puch maxi vil ikke blive igang {{forumTopicSubject}}
hej jeg har lige hentet en gammel puch maxi k. det er med rund karburator og den er standard. jeg kørte en fint lang tur på den og køre hjem senere ville jeg afsted igen men nu går den bare ud når man køre en gang imellem så venter man lige 1 min så vil den tænde igen så går der max 50 meter så er det samme problem nu bare hele tiden. hva kan det være?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.189
Er du sikker på at der er to-takt olie i benzinen?
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 5 Svar: 724
sep 2006
Benzin der fryser?
Ved cirka nul grader celcius!!!??
What The Fuck.....
okt 2021
Følger: 12 Følgere: 41 Emner: 8 Svar: 26
sep 2006
Det giver noget mere mening, men dertil vil man nok slet ikke nå.
For vand er så tungere end benzin og hvis det skal spærre en ø5mm benzinslange, så det lander i bundkaret før det når at fryse i slangen og rammer det bundkaret, så bliver dysen blokeret og så er det en blokeret dyse der er problemet, før det bliver en tilfrosset benzinslange.
apr 2017
sep 2006
Har du prøvet mange gange, at vand fryser til is, fra 2 grader og ned?
Eller at der kommer kondens i tanken, som gør at den ikke vil køre?!
apr 2017
Vær’ opmærksom på, at hvis du kører på din knallert om vinteren, så SKAL der hældes karburatorsprit i tanken. Det vand, som altid er i benzinen, begynder at fryse til is ved ca. 4 grader C, og kan altså stoppe en karburator. Hvis det er tilfældet, må du have din knallert ind i varmen – alternativt lægge et par poser eller andet med varmt vand omkring karburatoren, så isen kan smelte. Husk, at du aldrig må bruge åben ild i forbindelse med benzin.
Kan du sætte flueben ved, at der er frisk benzin i tanken og det ikke er frostvejr, så følg med videre til punkt 2.
https://www.mopedspeed.dk/blog/min-knallert-vil-ikke-starte-hvad-goer-jeg
Og ja, har prøvet mange gange...Man kan se på slange og filter at det er frosset....Benzin er altid koldere end sine omgivelser, så når benzin løber igennem slangen kan det fryse. Når man så har haft motoren slukket et minut eller 2 og benzin står stille, så tør det hurtigt igen. Og så snart det løber igen så fryser det igen....
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.023
I gamle dage var det en god idé med 2-4% i tanken. Men i dag får vi mindst 5% allerede blandet i benzinen.
Det giver kun problemer hvis man står stille for længe.
puch maxi vil ikke blive igang