{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

På knallert tur i Europa {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har planer om at tage en tur rundt i det vestlige Europa på min knallert her i sommerferien, men jeg er lidt usikker på regler omkring det. Planen er at køre næsten direkte til Amsterdam og være der lidt, før jeg evt. kører videre til Belgien og Frankrig.

Jeg ejer allerede en knallert 45 (PGO fra 2011), så ingen problemer med det. Jeg tænkte at jeg ikke ville lægge for meget forberedelse ind i det, og mere bare tage det på gefühl, dvs. finde B&B når jeg har behov og den slags.

Jeg kan forstå fra tidligere indlæg at de fleste vælger at købe en knallert 30 til turen, men nu har jeg jo allerede den her. Er der nogle regler om knallertkørsel i udlandet jeg skal være opmærksom på? Noget jeg skal putte på min knallert så den kan identificeres som dansk køretøj? Småting som er gode at huske på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På knallert tur i Europa
  • #1   29. jun 2022 Monter et Dk skilt, du skal have reg attest med dig når du kører i udlandet og forsikrings papirer kontakt også dit forsikrings selvskab de burde vide hvad du skal have med og om der skal tegnes noget ekstra forsikring, tænker ikke at det er et problem med 45er i udlandet.
    Det vil også være en god ide at have lappe grej med og en pumpe så du kan lappe dæk hvis du punkterer og tag det mest nødvendige værktøj med og nogle tændrør og totakts olie.
    Det vil også være en god ide at få lavet stort service på knallerten inden turen så du er sikker på at alt er i orden, få også skiftet dækkene hvis de er gamle eller slidt ned glem ikke dine bremser få skiftet klodserne for og bremse barker bag evt og for guds skyld kileremmen, variator styr og ruller og luftfilter gear olie og tændrør.


  • #2   29. jun 2022 45 er meget bedre til det end 30.

    Fordi der ikke er cykelstier overalt i de andre lande

    Sådan et lappegrej ka være guld værd

    Evt en mobilholder
    Og evt en oplader.
    De ka nemt monteres på batteriets poler og ligge i sæderummet.
    Det er satmer rart at ku lade mens man kører.
    Ellers en stor powerbank der kan lades om natten på hotellet eller mens du spiser aftensmad på ristorante.

    Så længe du er dansker skal strisserne i udlandet nok lade dig slippe for straf.
    Men ka godt ske du får en skideballe ud over det sædvanlge, fordi de ik ka finde ud af at tale pænt på engelsk f.eks.
    Meget normalt i frankrig f.eks.
    Tag det ikke personligt hvis det sker smiley


Kommentér på:
På knallert tur i Europa

Annonce