{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Større knallert {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Jeg har en hot som jeg næsten ikke kan være på.
Og jeg har hørt fra en ven at en gilera stalker skulle være lidt større.
Men jeg ved ikke om det passer, og hvis i har andre forslag til en anden lidt større scooter så skriv gerne
(Bare ikke gearmaskine)
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større knallert
  • #1   22. nov 2023 ja stalker er større men hvis du vil blive ved med pgo så dr big og gmax er en mulighed


  • #2   22. nov 2023 #1
    Det behøver ikke være pgo bare noget støre smiley


  • #3   22. nov 2023 så er der masser jeg ville anbefale en nrg power dt


  • #4   22. nov 2023 Forstår ikke hvordan du syntes en hot er lille. Er selv næsten 2 meter høj og den er fin i størelsen. Man kan jo godt få større, men den er fandme ikke lille

  • #5   22. nov 2023 Jeg har haft tror 20 scootere.
    Jeg synes også en hot er lille. Styret sidder ret lavt, som på en zip der jo er piaggios mindste. Og højde afstanden fra sædet til fodpladen er ikke ret meget, så man sidder ret sammenbøjet. Og der er ikke plads til at stikke fødderne frem som på yamaha slider og piaggio nrg og aprilia sr50 og vespa os.
    Jeg anser pgo hot for en lille mediumscooter men til korte mennesker. Sammenlignet med europæiske og japanske medium-små maskiner som yamaha slider og gilera stalker og piaggio typhoon.
    Min zip er i den helt lille kategori med 10tommer hjul, men synes der er mere plads til knæene og mere plads på sædet og styret sidder højere end på en hot ift knæene så der er mere plads føles det som.

    nrg, drbig, slider, sr50 ikke ditech, gilera ice, selv en piaggio zip sidder jeg bedre på end en hot og jeg er kun lidt over 180. Andre folk der kun har kørt hot og har prøvet min zip har smiley og sagt fvck man sidder godt jo.... når de har prøvet en tur.
    Seriøst hvis du har mulighed for at prøve en vespa så gør det. Så kommer man næsten ikke nærmere en sofa på 2 hjul er du åndssvag man sidder godt på sådan en og der er hjernedødt meget plads i forhold til den ikke er større


  • #6   23. nov 2023 i Mine øjne er Hot 50 en lorte lille Kina Scooter Så jeg havde helt klart meget hellere ville have en Stalker

    en Hot 50 har en større værdi iforhold til Stalker hvis du nu skulle bytte skal du være sikker på du får en retfærdig byttehandel


  • #7   23. nov 2023 ikke kina Taiwan knallert

  • #8   23. nov 2023 tæt nok på

  • #9   23. nov 2023 https://cycle-ergo.com/ har desværre hverken pgo hot eller gilera stalker. Men der er x-hot 150cc og der er piaggio fly 150cc.
    Mener ud fra mit øjemål, uden at ha prøvet en, at x-hot er en anelse mere rummelig end bigmax aka hot.
    Dog ved jeg at piaggio fly 150 er nøjagtig samme størrelse som piaggio fly 50cc.

    På den hjemmeside ka du vælge cm istedet for tommer, og vælge ben på jorden eller oppe på fodpladen, og på de scootere hvor det gir mening ka man vælge at sidde fremme, midt på eller bagude på sædet.
    Og så kan man se under fotoet med tegningen af en selv på, hvad vinkler ens knæ og hofter vil være bøjet med.

    På x-hot kan man ikke ændre siddestilling på sædet. Kigger du på sædet kan du se hvorfor.
    Ligesom på hot er sædet vinklet opad jo længere bagud man sidder, så man kommer for højt op at sidde og derfor er der kun 1 sted at sidde på sædet.
    Det er en af de ting der gør pladsen mere trang på en hot end, selvom den ydre størrelsesmæssigt er på størrelse med, en yamaha bws og piaggio typhoon og gilera stalker og hva der ellers er designet af scootere til europæiske kørere.

    Da jeg var 16 havde jeg en cpi hussar, som også har meget mere plads til føreren end en pgo hot.
    Det er også mere et touring koncept end hotten som er mere et by-knallert koncept. Dog er pgo hot specifikt designet til at være en taiwanesisk fragt knallert.
    At køre med sidetasker og bagagebærer foran forlygten er dens primære opgave.
    At køre privat persontransport er noget den er blevet brugt enormt meget til fordi de var ekstremt billige dengang de kom hertil, og så opstod der pop kultur med dem og nu har folk helt glemt hvad det faktisk er.

