kan ik give gas når den er kold? kan ik give gas når den er kold?
Davs SG.
er lige blevet semi færdig med min Gilera Storm dog er det ik et rigtigt problem men syntes bare det lidt mærkeligt når motoren er kold skal jeg meget langsomt give den gas indtil jeg kommer op til cirka halv gas (den sprutter lidt indtil jeg kommer op til halv ) og så efter det så virker gassen fint og den kører perfekt ved dog ik lige hvorfor ??
(prøver jeg at give gas når den lige er startet dør gassen bare Kun gassen ik motoren med mindre jeg holder gassen der)
(Opsætning)
!Ingen Tun Dele)
17.5mm Phva Karburator (fjernet begrænsning)
standard 50cc cylinder
72Dyse
7grams Ruller
Silent pro Udstødning
Pillet skive
Pillet begrænsning i udstødning.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 773 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.112
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 217 Emner: 42 Svar: 865
det kun når den er kold
jun 2019
jun 2023
jun 2019
jun 2023
jun 2019
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.531
Alle mine piaggioer har lige skulle ha et minut til at varme op, før de vil tage gas uden problemer.
Også på mine 4taktere. Også på motorcyklerne
jun 2023
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 145 Scootere: 1 Emner: 78 Svar: 1.477
Den sygedom din scooter har , fortæller jeg dig nu.
Din Scooter har den sygedom som vi i faget kalder for
“ Fejl fri scooter “ med tendens til at have en choker som virker optimal hvis den bliver forstyrret med flere RPM når den er kold.
jun 2023
Så er den vel færdig for nu udover jeg gerne vil have haft købt nye skjolde og få dem malet da dem jeg lige havde købt var knækket i alle beslagne som sælgeren så ik havde nævnt så de er lidt ubrugelige med mindre man kan lave dem på en eller anden måde
jul 2011
Og det er meget normalt en scooter ikke opfør sig normal når den er kold og den for lidt gas
jun 2023
jul 2011
Altså svar på følgede.
————————————
Hvor lang tid ca går det før du kan give gas når motor er startet op helt kold .
Har du Batteri på scooter “ Hvis JA “ Virker den 100%
Hvorfor er det netop at? Du ser det som et problem at din motor ikke kan tage gassen hvis kold opstartet.
Sådan er det tit på scooter , og så snart de bliver varme efter ca 1-2min så tager den gassen som den skal fordi choker ikke længer skal hjælpe motor med at komme igang på sikker vis …
jun 2023
nu er jeg jo utålmodig så jeg står og giver den gas langsomt indtil den virker og det tager måske 30sek-1 min og så virker alt helt fint det ik rigtig fordi det et problem som sådan vil bare lige have det afklaret hvis det nu var der var noget helt galt.
mit batteri er ik helt fladt men ik sprit ny heller men den virker
dog er den ik på vejen pt da bagdækket punkteret da en lapning jeg lavede for nogle måneder siden gik op så tror bare jeg får den lappet igen og så får jeg købt et nyt dæk om nogle 3-4 måneder
jul 2011
Hvis jeg var dig og du alligevel skal til at gå en kold tid i møde , så gør din scooter klar til den periode… det koster ikke meget og du vil stensikker enda spare lidt penge fordi du har opgraderet dig mod et muligt problem som altid kan komme på en scooter ,..
jeg havde gjort dette her hvis jeg var dig, med mindre du lige har gjort det inden for de sidste par uger…
Skifte Gearolie.
Skifte tændrør : NGK BR8 type …
Tændrørhætte : tjek for fejl og slitage.
Rengør luftfilter og giv det filter Olie igen før det samles igen “ VIGTIG T “
Tjek dine Bremseklodser foran og i bag , skift dem hvis de slidte .
Gaskabel smøre det igennem så du undgår det sætter sig fast frost perioden.
Rengør plus og minus Polen på dit batteri og smør det igen før samles .
Remskiven : rengøres for gammelt fedt , og fyld nyt fedt i og få den samlet igen.
Vario : rengøres og evt nye Ruller med den vægt hvis de gamle er slidte.
Kilerem : tjek den for slid og om den stadig holder sig inden for den grænse før det skiftes.
jun 2023
Har lige haft skiftet
Ruller
Kilerem
Luftfilter
Bremsevæske
Tændrør
tændrørs hætten er umiddelbart ogs i fin stand
Gearolien skal jeg have skiftet så det gør jeg snart
så de ting er streget af listen
resten kommer jeg nok til at skifte løbende da penge pungen er lidt klemt pt
hvad mener du med at smører olie på luftfilteret?
hvordan smører man gaskablet?
hvordan smører man batteri polerne?
jul 2011
Se linket .
https://kgi.dk/scooter-og-knallert-dele/universal/power-luftfiltre/luftfilter-olie-til-skumfilter-500ml-liqui-moly-20116-da
————
Du smøre dit gaskabel så den ikke noget fugt invendigni sig . Som muligvis kan fryse sig fast og sætte n klemme på kablet så du ikke kan give gas eller tage gassen af igen en meget kold dag , plus du søger for at kablet aldrig vil ire og ruste osv..
se linket :
https://www.thansen.dk/scooter-mc/olie-rens-og-pleje/smoremidler/putoline-ptfe-teflon-kabelspray-500ml/n1388086096/pn-481112620/?gclid=Cj0KCQjwx5qoBhDyARIsAPbMagAwjGjtkAHrZPg4Tu1h8kU6SQbnRNMCu8Af_zTjXJ9PZniN05RISmAaAq6gEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
————
Du smøre polerne med noget fedt der lavet til det , normal bruger jeg altid bare guld fedt
Det holder fugten væk fra polerne og så det altid fin strøm igennem kablerne , skal huske at sige , jeg rengøre polerne og skruer samt det kabel som spændes fast på batteriet, når det er klaret så søger jeg for alt er tørt og samler det hele igen uden at smøre det , også når det hele er spændt sammen på batteriet så smøre jeg en lille smule guldfedt/kober fedt begge poler , for så det hele dækket ind og fugten som sagt kan ikke ødelægge noget når vinteren kommer …. Men husk det bedste er at bruge rigtig batteri Pol fedt.
Se linket :
https://www.louis-moto.dk/da/batteri-polfedt-50-g-10071072?partner=googlesea-dk&gclid=Cj0KCQjwx5qoBhDyARIsAPbMagBnTNdlTGoIFjw4HWuCoLrasSRPbD9oS03TUUtXTdTo_klYy-PwlfYaApAaEALw_wcB&filter_article_number=10071072
—————
jun 2023
kan ik give gas når den er kold?