2.089 visninger
|
Oprettet:
Ny gear knallert {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogen der kan anbefale en god gear knallert 30/kmt
Fra ny af af en forhandler?
Tak
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
Man er nødt til at købe den brugt af en privat
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
25.000 kr for en brugt Aprilia SX 50 hos en forhandler.
Det var prisen sidste sommer.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
apr 2022
Følger: 29 Følgere: 72 Scootere: 1 Emner: 26 Svar: 130
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
Apolloerne var nye da de kom til dk. De kørte ikke ret godt, de var ikke særlig billige, de var ualmindeligt uholdbare, og reservedelsmarkedet til dem var ualmindelig tyndt og uforholdsmæssigt dyrt.
Så de forsvandt...
Skyteam var det samme pengemaskine kina bras.
Det samme med de der øøøh hvad hed de...
AGM...
Og så var der cpi.
Og så selvfølgelig alle de andre popup forhandlere af wish bras med et dansk lydende navn klistret på og så held og lykke med servicen...
Firmaet lukker alligevel så de kan være bedøvende ligeglade med hvor katastrofalt dårligt de har gjort deres arbejde.
De starter da bare et nyt firma og giver 3 års garanti *(vi reparerer tingene når vi får tid... og hvis det er en uholdbar reparation så sender du den bare ind til os igen.... hvis du kan få fat på os....)
Aprilia fantic derbi osv er noget helt andet.
Men vil sige det KAN godt svare sig..., hvis du kun skal køre lovligt, og kun i under 2 år, du ska sælge den igen inden garantien udløber, du skal passe på den, eller du skal købe den brugt og tune den hvis du selv er god til det.
Men du skal være meget god til at skrue selv, hvis du skal ha succes med en tunet kina knallert
Uanset om du kører lovligt eller tunet, så skal du enten ku leve med at den er upraktisk til hverdag, og ikke kan tåle salt, du skal have plads til den indendørs og du bør have prøvet en rigtig kvalitets gear knallert, og prøvet kineseren, inden du beslutter dig.
Så vil jeg sige det godt kan blive en god oplevelse at købe sådan en og leve med den to år.
Hvis man absolut hader 2t lyd så kan sådan en kina være kolera frem for pest.
Hvis man bare absolut ska ha en minibike, så kan kinamaskinen slukke tørsten.
Har selv haft 2 pitbikes, købte dem dog brugt for småpenge fordi jeg vidste de går totalt i selvopløsning af at blive kørt på. Planlagt forældelse for fuld hammer.
Den ene knækkede alle skjoldene på den og tanken knækkede så var den ligesom ikke noget værd mere andet end som reservedele.
Den anden knak kablerne og hjulene selvdestruede ret hurtigt hvis man ikke var skarp til at justere og udskifte eger.
Så de blev solgt samlet efter et halvt år, begge to totaltskadede, uden at have været kørt galt.
Til enhver opgave er der et perfekt værktøj.
Om kina knallerten er det rette værktøj til dig, afhænger fuldstændig af hvad du har tænkt dig den skal bruges til
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
Du kan få en trigger til alt fra 10'000 til 25'000 på brugtmarkedet. Også billigere eller dyrere end det.
Så vent med at sende pengene til du faktisk har set knallerten
Trigger er rigtig fin på mange områder.
Nemme at åbne for 6 gear på og nemme at gøre lovlige i antal gear igen. De fleste reservedele fås billigt. Det er ok kvalitet.
De er rimelig praktiske af en gearmaskine at være.
Men 17k kommer fuldstændig an på om du køber et gammelt vrag eller en der står som et suttet bolsje.
Det er en ok pris for en i god stand der ikke er helt original, eller en helt original der er i nogenlunde stand med lavt km tal.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 353
mar 2020
Følger: 3 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 1.032
mar 2020
Følger: 3 Følgere: 17 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 1.032
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
Er det lovligt at have nummerpladen der ?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Spørg ind til prisen.
Den er helt sikkert ikke 5.000 kr.
Nok nærmere 20.000 kr.
Alt under 20.000 kr, så køber du den med det samme.
( Hvis det er en 30 kmt )
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
Dermed ikke sagt alle betjente siger noget til det.
Endsige skriver en bøde for det istedet for bare at sige "få det ændret ellers vanker der næste gang"...
Men egentlig ikke lovligt.
Personlig synes jeg pladen bagpå er federe, med et lille beslag.
Og den virker som bagskærm deromme.
Men up to you
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
Hvilken scooter kan i så anbefale?
Helst fra ny
Jeg har kigget lidt på motocr hot 50 naked
Skal ikke Tunes bare til og fra arbejde
Tak
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
Kan anbefale peugeoterne ift praktisk hverdagskørsel. De er dyre i tun og reservedele men de holder bedre og er mere pålidelige og kører bedre med bedre komfort så risikoen for du kører galt eller ødelægger noget er mindre.
