{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Knallert sætter ud under kørsel - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg har været væk fra scooter/knallert scenen i nogle år efterhånden!
Jeg har for nyligt købt en Derbi GPR 50 fra 2008 med knap 1900km på tælleren, MEN jeg har et problem..
Jeg tog den ca 90km tur hjem på den, og på vejen der satte den ud, tog jeg koblingen så gik den ud, men ved en smule leg med gas og lidt nedgearing så kom den igang igen!

Med de km og det, så er den ihvertfald ikke slidt!
Er der nogle der har en ide til hvad filen det eventuelt kunne være ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert sætter ud under kørsel - hjælp
  • #1   16. apr 2023 For mager blanding vil jeg tro.
    Lidt risikabelt at køre 90 km på en 2 takter du ikke kender dysen på.
    Du kan evt tage udstødningen af og se ind i cylinderen med en lygte og se om du kan se alle de skrå streger ( honing ringene ).

Og så skal du lave en indstilling af din karburator.
    Først tomgangen og derefter hoveddysen.

• #2   16. apr 2023 maskinen er standard, så det vil være at mistro producenten.
    jeg ved godt de ting, jeg søger om nogle har oplevet de ting, og eventuelt kan bidrage med nogle erfaringer.

det ikke en varmesætning der sker, det kan jeg høre på maskinen.

• #3   16. apr 2023 #2
    Benzinen kan være gammel eller der kan være kommet kondens i bundkaret.

• #4   16. apr 2023 jeg ville starte med at se til tændrør og det kan jo også være at slangen til luftfilter er hoppet af eller gået hul på en slange så den suger falsk luft

• #5   16. apr 2023 Kan være låsecylinderen er knastør og nøglen ikke har været drejet helt selvom det har føltes sådan.

Kørte min hm-moto crm hjem fra midtjylland til kbh. Efter at være kommet ud på den anden side af vejle var der endelig landevej så ku ligge og køre 70-80 kmt 10 minuttter i træk. Da jeg så bremser ned ved en rundkørsel blir jeg overhalet af en kæmpe røgsky, som det viste sig jeg selv lavede.
    Den røg simpelthen som en skorsten ud af udstødningen.
    Var næsten helt sikker på der var gået en pakning...

Lod den køle ned lidt, startede den op og så var der ingenting.
    Kørte videre og den røg stadig lidt når den blev varm, men det var så åvenbart bare fordi den var blevet kørt i for lave omdrejninger for meget og bare sku ha brændt udstødningen ren ved at blive kørt helt varm smiley
    Kørte 250km på aller første tur uden at tjekke andet på den end dæktryk haha.

Måske er benzinen gammel på din gpr.
    Det ku også gøre det eller noget der ligner.

Da jeg hentede min aprilia rx kørte jeg 80 km hjem første tur hjem
    Kørte ude på en bøhlandet i total mørke med 90 kmt da motoren bare dør fuldstændig bøøøøøhhh.
    Det var så bare fordi jeg var løbet tør smiley ups.
    Heldigvis var der en gård med lys i vinduerne en lille km derfra så endnu engang reddet på stregen hah.

Det er altid så pisse nervepirrende smiley

• #6   17. apr 2023 Det hele var faktisk bare fordi at ham badeanden der havde haft den, han havde ikke spændt tændrøret til... smiley

Den fik nyt på, og så begyndte den at opføre sig ordenligt smiley

• #7   17. apr 2023 lækkert

Kommentér på:
Knallert sætter ud under kørsel - hjælp

Annonce