{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Søger en scootermekaniker {{forumTopicSubject}}

Opsætning:
Variator - Malossi Multivar 7g ruller
Std kobling med gul trykfjeder fra malossi
Karburator - DellOrto 21mm PHBG
Gearing - Polini sekundær 14/41
Krumtap - Athena Standard - ø10mm
Ny sekundær gearingsaksel
GG udstødning

ALT ER NYT DEN HAR IKKE KØRT EN RIGTIG TUR ENDNU

Jeg fik gang i maskinen men da jeg skulle dysse den ind så stoppede den med at ville starte.
Den kørte med en 100 dysse men 4 taktede* så skiftede til en 96 dysse og så har den ikke gidet at starte siden

Jeg søger en der for en lille skilling kan få gang i maskinen igen
Maskinen befinder sig omkring Ringsted 4100


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en scootermekaniker
  • #1   13. jul 2022 Dav, kan godt hjælpe. Kan du være lidt mere specifik med hvor knallerten er? Altså hvilke by?

  • #2   13. jul 2022 7 grams ruller med så stor en gearing smiley prøv du lige med 5 grams
    96 dyse alt for stor prøv du med 86 til 88 er mit gæt
    du har sikkert lovligt luft filter på uden andet skum så den for intet luft
    og fordi den ikke vil starte husk på karburator skal lige have benz du har sikkert givet den gas i mens du har trampet og drunknet den prøv du med 88 dyse og uden at at give gas så starter den måske rense tændrør eller nyt i smiley


  • #3   13. jul 2022 Hvorfor køber du en helt ny GG til en 70 ccm cylinder?
    Den er jo virkelig dårlig.


  • #4   13. jul 2022 Så dårlig er den nu ikke tommy.

    Den kan ikke hamle op med technigas sport og den sito der er samme konstruktion, eller med 9k.
    Men næsten. Og den kører godt ved lavere omdrejninger også.
    Derfor er den super nem at arbejde med.
    Og den er billig.

    Der er en grund til polini og malossi har købt rettigheder til at sælge den som deres lovligtype udstødning.

    Bemærk hvordan den yder over et bredt område. Kan smide 9hk alligevel.
    Og der helt nede ved ca 8000 omdrejninger.

    Den er forholdsvist pæn, nem at indstille, 8-9hk muligt.
    Rimelig billig.
    Solid konstruktion og fint lydniveau.

    Den yder mig bekendt mere end technigas silent pro, og sito plus den af dem uden resonnanskammer.
    Den ligner en lovlig og dens brede effektkurve betyder at den kan overrevve.
    Altså den bliver ved at have ydelse, efter dens max ydelse.
    Så når varioen når top gear og den begynder at stige i omdrejninger, så kan den rende ud til højere topfart end andre tilsvarende udstødninger, ligesom yasuni R.

    Men ligesom yasuni R er topeffekten selvfølgelig lidt lavere end de bedstydende i lovligtlignende klassen såsom 9k.
    Yasuni r yder tilsvarende mindre end f.eks. stage6 pro replica, fordi de har satset på den brede effektkurve. S6 topfarten er da også ligeså høj som yasuniens, da deres ydelse strækker sig ud til ca samme omdrejningstal.

    Gg har ikke helt samme topfart som en 9k. Men næsten.

    9k er dog en forfærdelig udstødning.
    Den larmer og er svær at indstille pga dens overdimensionerede forrør.
    Det er en dårlig yasuni Z sådan cirka.

    Se vedhæftede billede af gianelliens effektkurves bredde.
    Og højde.
    9hk er ikke dårligt med dens udseende lydniveau og pris, på 70cc.


    profilbillede
  • #5   14. jul 2022 Du linker til en Stage6 racing sammenligning.
    Ikke underligt at de andre rigtige 70 ccm udstødninger får et snævert arbejdsområde.

    Man er rimelig skudt i bøtten, hvis man sætter gg på en Stage6 racing cylinder.

    Testen havde givet mere mening med en Athena Sport cylinder eller Dr Racing, som mange kører rundt med.


  • #6   14. jul 2022 jeg har prøvet et gg på mit stage 6 racing kørte 89km/t efter gps og med et andet lorte knæk kunne den 101 km/t så jo gg er lort til racing smiley

  • #7   14. jul 2022 men til malossi sport er det fint fordi at sport kommer aligevil ikke langt over 80km/t med mindre man har insane gearing

  • #8   14. jul 2022 Så vidt jeg kan se ændrer det ikke på bredden på arbejdsområdet.
    Sætter du en c16 på en dr racing, så får du e effektkurve mere som her, med et spænd på kun 1000 omdrejninger.
    https://www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/

    Gg på en racing cylinder kan, som du kan se, sagtens køre. Og køre godt!

    8,6hk og et arbejdsområde fra 7000-11000

    Yasuni R på s6 sport pro yder kun fra 9500-10500
    https://www.pedparts.co.uk/blog/stage6-sport-pro-mkii-cylinder-kits-a-closer-look

    Men msp var ikke dumme, da de testede gg på den måde.

    De vidste at arbejdsområdet er stortset upåvirket af den lidt anderledes portning.

    Og formålet med testen var at vise arbejdsområde og ca effekt ift hinanden.
    Det formål opnår testen glimrende.

    Derudover er 8,6hk slet ikke så dårligt.
    Yasuni R yder 12hk. Men der skal skiftes krumtap, den koster det dobbelte, den larmer væsentlig mere, er tydeligt en tun udstødning og så er maskinen ikke længere hverdags egnet...

