{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
211 visninger | Oprettet:

Forhøjet PGO Hot 50 lækker benzin? {{forumTopicSubject}}

Har fået monteret en 40mm forhøjer (på støddæmperen) på min søns Hot50, kan det passe at det på nogen måde kan få benzinen til at løbe ud?

Hvis ja, hvad skal vi så kigge efter for at fejlsøge (udover hvor det render ud smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhøjet PGO Hot 50 lækker benzin?
  • #1   19. jan det er vel Karburator som løber over så i skal have justerer svømmer

  • #2   19. jan Yes når man løfter maskinen men motoren er forbundet til baghjulet så hælder karburatoren mere.
    Det vil også gi en anderledes geometri så forgaffel belastes mere.
    Da jeg skiftede bagstøddæmper på min nrg sørgede jeg for at den holdt samme højde. Men jeg gjorde den lidt blødere (justerbar fjeder forspænding) og det giver lidt mere "rider sag" bagi.
    Det ka mærkes når forhjulet rammer ujævnheder. Den er lidt mere nervøs i forenden. Men det er småtingsafdelingen.
    Måske en 5-10mm.
    40mm tør jeg ikke tænke på hvordan ville køre.
    Men ok min nrg kører så også 100 kmt og jeg kører den ret hårdt... kører man lovligt ka det være det er acceptabelt at køreegenskaberne blir lidt... off.

    Noget andet er centerstøttefoden kommer til at være knap nok brugbar. Og den kommer til at læne ret meget hvis den står på sidestøtteben.
    Og lysfaldet i forlygten ska nok justeres en del opad også så den ikke lyser for meget ned i vejen og for lidt fremad.

    Beklager evt ligegyldig bonus info.
    Men vil hellere sige for meget end for lidt smiley
    Det ka spare en del besvær på lang sigt at være ekstra grundig frem for ekstra laissefaire smiley


  • #3   19. jan Det er fordi det er std karburator. Man kan ikke justere svømeren nok til at stoppe benzinen. Skift til andet karburator eller gjærn forhøjeren

Kommentér på:
Forhøjet PGO Hot 50 lækker benzin?

Annonce