{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjekke om olieblander dur?
  • #1   4. mar 2023 det er faktisk meget nemt først tømmer du tanken så tager du 5L benzin og blander 100 ml olie i så har du 2% olie blanding som din maskine skal have så tager du olie slangen af den lille som sidder på enten karburator eller studs husk at lukke hullet igen med noget så tager du den lille slange over i en lille beholder som kan holde 200 ml eller mere ligemeget bare mere ind 100ml så køre du bare normalt indtil tanken er tøm så ser du hvor meget olie der er i beholder faktisk meget nemt dog skal det lige siges det var ikke min ide men det virker godt

• #2   5. mar 2023 Du fylder benzin på tanken som er blandet op med 2-3 % olie.
    Så fylder du olietanken helt op med 2takt olie.

Nu kører du på den måde med olieblandet benzin, så brænder du ikke noget sammen.
    Efter ca 100km skulle der så gerne kunne efterfyldes noget der ligner 1 deciliter 2t olie på olietanken så den er fyldt igen.
    Hvis det passer (sådan ca) har den så brugt 0.1 liter på 100km og det er det den skal.
    Så har du fundet ud af det, jeg plejer såmænd alligevel og sige man skal køre 2 tanke op med blandet benzin oveni den selv blander når man har sat ny cylinder på.

Og så er der mange der siger den soder helt til og buhuuu! det kan man ikke osv...
    Jo det kan man og det virker mens man kører cylinderen til.
    Har gjort det mindst 7-8 gange da mine knægte havde scooter.

Mit råd er magen til det Brian skriver i #1
    Bare uden og blænde slanger af og med løse beholdere, men med den forskel den får dobbelt 2 takt olie imens forsøget kører

Kommentér på:
Tjekke om olieblander dur?

Annonce