{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

Hvor meget maling skal der til? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, jeg skal til at male min hot 50. Tænker jeg ville male alle farvet skjolde (altså dem der følger med i et skjoldsæt) og varioskjoldet. Hvor meget maling skal der til? Ville selv mene en grunder, 2 maling og 2 klarlak(alle dåser fra motip) Ville helst ikke løbe tør midt i projektet. Har tidliger prøvet og male med 2 dåser med det billige fra jem og fix, men ved ikke om der kommer mere maling med motip. Hvis det betyder noget, så bliver det lavet rigtigt så det kan holde længe.

Spørgmål nr 2
Kan det her klarlak holde til benzin langsigtet? Ved godt der står på siden at den er modstandsdygtig mod benzin, men holder det længe? Eller er det kun hvis man lige spilder lidt benz på og hurtig tører det op?
https://speedline.dk/spraymaling-motip-blank-klarlak-500ml

Tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget maling skal der til?
  • #1   20. sep 2023 Jeg har haft lidt små eksperimenter med lakering selv, og er blevet helt grinefærdig af skuffelse hver gang. Taget i betragtning hvad det kostede af tid og produkter til slibning osv. Man ska ha den rigtige temperatue og luftfugtighed osv.
    Det var først da jeg fandt ud af hvor billigt man faktisk kan få en professional autolakør med alt udstyret og processerne 100%i orden koster, at jeg rigtig fik et chok over hvor dyrt, besværligt, svært og tidskrævende det er at få et ordentlig resultat, at jeg rigtig blev flad af grin over de resultater mig og mine venner har fået førhen.

    Jeg ku tage dækket af min bagflæg på nrg'en og indlevere den til rens, forberedlse, pulverlakering og perfekt resulrat for 300 kr hos en lakør, eller købe for 250 kroner dåser og sandpapir og stå og slås med middelaldermetoder i timevis for at få et resultat der er halvt så holdbart og aldrig så pænt som en professionel ku gøre det for kontanter.

    Så det vil jeg anbefale at overveje hvis du ka finde en lakør i nogenlunde afstand som evt vil gøre det uden at skrive en kvittering til dig. Alternativt vil jeg også hellere betale det med kvittering end at sku uddanne mig selv til autolakør for at gøre noget der blir halvt så godt til 70% af prisen og ti gange så lang tid brugt på projektet.

    Men så igen det er bare min personlige erfaring. Har aldrig haft held med at male selv og få et godtog holdbart resultat billigt. Jeg er også spasser til elektronik så måske er jeg bare spasser til at male også. Men jeg ku høre fra andre at de havde lignende erfaringer så det er ikke kun min mening. Men måske er jeg galt på den, ka være du har forstanden og udstyret og tiden til det.
    Har set nogen gøre det godt selv, til det halve af hvad en pro koster, uden at synes det var besværligt.
    Så ingen grund til at opgive projektet bare fordi jeg har haft dårlige erfaringer med at lakere selv derhjemme


  • August S
    August S Tilmeldt:
    sep 2023

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 32
    #2   20. sep 2023 Synes du skal købe 4 dåsser malling, så du kan give både skjolde og kickstarterskjoldet flere gange (gerne 3). Sørg for at give det et tykt lag grunder først, og husk at det skal være 2 forskellige når det henholdsvis er plastik og aluminium.
    Og så få selvfølgelig slebet det godt ned med noget sandpapir og efter rengjort med noget terpentin eller lignende.

    Ved sku ikke med klarlakken, men tænker det er bedere end ingenting smiley


  • #3   20. sep 2023 #1 Jeg kigger lige på en autolakør. Det ville jo aligevel koste 500kr minimum i maling. Så bliver det nok heller ikke så godt som en profesionel.

    #2 4 dåser maling? Skal der virkelig så meget? Det skal bare farve skjoldet. Den bliver beskyttet af klarlak


  • #4   20. sep 2023 Hvis du absolut vil male selv skal du købe 2k klarlak som afslut. Det er ikke sværere og bruge end alm klarlak. når det er blandet i sprayen virker den faktisk også i 24 timer så der er tid nok.
    Men jeg kan kun tilslutte mig ovenstående beretning om at det aldrig bliver ligeså fint som jeg forestiller mig inden jeg går i gang.... Det bliver egentligt nemt til noget klyt #griner#

    Prøv som der nævnes og hør en autolakerer ad også, og sammenlign lidt.


  • #5   20. sep 2023 Har fået snakket med mit lokale autolakør. Han siger at farverne varierer i pris alt afhængig af farven. Men hvis skjoldne skulle males sort og få klarlak, så ville det ca koste 3500-4000 kr. tror jeg maler lortet selv

  • August S
    August S Tilmeldt:
    sep 2023

    Følger: 13 Følgere: 1 Svar: 32
    #6   20. sep 2023 Tænker også 3 er nok til skjoldende. Men hvis dit kickstarterskjold også lige skal have et par lag vil jeg købe 4.

  • #7   20. sep 2023 Jeps det lyder fint. Sidste hurtig spørgsmål. Hvis malingen ikke kan tåle benzin, men klarlakken kan, betyder det så noget hvis der kommer benz på skjoldne?

  • #8   20. sep 2023 Nej, 2k lakken lukker af til det nedenunder. Det er derfor du skal bruge den. Med alm. klarlak (akryl 1 komponent) så har du balladen

  • #9   24. sep 2023 1 grunder 2 farve og 4 lak så den hjemme

  • #10   24. sep 2023 Og vandslib med korn 1000 imellem hver lag så blir det helt godt

  • #11   25. sep 2023 Tjæk. Har sandpapir liggende. Både normal og våd

  • #12   25. sep 2023 hvad for noget sandpapir skal man bruge da jeg har 80 og 120 men skal det være højere

  • #13   25. sep 2023 Det alt for groft. Minnimum 800

Kommentér på:
Hvor meget maling skal der til?

Annonce