295 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
Afmelding af plader? Afmelding af plader?
Hvordan gør man egentlig det?
Jeg er ved at sælge min PGO Hot, men jeg har aldrig før haft noget med plader, så jeg aner ikke en gnist om, hvordan man gør!
Skal jeg ind på Skat og gøre det?
Iøvrigrigt skal den også afmeldes fra forsikringen, men dem kan man vel bare maile/ringe til.
Mvh
Tine
0 synes godt om
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.568
Så det vil jeg ikke anbefale. De er som regel nemmere at sælge med plade, så køber bare skal huske nem-id med ved køb, og ind på motorkontorets hjemmeside og omreg med koderne på registreringsattesten inden han kører hjem med din knallert.
Det koster lidt i forsikring at ha den stående indtil den blir solgt, men det kan som regel svare sig fremfor at sku ind og aflevere pladen og reducere salgsprisen fordi den sælges uden plade og køber skal betale de 350 kr for ny plade og ned at hente den inden den må køres på.
Har selv afmeldt plader, og lavet elektronisk underskrift på at pladen var bortkommet så jeg ikke behøvede indlevere den
Fusk.
Men pointen er at det er til at google sig til, for jeg har aldrig memoriseret hvordan faaan det nu er man gør man ska købe en knallert og omregistrere på stedet, eller afmelde en plade så man ka køre tunet uden plade og slippe for at betale forsikring og slippe for at have den stående registreret til sig.
Men i salgsøjemed vil jeg foretrække at lade pladen være og lade køber omregistrere på skats motorkontors hjemmeside som jeg plejer, uden at ku huske hvordan det nu er det foregår præcis fra gang til gang.
sep 2021
Emner: 3 Svar: 8
Jeg har opsagt forsikringen: Den kan alligevel ikke køre før, batteriet er opladet.
Forhandleren har sagt, han vil købe, men han har mast mig godt ned i pris- og vil have 400 kr for at hente den. Hvad han så gør, når han har tid.
Det er jeg træt af at vente på!
Det er lige før, jeg vil foretrække privat salg. Lige før!
Men det er bare mig, der er utålmodig, nu skal den skibes af, så nu gider jeg ikke vente.
Jeg er pt ret hidsig (det går nok over)., men alligevel!
Jeg kan åbenbart kun opsige pladen- ved omregistrering.
Mvh
Tine
Afmelding af plader?