    Folk der kun har haft hot er som regel uforstående overfor der sku være noget i vejen med en hot. Den er jo uendelig meget bedre end ingenting, og vi elsker vores knallerter så det kan være svært at forstå at de ikke er fine nok.
    Ligesom alle fædre elsker deres børn og synes de er fine nok, især hvis det er det eneste barn man har.

    Ydre størrelse på scooter er ikke altid lig med plads til føreren. Bare se kymco super 8 sammenlignet med vespa lx50 på cycle ergo.
    Gal der er forskel. Det er som om kymco super8 er en fiat 500 der har fået sat en bus udenpå. Og vespaen er som en limousine mht plads til føreren mens den ikke er større end en pgo libra i total længde bredde og højde.

    Min aprilia rx factory er på størrelse med en generic trigger x, hvis ikke større, men der er enormt lidt plads på den til føreren sammenlignet med rieju mrt i lav udgave.

    Regn med det ikke er til at vurdere bare ved at sidde på den et øjeblik.
    Det tager gerne nogen timers kørsel på en maskine før man rigtig ka mærke hvor god plads der er. Når man har siddet på nogen forskellige måder noget tid af gangen og haft lidt bagage mellem fødderne og mærket hvor øm man er i ryggen eller ej af at have siddet sammenbøjet med al vægten i sædet, eller om man har kunne sætte fødderne under sig og fået vægten lidt over i fødderne. Ka man sætte sig tilbage på sædet uden at blive løftet og få bøjet ryggen. Ka man strække benene.
    Ka man sidde sådan i længere tid.
    Ka man sætte sig helt frem på sædet lidt tid uden at sku ha knæene ud til siden eller gokke dem ind i benskjoldet.
    Ska man holde skuldrene lave for at have god kontrol over styret eller ka man have rank øvre ryg og stadig ha bøjede albuer så man har fuld kontrol over maskinen når man kører i glatføre længere tid.

    Når man ka sætte fødderne ind under sig, som man ka på nogen scootere (hot ka godt hvis du køber passagerfodstøtter og monterer) så får du bøjet knæene lidt mere, men ens lænd/hofter blir rettet op og strakt meget mere ud, så ens ryg blir afbelastet. Samtidig med man får bedre kontrol med maskinen i sving og over bump og når man laver donuts på vådt græs smiley

    Tag det endelig ikke som personlig kritik dem af jer der har hot eller super8 og synes de gør det godt.
    Det er fuldstændig normalt for russere at synes de er frie nok som de er og for amerikanere at synes de lever sundt nok og for danskere at synes færdselsloven er god nok og for brazilianere at synes de har tilpas få skyderier på åben gade.

    Jeg rådgav for et halvt års tid siden en bruger herinde om valg af 45knallert eller 125cc.
    Det var svært for ham at tage beslutningen fra før at have kørt thansen 45 til en nypris på under 15000 inkl klargøring og med garanti, til at overveje en brugt 10 år gammel 125cc yamaha der havde kørt over 20'000 km (hans thansen knallert var totalt udtjent og død efter 3 år og 25000km). Og så skulle give 9500 for sådan en gammel brugt yamaha.

    Men i sidste uge skrev han uopfordret bare for at sige hvor glad han var for han var endt med den yamaha.
    Den kører absurd godt, man sidder absurd godt, den har lige været til 30'000km service og der var absolut intet galt med den selvom han har kørt over 6000km på den allerede.
    Han har oplevet folk med mc interesse har henvendt sig og savlet over hans scooter og rost den og misundet at de ikke selv har sådan en.

    Har haft samme oplevelse med mine hm-moto og gilera og piaggio og yamaha selv.

    Overvejede i 2017-2018 at sælge min piaggio nrg power og få noget 4takt, da jeg blev lidt træt af at køre tunet 2t i københavn og gerne ville prøve noget andet.
    Jeg prøvede en 5-6 forskellige maskiner fra peugeot django over motrac m5r og sym jet4 og andre.
    Men det endte bare med jeg blev nyforelsket i min nrg igen og har den stadig stående.
    Overvejede en zip også dengang og spurgte herinde bl.a. om den var for lille til mig på 185 cm, og folk herinde mente den var ret lille, så det var måske ikke optimalt.
    Det var først da jeg kiggede på en til en vens kæreste i 2020 at jeg fik prøvet en, og jeg ska love for jeg blev positivt overrasket.
    3 år senere har jeg den stadig og sælger den nok først når jeg ska ha mc scooter igen.

