1.381 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Claus L
Claus L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Start problem Start problem

har et problem, min scooter vil ikke starte, den har nyt batteri og tændrør, er nød til at lade den op inden jeg kører på arbejde, men når jeg skal hjem vil den ikke starte uden at jeg skal ha' opladeren på igen.
Hvad kan der være galt ?
Kan det være startermotoren, da den på el starteren lige "ruller" et par gange.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problem
  • #1   18. jan 2022 hvad er det for en scooter men det et nok stator eller spændingsregulator

• #2   18. jan 2022 Det kunne godt være starteren. Det kunne ogs være en batteri som ikke putter nok strøm ud, selvom den er ny. Hvor mange cca(cold crank ampere) har den nye batteri og hvor mange har den gamle?

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    maj 2019

#3   18. jan 2022 Det er en motowell magnet 4T

• #4   18. jan 2022 Prøv og mål på polerne med et multimeter.
    Slukket maskine skal du måle ca 12.5-12 8 volt
    Start maskine og hold på 2000 omdrejninger skal volt måle 1-1.8 volt højere. Gør den ikke det, lader den ikke batteriet.
    Så kan det være stator eller ensretter der er fejl på. Men test først som beskrevet

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    maj 2019

#5   18. jan 2022 det prøver jeg når jeg kommer hjem takker for rådene

• #6   18. jan 2022 I mit svar går jeg ud fra den starter fint nok??
    At det "bare" er batteriet der ik er strøm nok på??

Og de 12.5 volt måles på et nyopladet batteri

• #7   20. jan 2022 Prøv lige ar gør dette her .... dette er ikke for sjov det alvorlig ment , selv om det virker dumt ..

Tag tændrøret ud , rengør det også tager du en blyant , og maler på elektroden der som gnisten er på ... og sæt den i topstykket igen og prøv nu at starte den som du normal gør på elstarteren.

Ikke lad dit batteri op , bare sørg for det er strøm nok på den som det normal skal være for at starte en scooter med elstarteren .,, smiley smiley

Når du har gjort dette , så vend lige tilbage , om fortæl om starter med det samme nu eller om det ikke hjælper noget ...

• #8   20. jan 2022 problemet ligger ko i at det er et dc tændings systemet det vil sige at det skal bruge strømmen fra batteri til at lave gnisten og hvis Scooteren ikke lader som er tydeligt at den ikke gør i det her tilfælde så vil den ikke starte eller den går ud når strømmen er under 10-11 voldt på batteri så sæt multimeter på batteri og kør en tur så bør voldt komme op på 13 optimalt 14v

• #9   20. jan 2022 BRIAN N

Skal den forståes sådan så , at den slet ikke vil starte på kickstarten hvis batteriet er helt taget af så ...

• #10   20. jan 2022 så bruger sen strømmen direkte fra spændingsregulator men hvis den er defekt så nej

• #11   20. jan 2022 Så hvis alle komponemter på scooteren er intakte og virker , også man fjerner batteriet så ville den altså godt kunne starte på kickstarteren

• #12   20. jan 2022 ja korrekt men hvis du nu læser hans opslag maskinen KAN køre på arbejde men før den kan starte skal den lades op altså den lader ikke strøm på batteri

• #13   20. jan 2022 Jeg forstår det sådan , at han skulle lade den helt op for at kunne starte den på elstarteren , har læst hele teksten , det gør jeg altid frem for ar svare på noget som slet ikke omhandler teksten he he .....
    Må nu indrømme jeg kan starte min scooter uden alle de dele , jeg har std tænding på min Aerox 2 og ingen ledningsnet men kun std tændspole og svinghjuls system ...
    hvordan er det så muligt igrunden jeg kan det , for om de komponemter er defekte eller slet ikke er på std system . Så burde den vil heller ikke kunne starte efter det du siger , men mit virker da uden batteri osv

( kun til mit Malossi mk2 eprom kommer hjem )

• #14   20. jan 2022 det er fordi arox er ac system det vil sige den bruger strøm fra stator hvor den har en spole kun til at lave gnisten

• #15   20. jan 2022 Yes , så forstår jeg systemmet nu .... he he

• #16   20. jan 2022 Det system er der ogs på hot, så man kan jo godt starte den uden der sidder en batteri på. men den bruger da en dc system. Gør de ik?

• #17   20. jan 2022 Jeg er lidt forvirret må jeg indrømme , men fuck også det heldigvis ved jeg da hvordan det hele skal laves og bygges op , så om det DC eller AC system er igrunden mig lige gyldig , hehe he

• #18   20. jan 2022 Jeg har sgu ik oplevet at en knallert ikke kunne starte uden batteri udover en 4 takter med ecu. Det var en "vga" bare med et andet navn

• #19   20. jan 2022 #18 ... altså må nu indrømme det har jeg heller ikke , men jeg har så også kun arbejder på disse motor her gennem min tid ... PGO Hot50 / Bigmax - Sonic - jog FS - R - RR - Yamaha Aerox , med andre ord alle Minarelli modeller mere eller mindre , og alle de modeller har jeg iværtfald kunne startet kun uden batteri .....

• #20   20. jan 2022 Det syntes jeg ogs de kan. Suzuki katana kan ogs. Stalker mener jeg også man kan. Kan ik lige huske om batteriet manglede eller om den var tør for strøm

• #21   20. jan 2022 Katana den kan også .... .... he he ....

• #22   20. jan 2022 alle de modeller i remser op bruger ac system der skal 7 ledninger til så køre de lige ud over katana hvis den har samme system som street den køre med dc men igen hvis batteri ikke er på tager de strømmen fra spændingsregulator

• #23   21. jan 2022 Hmm ,.. ok , hvis batteriet ikke på så tages strømmen fra spændingsregulatoren , og det gæller for alle AC systemmer , er det sådan det skal forståes smiley

• #24   21. jan 2022 det kan også være stator

• #25   21. jan 2022 ac system er generator system det vil sige den bruger strøm fra stator

dc system er direkte strøm system det vil sige den bruger strøm fra batteri

Kommentér på:
Start problem

Annonce