Hjælp til begynderscooter {{forumTopicSubject}}
Hej. Forsøger at spørge igen om køb af god begynderscooter. Vi er så forvirrede. Min søn, der lige har fået knallertkort skal bruge en scooter 30, der ikke skal skrues i. Den skal bare køre lovligt. Han skal køre 60 km hver dag (30 km til skole). Han er 187 cm og skal helst sidde lidt komfortabelt.
Vi havde først tænkt på en VGA, men er kommet i tvivl om vi skal smide nogle flere penge i. Ved godt at det er billigst at købe brugt, men vi synes at det er en jungle og har ikke forstand på det og tænker at det skal være en ny eller nyere brugt, fra en forhandler. Budgettet er 18.000kr for en ny.
Er der nogle forslag til en god forhandler i midt- østjyllandsområdet?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Men ellers køb en kymco agility 16+ passer bedre til hans højde.
Og Kymco sparer på plastik og bling, og bruger bedre materialer i deres motor i stedet.
jun 2021
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 6
Desværre sælger Speedline ikke længere scootere. Kun reservedele.
Hvad med Peugeot tweet eller Motocr Dr Big? De ser også lidt større ud.
sep 2018
Der er VGA væsentlig bedre. Så behøver man ikke sige mere om dem
Komfort er jo en smagssag. Og han skal immervæk bruge noget tid på den.
Så det bedste er vel, at i kører ud og prøver nogle forskellige maskiner?
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 65 Scootere: 1 Emner: 129 Svar: 831
jeg vil ikke anbefale en motocr.
jun 2021
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 6
sep 2018
Kymco er dog lettere at få dele til, da de bruger gy6 motor. Sym bruger Sym. (Som er dem der laver Peugeots motorere)
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Men designkvaliteten er en anelse bedre på de franske scootere.
De er mere dimensioneret til europæere (høje)
Kymco agility16+ er en gigant scooter men lavet til asiater (lave)
Jeg havde i hvert fald begrænset knæplads m.v. og jeg er samme højde ca.
Peugeot tweet er væsentlig mere rummelig.
Til småture og til bykørsel kører jeg piaggio zip.
Den er lille. Men overraskende rummelig. Igen fordi det er en europa maskine til europæere. Jeg kan kun lige være der. Vindlæ er minimalt og hjulene er temmelig små.
God i by, ikke så oplagt til lange ture
Koster 18000 fra ny. Men holder værdien godt.
Det kan godt anbefales at købe en brugt knallert af første ejer, altså ham/hende der købte den. Hvis den er original og kun skruet i af autoriseret forhandler.
Der kan man typisk spare næsten halvdelen, og man får gerne en lås og evt topboks med i handlen.
Det kan dog ikke svare sig med kina knallerter som vga og motocr, da de typisk falder fra hinanden inden anden ejer når at sælge den hvis ikke det sker inden 2-3 år efter den var ny.
Kvalitetsknallerterne er meget eftertragtede og sjældne, så dem skal man være heldig for at finde i original stand, god stand og i nærheden hvor man bor.
Det kan virkelig godt svare sig at tage en dagstur lidt længere for at finde en forhandler der har et bredtbudvalg af kvalitetsmaskiner og budget maskiner, så man kan få mærket med måsen og kigget med fingrene, og så tage hjem og sove på det inden man beslutter sig.
Hvis i har mulighed for det så prøv at sidde på en vespa.
Den skrabede udgave koster 24000.
Men sædet
Hjelmkrogen i kanten af sæderummet og det ocean af plads i sæderummet.
De er virkelig ikke dårligt designet. Intet under de stadig er ikoniske.
Men de er lidt pebrede.
Markedet lige nu er lidt sørgeligt. Både brugte og bye maskiner.
Mest kina knallerter, taiwan og peugeot. Meget få italienske og japanske, som ellers er dey bedste man kan købe normalt
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 31
sep 2018
Og hvis man begynder at pille rode rage? Så får man også en del problemer, som nogle kan forudse og løse, og andre kan så ikke
THansens værksteder skal man holde sig fra.
Hjælp til begynderscooter