{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

At købe en Scooter til 16-årig? {{forumTopicSubject}}

Min datter er snart i "scooter-alderen" og hun vil gerne have en så hun let kan komme omkring uden at tænke på togtider osv.

Jeg som far er ok med det, men vil også gerne have en så "gnidningsfri" som muligt".

Den skal ikke køre mere end de lovlige 30.

Min far har en Yamaha Neos, men er ikke sikker på om de findes i 30-udgave, men hvad vil i ellers anbefale som en "let scooter" ril en nybegynder?

Mange ville nok sige Pcuh maxi, men i vore dage er de jo dyrere end en helt ny scooter så det virker som udelukket ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At købe en Scooter til 16-årig?
  • #1   7. nov 2021 Køb en VGA.

• #3   7. nov 2021 skal der være ny eller brugt og yamaha neos fås også som 30

• #4   7. nov 2021 Det kan både være ny eller brugt.

Jeg har en slags "fobi" for Thansen og Kina-scootere (måske ubegrundet.

Tror sgu bare jeg hanker op i pigebarnet i næste weekend og tager ud i en RIGTIG MC/scooter butik, så må hun selv udpege en hun synes er pæn, vel vidende hun nok vælger udfra den har en flot farve eller et smart design ggg.

Men gider ikke Thansen eller Kinalort, for et er mig som skal skrue på den når den ikke vil som hun vil gg.

Derfor en simpel Puch Maxi ville være optimalt, men folk tror jo at det er guld nu, så stort set umuligt at købe.

Kan da huske da jeg var ung fik jeg da en Maxi smidt i nakken for 1000 kr. Skulle godt nok hovedrenoverer motoren, ikke ret dyrt men en weekends arbejde, men så kørte den også som ny men nye lejer osv ogveralt.

Men det blev seføli OGSÅ stjålet nogle uger senere.

Måske skal vi helt droppe det og jeg giver hende et Elløbehjul i stedet for? Det kan jo hun let tage med ind osv, så det ikke blir stjålet?

• #5   8. nov 2021 VGA er ikke så slem. Den skal jo blot være lovlig. Problemerne folk får/har, er jo netop fordi de begynder at skrue i dem.
    Overhold service (Kan man sagtens selv gøre) og find et andet værksted en THansen.

MotoCR skal du dog gå en stor bue udenom. For der kan man tale om billigt Kina lort.

• #6   10. nov 2021 16 årig. scooter alder?? hmm. man må jo tage kørekort til 30 knallert som 14. 1/2 år. altså 15 år så må man køre.
    hvis hun er 16. så kan hun jo snart tage bil kort. så giv en 45 knallert istedet. eller en gammel kasse af en bil at køre i.

• #7   10. nov 2021 Hmm... mener ikke jeg bad om opfordringer til ulovligheder.

Uanset mener jeg ikke 60-70 km/t på en 45 er et godt sted at starte, især ikke for en pige smiley

Kommentér på:
At købe en Scooter til 16-årig?

Annonce