{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Skifte stempel på yz 125cc {{forumTopicSubject}}

yamaha yz 125cc 2 takt
Jeg overvejet at købe en crosser og køre på i stedet for knallert.
Og folk har mange meninger om hvor tit man skal skifte stempel, men lad os sige at jeg køre på vejen med den fx. på arbejde eller en tur i rema. Hvor tit skal jeg så skifte stempel.
Og hvorfor skal man skifte stempel så tit


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte stempel på yz 125cc
  • #1   19. feb 2022 det er bare dumt på alle måder men jeg leger lidt med

    crosser er hårdt pumpet maskiner som er lavet til at yde max og derfor holder tingene ikke så længe og derfor bliver vedligehold målt i timer og ikke km og hvis du søger efter service skema til lige den model du vil have finder du det rigtige svar men typisk omkring de 30 t mener jeg er langtfra sikker men du skal også køre på en anden 2 takts olie ind du nok gør på din knallert selføllige hvis det et en 2 takt men dem jeg kender som har gjort det har kørt på crosser på vejen i under en måned pga larm og ingen lys men du skal have en anden gearing på og vej dæk det er ikke noget at tale om gearing fordi ellers brænder du simpelthen motor af og vejdæk fordi knupdæk ikke står fast du kan ikke bremse eller accelererer den blokker bare begge hjul eller spinder baghjul rundt det er testet et par gange


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #2   19. feb 2022 som #1 skriver dør maskinen ret hurtigt da den ikke er beregnet til at køre i de omdrejninger længere tid ad gangen. samt den slet ikke kan overholde de forskellige sikkerhedsmessige reglemanger der er, der er en grund til de ikke kan inregristreres som Lovlige gade maskiner. så med hvad det koster dig i at lave den til det , samt den bøde du ville få ved at gøre det, så er du bedre sluppet af med at købe dig en rigtig ofroader, hvis det bare er udseendet du er ude efter. hvis du har mc. køre kort så få dig en 110 -250cc offroader. hvis kun almindelig bil kørekort så en 45'er af de forskellige aprilia, smt , motard, Reiju. Derbi senda, der er mange modeller at vælge mellem. som gør det du sikkert søger efter.

  • #3   19. feb 2022 Jeg har nemlig en aprilia sx 50. Men vil gerne prøve noget nyt. Men hvad så med en 125cc kmt, yamaha eller Husqvarna supermortard de er vel lavet til at køre på vejen og køre i længere tid

  • #4   19. feb 2022 du ved godt hvordan supermotardsporten opstod ?? man satte gadehjul med regndæk på en crosser og kørte så en kombination af grus/jord med hop og så et stykke med asfalt

    så regn ikke med en full-on motard fra ktm eller husky vil holde længere end en crosser

    yamaha har dog en 125 der er gadegodkendt wr125x supermoto , den er nok heller ikke så dyr at vedligeholde som de andre


Kommentér på:
Skifte stempel på yz 125cc

Annonce