    Har prøvet samtlige thansen knallerter, alle pgo'erne, alle peugeoterne, kymco agility 16+ og sym symphony osv.
    Sym symphony og peugeot tweet var den eneste jeg lige ku finde fra taiwan eller kina som overgik pladsen og komforten i en zip... men det er jo honda sh125 kopier. Og den størrelse maskine synes jeg er på grænsen til at være for stor selv med en 10hk 125cc motor i.

    Jeg havde sådan en taiwan kopi af en sh125 i spanien en uge i 2016 som jeg kørte en 1500km på og der er godt nok god plads på dem. Også med passager på.
    Men den er for stor til cykelstien synes jeg.

    Short story long smiley
    Gå efter en scooter designet af europæere til europæere, så får du næsten med garanti bedre plads at sidde på end med en hot.
    Gennemsnitshøjden i kina er 167 cm... for mænd.

    I skandinavien er folk 14 cm højere i gennemsnit. 181 cm.

    De 14 centimeter mangler hvis en normal europæer sætter sig på en scooter designet til en normal lille kineser
    Derudover er andelen af kvinder som kører 50cc scootere i kina mange gange større.
    Den gennemsnitlige kinesiske kvinde er kun 155 CM !!! smiley

    I europa kører kvinder næsten aldrig 50cc scootere.

    Så når en knægt på næsten 2 meter sætter sig op på en scooter designet til unge drenge og kvinder med en gennemsnitshøjde på måske 163cm, så opstår der som regel plads problemer.

    Ka især huske da jeg var på rundrejse i laos thailand vietnam. Gade restauranterne har seriøst børne møbler stående man ka sætte sig ved og spise af.
    Så små er de dernede

    No joke. De er seriøst 10årig barn størrelse næsten alle sammen


    profilbillede
  • #10   23. nov 2023 Det er underligt at være normal højde i danmark og lande i bangkok og så ka man pludselig se toppen af hovedet på alle rundt om en.

    Men det forklarer hvorfor asiat knallerterne er så trange i forhold til europæer knallerter


    profilbillede
  • #11   23. nov 2023 Vil forresten fraråde stalker da de som regel har haft for mange ejere som har ødelagt for meget og vedligeholdt dem for lidt.
    Runner ka du være heldig at finde i ok stand uden at den koster en million, men som regel er sådan noget her det eneste der ka svare sig at købe af runner.
    https://www.guloggratis.dk/annonce/690c59cc-153f-48f1-8290-b8007d54eb16
    Billigt projekt som kan reddes. Det er ekstremt sjældent du finder en 30er i god stand til en god pris, og når at købe den inden en anden har købt den allerede...
    Sådan er det generelt med europæiske scootere i dk nu... stortset umulige at finde i god stand fordi reglerne har holdt folk fra at købe dem fra ny. Folk har købt kina og taiwan af den billige slags, fordi reglerne er lort og så ka knallerten ligeså godt matche.
    Ligesom hvis man har en kæreste man ikke kan lide (loven) så køber man heller ikke en bugatti til hende. Så køber man en busbillet til hende i stedet og gemmer pengene til noget andet.

    Så find hva du ka til salg. Og så find ud af om den er med god plads bagefter.

    Jeg vidste f.eks. slet ikke hm-moto fandtes før jeg fandt en til salg i 2018.
    Så googlede jeg dem og fandt ret hurtigt ud af at den gad jeg eddermame godt ha, og så tog jeg til det mørke jylland fra kbh og købte den smiley

    Samme med min yamaha slider i 2014. Vidste ikke noget om den før jeg fandt en til salg. Googlede og fandt ud af de er the shit, og så købte jeg den.

    Jeg drømmer om en yamaha xg250 tricker, men der er kun 4 til salg i hele europa så det hjælper mig ikke noget at vide jeg gerne vil ha en. Ka alligevel ikke få den i danmark smiley


Kommentér på:
Større knallert

Annonce