{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sonic Lc som 30’ellrr 45
  • #2   29. aug 2022 Der findes INGEN Aprilia 30 kmt som vandkølet....!!!

• #3   29. aug 2022 aprilia sr 50 factory ditech er da og det er den gamle ditech også smiley

• #4   29. aug 2022 Tommy 4600

Jamen stellet er et 30er stel også motor en 45 jeg har slået stelnummer op på nummerplade.net der kommer ingen ting frem men der er type plade på og stel nummer og har snakket med 2 andre som siger stellet 110% er et 30 stel og motor er
    Fra en 45 har os lige fået den forsikret som 30er idag så alt er ok

• #5   29. aug 2022 forsikring er totalt ligeglad jeg har haft en 350ccm mc forsikret som en 30kmt men sonic stel er det samme om det er 30 eller 45 ac eller lc samme gælder el net

• #6   29. aug 2022 Brian n den er jo ligesom bygget om et 30 er stel og er motor smidt over på

• #7   29. aug 2022 Nogen siger os de kan hentes hjem som 30er fra udlandet der er så mange delte meninger

• #8   29. aug 2022 Du kan ikke hente en 30 hjem fra udlandet, du kan hente en scooter/knallert og forsikre den som en 30 knallert, men det gør den ikke type-godkendt.

• #9   29. aug 2022 Team one man

Ja okay men er det ikk fint hvis der bare er forsikring på er det ikke det som det hele handler om

• #10   29. aug 2022 Teknisk set nej, men i praksis har jeg aldrig hørt det skulle være et problem. Der køre nok tusindvis af maxi'er rundt, som er forsikret på den måde. Men hvis du er ude for et uheld, og forsikringsselskabet begynder at grave i det, kan du i teorien risikere et efterspil.

• #11   29. aug 2022 den er jo ikke typegodkendt så forsikring kan vælge at sige nej til at dække ligesom med en tunet scooter

• #12   29. aug 2022 Hvis forsikringen vil forsikre den som 30 knallert ud fra der stelnummer du angiver, så ville jeg antage det er en 30er.
    Men måske tjekker forsikringsselskabet ikke den slags?
    Jeg ved det ikke. Har selv altid vidst hvad jeg har købt smiley så har ikke tænkt over om en udenlandsk 45 overhoved kan forsikres som om den var en 30er, selvom den ikke er det

• #13   29. aug 2022 ja det kan den nemt samme med hollandske maxier der køre jo flere tusinde rund i dk af dem

• #14   29. aug 2022 Ok det er så nok bare ens egen fejl,
    hvis man siger til forsikringsselskabet det er en ikke-registrerings pligtig knallert man skal forsikre.

De kan nok ret nemt finde ud af det hvis man kommer i et dyrt uheld, om de kan slippe for at betale ved at bevise det var ugyldig forsikring pga man opgav forkerte oplysninger da man tegnede den.

Europæisk samarbejder forsikringsselskaber nok.
    Så de kan tjene så meget som muligt uanset hvem det går ud over... smiley smiley

Jeg har selv haft et par uheldige oplevelser med dem. For at sige det mildt.

Måske kan du ringe til et forsikringsselskab og sige man gerne vil ha en knallert forsikret, HVIS OG KUN HVIS de kan undersøge for en, at den faktisk har været forsikret før.
    Samme stelnummer.
    Evt helt tilbage fra den årgang den er.....

I så fald kan man jo være sikker på den er dansk.

Forsikringsselskabet kan tjene lidt nemme penge, hvis de har et samarbejde som en søgemaskine af en slags, og kan søge på stelnumre i et internt arkiv.
    Det burde de.
    Så ka de tjene flere penge nemmere ved at rotte sig sammen om at udveklse informationer der kan spare dem for udbetalinger.

Ellers er der måske en mulighed jeg ikke har hørt om, men godt ku forestille mig fandtes.
    En eller anden online formular til at identificere apriliaers historie ud fra stelnummeret.
    F-eks- blev en bestemt serie af stelnumre sendt til danmark? F.eks xxx2300xxx - xxx2900xxx.

Men god fornøjelse med google og søge på alle mulige andre sprog for at finde infoen.

Jeg ville prøve at spille kostbar overfor forsikringsselskaberne.

Evt vær lidt lusket og snak om du vil have den helt dyre kasko pakke på smiley smiley smiley

Hvis de kan garantere dig maskinen er dansk....

• #15   29. aug 2022 L - jamen jeg har lige fået den forsikret som 30er idag uden problemer og det du skriver med stel nummer er der flere der siger hvis den starter med

ZD4TL så er det en 30 og det starter mit med og ud fra type plade kan flere se at det er et 30er stel men motor er en vandkølet 45

• #16   30. aug 2022 Super så sku det være safe

Kommentér på:
Aprilia sonic Lc som 30’ellrr 45

Annonce