativ begynder maskine brugt

• #15   18. jul 2021 lidt lang og tung i forhold til zippen, men større hjul, bedre vindlæ og mere plads hvis man er høj og/eller skal køre længere ture.
    https://www.dba.dk/piaggio-typhoon-2019-5850/id-1081113942/du går seriøst glip af en stor del af de bedste maskiner du overhoved kan få hvis du ikke også overvejer piaggioerne.
    udover gilera aprilia og yamaha.
    Vil faktisk fraråde yamahaerne lidt da der stortset kun er neos og jog R som kandidater fra yamaha.
    Neosen er for dyr, især i reservedele, men holder værdien godt. Hvis ellers man er lille nok til at sidde godt på den og er ok med bagagekrogen sidder så lavt at der knap nok kan hænge en dametaske, og brugte reservedele er sjældne.
    Jog R er enten tunet, eller har været tunet, fordi de er super populære til det formål så 95%+ af de danske Jog R er forskruede og/eller overprissat.

• #16   18. jul 2021 jeg har en piaggio nrg den køre godt os en stor scooter ligger godt på vejen os selvom man køre 100 km/t som min

Kommentér på:
Første brugte scooter

Annonce