Og de har langt mere bagageplads end en skrot 50.
de andre moto-cr jeg har set vil jeg også fraråde.
Så hellere spare nogen penge og få en longjia (VGA) kina knallert fra thansen.
De er ikke meget bedre designet end de zhongnen scootere som hr Rheinhardt har valgt at kalde for moto-cR og få sit navn klistret på.
Men VGA'erne er billigere, så du får væsentligt mere for pengene.
Problemet med VGA er at det stadig er kina knald, og du har købt den i thansen så held og lykke med at få god service....
Peugeot og evt piaggio er hvad jeg vil anbefale.
Kymco og SYM osv har jeg kun dårlige eller middelmådige erfaringer med.
Dog ingen regel uuden undtagelser, den gamle kymco agility 12" var f.eks. virkelig god til prisen.
Peugeot koster ikke mere end en motowell/AGM/znen(motocr) kina knallert.
Men peugeot er designet i europa og det er et mærke der IKKE forsvinder om to år, så de er afhængige af at kunderne bliver Glade og Tilfredse.
Derfor vil jeg fraråde alt der er værre, når du kan få noget bedre til samme pris.
Men det jeg mest vil tilråde er at købe en fra en forhandler med klargøring og garanti, men som IKKE er sprit ny ud af lastbilen.
f.eks:
https://www.scooterworld.dk/vespa-primavera/
eller den her hvis den ikke allerede var solgt.
https://www.scooterworld.dk/piaggio-fly-graa-30-km-brugt/
Knallert markedet i danmark er gået helt ad helvedes til de senste 4 år i dk, så du kan stortset kun vælge peugeot og piaggio og vespa, eller komplet udueligt kinaskrald til ekstreme overpriser i forhold til hvad det er værd.
Men hvis du køber en fra forhandler som har haft 1 ejer før og kørt de første par tusind km og fået de første dyre service, så får du en maskine der er gennemtestet, ikke taber enormt meget værdi når du kører på den og måske laver ridser, og som er langt bedre design kvalitet materiale kvalitet og sikkerhedsniveau og praktikalitet i hverdagen.
Efter jeg prøvede en vespa for en 5 år siden fattede jeg endelig hvorfor den scooter har set ud som den har set ud så længe.
Den er simpelthen genialt designet.
Man sidder sindssyg godt på den, der er mega meget plads til bagage, der er ekstremt godt vindlæ, den kører herre godt i sving og bremser super godt.
I det hele taget er piaggio maskiner verdensklasse.
Og derfor holder de længge, holder værdien og er derfor det billigste at købe, køre på 5 år, og sælge igen.
Min første knallert var en CPI, den selvdestruerede gennem 1½ år jeg kørte på den og jeg endte med at sælge den for under 1000kr.
Nypris 13000
Min næste knallert var en brugt gilera dna.
Fik den for 6500.
Nypris 21000
Kørte på den i et år og solgte den igen for 6000.
Kina hot er nok den knallert jeg vil fraråde mest af alle.
Medmindre du kan få den for under 10'000 og du ikke har noget imod at sidde dårligt, aldrig har bagage med ,og er ok med at køre galt fordi du ikke kan se noget med den skodlygte den har
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Emner: 67 Svar: 110
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
Men måske kan den være det værd ja
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Hold dig langt væk fra en Stalker.
Du kan være 100% sikker på at stelnummeret er rustet væk.
Det sidder et dumt sted, der på ingen måde egner sig til regn/salt.
Snakker vi en ny maskine, så kan det kun blive en 4 takter med indsprøjning eller en 2 takter med indsprøjtning.
Tag 4 takteren. De kører længst på literen og det tager kun 10 minutter at skifte olie på dem.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
https://www.scooterworld.dk/gilera-stalker-30-km-t/
De fleste er ret slidte efterhånden og det med stelnummer skal man være obs på.
Dog er det en fremragende maskine med en super motor og stel i øvrigt, lidt som en mellemting af en slider og en typhoon.
Hvis du ka få en i god og næsten helt original stand, for kun 10 tusind, så vil jeg sige go for it
Men som med alt andet afhænger værdien af standen
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Pæne skjolde er desværre bare ikke lig med tydeligt stelnummer.
Og så er prisen lige heftig nok.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.442
bare har ladet stelnummeret være helt i hegnet.
Den har kun kørt 5300 km..
Som altid afhænger tingene af standen, så jeg siger aldrig aldrig, udover når jeg siger jeg aldrig siger aldrig
Men pointen er bare de findes, til samme pris som de kostede fra ny for snart 20 år siden.... Trods inflationen.
Og i næsten ligeså god stand.
Har den kun kørt 5300 km og står så pæn så er den nok helt i orden. Dog skal man altid sikre sig det ikke er for godt til at være sandt, for det er det godt nok lidt for tit.
Især med stalker.
Men de findes, i god stand ,og så er de værd at erhverve sig og passe på.
Ny gear knallert