    Vil du helst have en sports tunet scooter holdende derhjemme, som du ikke kan køre på?
    Eller vil du hellere sætte gg pp og så kunne køre på den? smiley

    Så dårligt er 8 hk heller ikke.
    Fint til hverdag.
    Og som sagt billigt diskret nemt osv


  • #9   14. jul 2022 gg kan godt køre på racing jeg kunne 89km/t efter gps er os en fin fart man kan sige jeg fik fuld udnyttelse af udstødning smiley men af mit cylinder nejjjjjjjj smiley

  • #11   14. jul 2022 Jeg ser det på en helt anden måde.
    Du siger at Yasuni R har et område fra 9.500 til 10.500, imens at du sammenligner den med en udstødning der ikke yder det samme.
    Jeg ville hellere lave den sammenligning, at Yasuni R yder minimum 9 HK, i næsten samme område som GG.
    Yasin R yder 9 HK fra 7.000 til 11.000 rpm.
    Alt derimellem der yder den bare en del mere.


  • #12   14. jul 2022 Tja, yder en sjat mere.
    Men er svær at holde under 10'000.
    Koster det dobbelte.
    Larmer en del mere.
    Ikke så nem at indstille og vedligehold som sagt.

    Men ok gg kommer aldrig over de der 9500 omdr hvor den har det dødpunkt.

    Så sammenligning med 9k ville give mere mening.
    Og technigas silent sport.
    Og stage6 lovlig type udstødning. Den sku vist yde på niveau med gianellien.

    Ja yasunien yder mere ved 7000 omdrejninger.
    Men det gør c16 også ved 8000.

    Det er jo ikke en grund til at sætte c16 på sin skoleknallert med 70 støbejern.

    Ærligt jeg tænker bare det er SÅ længe siden du selv har kørt knallert, så du har glemt hvad det egentlig handler om smiley
    For langt de flestes vedkommende er knækrør og maxi scootere fine at ha i baghovedet. Men det er ikke det vi kører på 90% af tiden

    Altså jeg har en sportstunet gear knallert der yder måske 13-14 hk.

    Men hvis den motor sad på en scooter havde jeg kørt endnu mindre på det setup.
    Det ka man jo ikke.

    Gianelli go er fremragende til hverdags ræset.

    8-9 hk og 90 kmt. Lavt støjniveau.
    Pæn, holdbar, billig, kompakt, nem at indstille.

    Eneste den mangler er at kunne købes i rustfrit stål.
    Fint valg til diskret tunet hverdagskørsel.

    Hellere gg end 9k. Selvom 9k sku yde 1hk mere på sport cylle... fordi 9k trækker som en snegl med lav gas, pga forrøret er for overdimensioneret.

    Long story short smiley


  • #13   14. jul 2022 #12
    Jeg kørte på den igår...

    Den er dog 100 % lovlig, da det er teenagepigen i huset der kører mest på den og hun skal kunne køre overalt, uden at se sig over skulderen.

    Jeg havde valgt Silent Pro over GG til en hver tid, til bykørsel med tun.
    Den støjer en del mindre og tabet i ydelse, kontra GG, er minimalt.
    Og panserne kan ikke genkende den som en tunudstødning.
    De fleste af dem kender godt en GG.


    profilbillede
  • #14   14. jul 2022 Hamudi.

    Har du blandet olie i benzinen og koblet oliepumpen fra?

    Har du tjekket om der er gnist på tændrøret?

    Har du tømt bundkaret og blæst dyserne igennem? Det kan jo være at der er vand i benzinen. Den slags kommer af sig selv.


  • #15   14. jul 2022 True med politiet kan genkende den mest populære udstødning.
    Mit indtryk er at de støjer ca lige meget de to.

    Har kørt piaggio fly med technigas silent pro, ved siden af hot med gianelli go/polini original.
    Og en del andre kombier.

    Ka så se gg og polinis og malossis versioner er steget til 1000kr nu, mens technigasen stadig kun koster 800kr.

    Det giver selvfølgelig langt mere mening at vælge technigasen over gg, end vælge yasuni r over gg smiley
    Til det formål de fleste har.

    Gg'en kan dog også rulles til 65-6700 omdrejninger og stadig yde 7+ hk på almindelig sport 70.

    Ved ikke om technigasen kan det
    Men tvivler

    Den eneste anden udstødning jeg har set der yder på lignende måde er leovince handmade gp.
    Simon på youtube har testet den og haft kamera ind i og kigget på indre konstruktion. Hvis du vil se.
    Men underlig kompromis ydelse den leovince leverer https://youtu.be/arCEp3-s-XI


    profilbillede
  • #16   14. jul 2022 hold da kæft gg koster nu omkring de 1000 kr? man kan da få en 9k udstødning til billiger penge. og den yder også bedre.

  • #17   14. jul 2022 ja gg er kommet op på 1000kr er helt tosset det er nok fordi det er så vildt smiley


  • #18   14. jul 2022 godt jeg fik mit for 550kr sidst år så føler jeg mig ikke af snydt med det lorte skrammel udstødning

  • #19   14. jul 2022 Alt stiger i pris.
    Vend jer til det.
    Der går lang tid, før at ting falder igen.


  • #20   15. jul 2022 Tommy

    Blander selv olie i
    Ja den gnister kørte på den og var i gang med indstilling da de valgte at stoppe med at starte


  • #21   15. jul 2022 Har du tømt bundkaret og tilføjet karburatorsprit i tanken?

  • #22   15. jul 2022 #21 han har det problem at den ikke gnister nu. det kunne du dog ikke vide indtil nu

  • #23   15. jul 2022 Så er det nok bare en ledning der er faldet af under processen eller han har vasket den og ikke tænkt over at der nu er vand på ledningerne.

Kommentér på:
Søger en scootermekaniker

Annonce