696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lås til fz'50 Lås til fz'50

Hej jeg har anskaffet mig en lækker fz'50. Jeg er bare nervøs for at den bliver stjålet. Jeg har tidligere brugt skivebremselås med alarm til scooter hvilket jeg har været meget glad for og følte mig tryg ved.
Hvad ville i anbefale mig af lås, til rimelige penge, til en fz'er? For ville jo foretrække endnu en skivebremse lås med en lang kæde til at låse den fast med. Evt alarm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lås til fz'50
  • #2   24. sep 2021 Er ABUS meget bedre end andre og hvorfor? Ved ikke så meget om det

• #3   24. sep 2021 nej det er sku ligemeget hvad mærke. bare det er hærdet stål. og mindst 95mm tyk.
    men uanset pris og mærke. så kan et trådløs vinkelsliber skære igennem som smør. så tænk heller på hvor du parkere. i offentlighed frem for en baggård hvor ingen mennesker kommer.

og du skal som minimum ALTID låse den fast til et
    form for massiv fast stykke jern. hvis du bare låser den i det fri. kan man jo bare løfte den væk...

jo flere kædelåse du sætter på jo mere bøvlet er det for tyven. så heller 3 låse på end 1. fordi så skal man jo skære igennem 3 låse frem for 1 lås. på knallerten ved siden af. det giver jo mening smiley så tager han jo knallerten med 1 lås. frem for den med 3 låse på. da det vil tage længere tid. og større change for at blive opdaget i at stjæle.

og ja en skivebremse lås kan du ikke bruge på en fz'er. men det hjælper godt nok heller ikke meget! nem at fjerne.
    så kør du ned i thansen og køb 3-4 redstar låse. hvis du vil være meget mere sikker på ikke at skulle få stjålet knallert.
    det er tungt at køre med. og flok vil nok få store øjne på alle dine låse da det virker overdrevet. (Og det er ide'en med det) smiley det kan skræmme en tyv. men stadig hvis den ikke står i offentligheden. kan man stadig nem stikke af med den. smiley

men jo jo tykker mm stål jo svære er det at komme igennem. mindst 95mm en 120mm og op er rigtig godt.

• #4   24. sep 2021 Ja okay, det giver god mening mht. Vinkelsliberen men hvad med en boltsaks, er en dyr kæde ikke meget bedre eller er det det samme ? Håber da selvfølgelig en billig kunne være løsningen ??

• #5   24. sep 2021 (køb en billig). for du slipper 200-300kr for en 95mm i thansen. hvilket er super gode låse... eller at skulle give 800-1000+ for et mærkevare i samme størelse. er der ingen grund til. hærdet stål er der ikke meget forskel på smiley så nej en abus er ikke bedre. til den pris! forskel er meget lille. køb de bilige fra red star smiley

men at vælge en kæde med løs lås.
    eller en kæde med lås indbygget.

vil jeg nok gå med den løse lås og løs kæde.
    da jeg synes dem med indbygget lås ikke er så godt bygget. de virker meget løs i det led den skal klikkes i... alle inbygget låse i kæde gør dette!

en boltsaks kan man vel også bruge. men det skal dælme være en stor en. der skal også nogle store overarme med til det. smiley

• #6   25. sep 2021 Du kan reelt slet ikke sikre din fine FZ50. Det sikreste er i din lukkede garage hvis du har sådan en, men det hjælper jo ikke "i byen".

Jeg tror jeg har omkring 20 knallerter kørende.... de er bare alle stjålet fra mig! Men der er lidt du kan gøre:

Gå ind i en bådforhandler-butik og køb en TYK ankerkæde (så tyk at en boltsaks ikke kan kabe over den.... så naturligvis en kæmpe lås i samme tykkelse, duer jo ikke hvis de blot kan klippe låsen.

Alligevel er du ikke helt sikker. De mest ektreme tyverier med min så løftede de den over en lygtepæl med en gaffeltruck !

Og en anden hvor jeg havde parkeret lige foran den lokale politistation (som ikke reagerede!).

Det eneste du bør undgå er at stille den ved en togstation, eller hos købmanden, også selvom du blot skal ind 5 min efter en liter mælk eller en pakke smøger. I sær når det er sådan en i super stand som du beskriver smiley

Du kan godt få en med alarm i, men folk ignorerer dem lige som bip fra biler.

Jeg kan også anbefale en god tyk Bøjlelås, og gerne både kæde og bøjle. Det blir besværligt at låse og låse op osv, men det skal netop være besværligt for en tyv smiley

• #7   25. sep 2021 Det er da bare så træls at man skal have alle de overvejelser pga folk og deres lange fingre!
    Jeg har købt 2x 150 cm kæder indtil videre så kan jeg da med en lille smule sindsro parkere rundt omkring. Jeg har fået et helt adskilt rum hvor kun jeg kan parkere i og er aflåst så føler jeg mig da lidt tryg derhjemme. Må lige kigge på den tykke ankerkæde

Kommentér på:
Lås til fz'50

Annonce