622 visninger
|
Oprettet:
Jog r starter dårligt {{forumTopicSubject}}
Jeg har lidt problemer med at starte min jog
Den skal have rigtig mange spark før den starter den får massere af benzin og karburator er renset den kører meget godt når den kommer igang der er lige kommet ny automatchoker på. Hvad kan problemet være
Opsætning
Athena sporting50cc
Gg
12mm original karburator Større dyse selfølgelig
Malossi multivario lettere ruller
Alt andet standard
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
dødt tændrør
Dårlig gnist
Få kontrolleret Gnisten er stærk konstant og blå/hvid
Indstillings guide til Karburator
(Se linket)
https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
du skal jo bare have den startet og så kørt den varm så skrue på 2 skruer og så er du færdig så skulle den gerne starte efter 2-3hug
Virker det ik er din choker nok død hvis du skal give den 30 hug før der overhovedet sker noget
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
Dette skal gøres på en varm motor så kør en lille tur. Man kan IKKE indstille sådan noget her på en kold motor.
Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen. Det er en lille skrue der sidder på siden af karburatoren lige ved siden af tomgangsskruen. Tomgangsskruen er en stor fingerskrue hvor luftskruen er en lille skrue der sidder helt inde ved karburatoren.
Når den skal indstilles starter man motoren og skruer tomgangen så højt op at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige. Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind og 1½ gang ud (360+180 grader). Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad (samme retning som da den skulle ud). Venter og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger. Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står og kører med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt. Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud. Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage, så den ikke gør det. Når den så står som forklaret stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM og slukker scooteren og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt
Vil ogs anbefale at få tjekket din membran og få skiftet pakningerne der
Har du prøvet med start gas?
Har du mod på det nu så gå ud og skrue luftskruen i bund(DEN SKAL IKKE STRAMMES BARE I BUND) og så 1.5 omgange ud og prøv at start virker det ik efter et par hug giv den en halv omgang ind virker det heller ik give den en halv omgang ind mere og til sidst skru den i bund(IKKE STRAMME)
Har du gjort noget siden den begyndte på det?
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
Har du nu vendt stempel rigtigt?
godt så få afmonteret topstykke og så cylinder
tjek cylinder væggene
tjek stempel
tjek stempelringe
Skift så top og bundpakning
Få afmonteret studs og membran og få skiftet pakninger der igen og tjek membran er tæt
Bare fordi du lige har skiftet pakninger er det ik ensbetydende med de beholder sig tætte
Så det var efter du skiftede cylinder og dyse?
Hvad dyse skiftede du til?
Er der ubegrænset gg?
Hvad siger tændrøret?
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
Jeg undrer mig bare over at den kører perfekt når det er at jeg får gang i den
jan 2024
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7
Jog r starter dårligt