1.347 visninger
|
Oprettet:
Hvor mange km er mange på en knallert? {{forumTopicSubject}}
Kigger på en hot 50 til daglig brug, men den har 19000 km, er det få meget eller kan den godt gøre en del km endnu?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.435
Men nej 19'000 er ikke langt. Den kører formentlig stadig på rem nummer to og bagdæk nummer tre.
Ka huske jeg har gået rundt i forskellige byer i sydeuropa og lagt mærke til km tællerne på deres scootere dernede.
50'000 km er helt normalt.
Der skal skiftes hjullejer og variator og formentlig udstødning og serviceres forgaffel indimellem på dem, men laver man service løbende og holder den sund og rask så holder tingene rimelig længe.
F.eks. får mine maskiners vinyl en gang vinylolie hver andet år så de ikke tørrer helt ud og begynder at forgå i accelerende tempo.
De fleste hot er skruet i smadder ved 19000 km af 3-5 ejere der har købt billige ting (også billige sliddele som nu sidder i knallerten) og udskudt service til sidste øjeblik.
De eneste hot jeg har set i god stand har været næsten helt nye.
Og selv da de var helt nye var de stadig en hot, så nok noget af det værste hverdagsknallert man ka købe.
Den er designet til korte mennesker der kører fragt med sådan et poststillads monteret foran og på siderne.
Den er beregnet på at blive skrottet efter 5 år cirka da den er designet til fragtfirmaer i taiwan der kører med varer på knallert.
Derfor har den også exceptionelt dårligt lys.
Og den kører absurd kort på en liter benzin, igen fordi den ikke er til privat persontransport, firmaerne kan bare trække benzinudgifterne fra i skat.
Tankdækslet er blottet for at den er hurtig at fylde på en tankstation. Det er en ulempe i danmark fordi sand og vand fra vejen bliver sprøjtet op og lægger sig i tankdæksel mekanismen, som i øvrigt er noget der sjældent er set i scootere og mc siden 90'erne. Fordi den er temmelig dårligt design. Men billig at fremstille.
Der er ingen bagagekrog eller handskerum, og sæderummet har kun plads til en pilothjelm som de kører med i taiwan når de kører scooter.
Så vil fraråde hot uanset om du køber ny brugt gammel slidt eller velholdt. Men kan du ikke få noget bedre så er det jo nemt.
Eller hvis du bare skAl ha en hot, så er det jo lige meget hvor ringe den er i forhold til andre scootere
Hvor mange km er mange på en knallert?