{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuk tuk
  • #1   25. apr 2023 for det første en tuk tuk er en indisk døds taxi så kan den nu hvad den hedder en piaggio ape

    kommer den til landet og får plade på så bliver det en 45 da der ikke findes 30 uden for denmark og sådan er regler bare men da den er er fra 2001 så bør den ikke få plade på men hvem ved hvad staden denmark mener lige den dag så pas jeg ville ikke røre den med en ild tang med mindre du vil bruge den til dele


  • #2   25. apr 2023 de har 25km i tyskland og vistnok også østrig eller hvor det nu var.
    Og i sverige, der hedder det bare klass2 moped.

    Hvis du kan få en tysk eller anden registreringsattest at se hvor der står 25km eller hvad "lille knallert" nu hedder i pågældende land, og det stemmer med stelnummeret på køretøjet, så skal du vist have en nummerplade på da den er taget i brug i danmark første gang efter juni 2006.
    Eller også husker jeg forkert og du skal bare have en forsikrings kvitt med dig rundt, fordi den allerede var i brug i et andet euland inden juni 2006.

    Men det kan godt passe.
    25km er ikke en dansk opfindelse, det kommer fra udlandet.
    Kan ikke huske præcis hvad lande men ved at norge ikke har dem, men sverige og tyskland har dem, og et par lande mere også.

    Bl.a. holland hvor de hedder snorfiets fik jeg lige googlet mig frem til. 25kmt 50cc knallerter der kun må køre på cykelstien.
    En anden sjov regel er så at 45 knallerter i holland må køre ind på cykelstien hvis de ellers skulle køre på en vej med 60-80 kmt hastighedsgrænse, fordi det er sikrere at køre 45 derinde end at køre 45 på en vej hvor bilerne kører 80.

    Holland er et af de få andre europæiske lande der har et udbredt netværk at cykelstier.


  • Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    okt 2019

    Følgere: 1 Svar: 38
    #3   25. apr 2023 #2
    De 25 og 45 km/t, er en EU bestemt hastighed og gælder derfor for alle lande i EU.


  • #5   25. apr 2023 25er eller lille knallert hedder Mofar i Tyskland.

  • #6   25. apr 2023 Så jeg ville godt kunne købe den også bare få den forsikret?

Kommentér på:
Tuk tuk

Annonce