30 eller 45 scooter {{forumTopicSubject}}
Hej
Har fået nyt job så jeg har fået kort på arbejde overvejer så enten 30 eller 45 scooter har dog været ude af scooter verden længe så hvilken du i anbefale som billig i drift og vedligeholdelse
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Fordi du kan få federe maskiner,
billigere,
nyere og i bedre stand.
Du kan køre 65-70 på speedo uden den er ulovlig. (Over 64 på gps = den er tunet)
Plus du slipper for cyklister, hundeluftere, busstop, biler fra sideveje der overser dig, parkerede biler, kloakdæksler og nedfaldne blade og dåelig snerydning og hvad der ellers er på cykelstien, som ikke er på vejen.
45 må stadig parkere over alt. Som en cykel.
Forsikring koster det samme som en 30
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 452 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.069
30 kmt hvis den skal bruges lokalt, inde i byen.
Du kan få nogle relativt nye 45 kmt for små penge.
En 45 kmt 4 takt kører langt på literen.
Vælg en fra et ordentligt mærke.
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.691
apr 2013
Følger: 44 Følgere: 161 Scootere: 13 Emner: 15 Svar: 53
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.691
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
8500kr er den slået op til.
Km antal fremgår ikke, men det er vist også lige meget.
Den er vist årgang 2009. Det er samme årgang som min.
Men hende der har haft den her nrg har vist altid opbevaret den indendørs.
Og det ses. Den ligner en butiksny maskine...
Den orange her
https://www.dba.dk/piaggio-nrg-power-2009/id-1085073050/
Det er lige før jeg tror den har fuld servicebog.
Egentlig afhænger mine anbefalinger meget af hvad du skal bruge den til.
Hvor høj er du.
Kører du på grusveje og sådan offroad tit.
Skal du køre på baghjul.
Vil du køre lovligt?
Hvad er dit budget.
Og så videre.
Men der er ikke meget en nrg power er dårlig til.
De er lidt store til at køre rundt i ghetto på gangsystemer med, og hiper motoren tager lidt flere omdrejninger end andre og lyder ret sprød, så den er ikke super diskret. Heller ikke som lovlig.
Men vindlæ, sæde, lygter, køre egenskaber, motor, holdbarhed, bagageplads osv er super godt på dem. Bedre end på de fleste andre maskiner. Dog kan der max være en str L fullface hjelm i sæderummet, og det er kun lige man kan lukke så.
Men sådan er det på de fleste 50cc scootere
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Best in class.
Peugeots designs er også gennemtænkt, men deres reservedele er dyre. Og holdbarheden er middelmådig. De er lidt billigere i nypris, men det indhenter dem med vedligeholds priserne.
De er temmelig dyre at tune, medmindre det er en 2t, og de er ikke særlig hurtige.
Men praktisk design er godt på dem.
Gileraerne er piaggio kvalitet og piaggio motor.
Best in class.
Apriliaerne er også piaggio kval og piaggio motor.
Dog er deres designs lidt af en anden verden. På godt og ondt
Generel anbefaling:
Køb noget der kostede mindst 19000 fra ny.
Undgå kina og taiwan.
Mc scootere ka du godt købe fra taiwan. Men knallerterne er ikke import priserne værd i dk.
13000 for en vga explora, det er sindssygt. De sku max koste 10k.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 452 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.069
De er også bygget til det europæiske vejr.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.402
Mon ikke der gælder meget det samme som for am-ladcykler
https://www.dr.dk/drtv/se/kontant_-farlige-ladcykler_288224
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 452 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.069
lol...
Læste det godt på dr.dk
30 eller 45 scooter