{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Svend Peter A
Svend Peter A
Følger: 12 Emner: 4 Svar: 1

puch maxi vil ikke blive igang {{forumTopicSubject}}

hej jeg har lige hentet en gammel puch maxi k. det er med rund karburator og den er standard. jeg kørte en fint lang tur på den og køre hjem senere ville jeg afsted igen men nu går den bare ud når man køre en gang imellem så venter man lige 1 min så vil den tænde igen så går der max 50 meter så er det samme problem nu bare hele tiden. hva kan det være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  puch maxi vil ikke blive igang
  • #1   20. dec 2021 Rens bundkar og dyser og giv den en sjat karburator sprit.

Er du sikker på at der er to-takt olie i benzinen?

• #2   20. dec 2021 Med den her kulde, så er det 100 procent fordi du ikke har karburatorsprit i tanken..Så fryser benzinen i slangen, og tør op på et minuts tid igen, så kan du kører og det fryser igen....Og sådan bliver det ved...

• #3   20. dec 2021 #2
    Benzin der fryser?
    Ved cirka nul grader celcius!!!??

What The Fuck.....

• #4   20. dec 2021 Der menes nok at der kommet vand i benzinen via kondens. Benzin fryser ikke ved 0 grader smiley Så ja sprit i benzinen!

• #5   20. dec 2021 #4
    Det giver noget mere mening, men dertil vil man nok slet ikke nå.
    For vand er så tungere end benzin og hvis det skal spærre en ø5mm benzinslange, så det lander i bundkaret før det når at fryse i slangen og rammer det bundkaret, så bliver dysen blokeret og så er det en blokeret dyse der er problemet, før det bliver en tilfrosset benzinslange.

• #6   21. dec 2021 Jeg har prøvet det mange gange allerede fra 2 plus grader og ned....

• #7   21. dec 2021 #6
    Har du prøvet mange gange, at vand fryser til is, fra 2 grader og ned?

Eller at der kommer kondens i tanken, som gør at den ikke vil køre?!

• #8   22. dec 2021 Er der benzin i tanken? Ja, det lyder måske naivt, men vi har faktisk oplevet mange kunder med knallerter, som ikke vil starte, der i forvirringen ganske enkelt har glemt at tjekke, om maskinen er løbet tør for benzin.

Vær’ opmærksom på, at hvis du kører på din knallert om vinteren, så SKAL der hældes karburatorsprit i tanken. Det vand, som altid er i benzinen, begynder at fryse til is ved ca. 4 grader C, og kan altså stoppe en karburator. Hvis det er tilfældet, må du have din knallert ind i varmen – alternativt lægge et par poser eller andet med varmt vand omkring karburatoren, så isen kan smelte. Husk, at du aldrig må bruge åben ild i forbindelse med benzin.

Kan du sætte flueben ved, at der er frisk benzin i tanken og det ikke er frostvejr, så følg med videre til punkt 2.

https://www.mopedspeed.dk/blog/min-knallert-vil-ikke-starte-hvad-goer-jeg

Og ja, har prøvet mange gange...Man kan se på slange og filter at det er frosset....Benzin er altid koldere end sine omgivelser, så når benzin løber igennem slangen kan det fryse. Når man så har haft motoren slukket et minut eller 2 og benzin står stille, så tør det hurtigt igen. Og så snart det løber igen så fryser det igen....

• #10   22. dec 2021 Der er rigeligt ethanol i benzinen som det er.
    I gamle dage var det en god idé med 2-4% i tanken. Men i dag får vi mindst 5% allerede blandet i benzinen.
    Det giver kun problemer hvis man står stille for længe.

Kommentér på:
puch maxi vil ikke blive igang

Annonce