394 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
El scotter El scotter
Er en el scotter noget man burde købe?
Jeg leder nemlig efter en god knallert og jeg så en til salg som så god ud
Men nu ved jeg ikke så meget om scottere så vil høre om nogle ved mere
0 synes godt om
mar 2020
Følger: 3 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 1.032
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.576
Men der findes efterhånden nogen ok bud derude.
Ville dog råde til at vente, hvis du bare vil have en scooter der virker. Og er en fornøjelse at bruge.
lyset, komforten, bagageplads, rækkevidde på en opladning.
Hvis man ikke køber en af de gode (dyre)
((-rigtig dyre))
(((...som i 50'000 for en scooter -dyre...)))
https://famoto-sport.dk/product/vespa-elettrica/
Ok, det er en vespa, men de koster altså stadig ikke mere end 24'000 for primavera udgaven.
Og det med piaggios 4t motor i.
Hvis du gerne bare vil have en god scooter, så køb en med benzintank og et veludviklet funktionelt design
El er ikke forbrugervenligt endnu
Men nogen producenter er gået sammen om at udvikle en batteri standard for 2hjulede el køretøjer.
Måske kan man en dag køre ind på en batteristation og give dem 50kr og sit flade batteri, få et fuldtopladt i scooteren og køre videre med det samme.
Men den dag idag er el scootere sjældent en klog investering
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.576
Men priserne herhjemme er for grove.
De knap 1000$ /7000-7500 kr måske lidt mere ville passe bedre
https://www.alibaba.com/product-detail/niu-electric-scooter-electric-Chinese-electric_60762348325.html
Samme pris som thansens longjia knallerter jeg ikke vil anbefale, selvom de fungerer ok når de er nye hvis man er lav nok.
Mit gæt umiddelbart er de begynder at gå i selvopløsning inden deres 3. år på danske veje, fungerer tvivlsomt, ofte får skavanker, er skrøbelig og er dyr at vedligeholde når den trænger.
Til de priser de går til i DK ville jeg til enhver tid anbefale en peugeot/piaggio 4t istedet.
Det meste af det elektroniske gøjl med nius app til scooteren bliver en distraktion og måske en gene
El scotter