{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Thomas T
Thomas T
Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 11

blevet påkørt, hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er lige blevet påkørt af en anden på scooter.
Jeg holdte stille og ventede på de andre, hvor den ene af dem havde overset mig og kørte lige ind i siden på mig.
Hvor nogle af skjoldene nu er knækket og min scooter er blevet total ridset.
Så spørger jeg , er det en forsikringssag der skal ind over, jeg ved at scooteren som kørte ind i mig er tunet og ulovlig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blevet påkørt, hvad nu?
  • #1   12. maj 2024 føren af den scooter som er kørt ind i dig skal betale .... så nemt er det mange klare det privat skal der forsikring ind over så skal der selføllig var forsikring og nummerplade hvis i skal have det på begge maskiner og begge skal være lovlige når eller hvis forsikring vil se på dem og når mekaniker skal lave den skadet

• #2   12. maj 2024 Hvis knallertrns topfart ikke har noget med uheldet at gøre så betyder det ikke noget ift ansvarsforsikringens dækning om den ka køre 30 eller 130.

F.eks. hvis du kører forsigtigt med 10 kmt men rammer et hul, mister herredømmet og knalder ind i en stjernedyr ny mercedes, så er det irrelevant om den er tunet eller ej.

Jeg ville gå ud fra at modparten har ansvarsforsikring, og spørge ham om i ska ta den privat eller om han vil ha forsikringen til at dække det.

Som regel er det billigst bare at la forsikringen dække skaderne.
    Men er ansvarsforsikringen tegnet i en pakke med andre forsikringer såsom indbo og kasko på mors bil så ka det blive dyrere at køre den gennem forsikringen, selvom ansvars forsikringens pris er fastsat ens for alle ved lov, end at tage den privat.
    Simpelthen fordi så hæver forsikringsselskabet bare prisrne på de andre forsikringer som de gerne må skrue på prisen på, og siger det er de nye vilkår og nej nej det er skam ikke fordi jeres knægt er kørt galt på knullen. Nej nej det er bare speical price for you....

Derfor jeg ikke betaler for kaskoforsikring på mine ting.
    Jeg passer på dem.
    For hver 3-4 år jeg sparer kasko væk får jeg råd til endnu et nyt køretøj, helt gratis, med alle de penge jeg sparer på kasko...

Short story long

Kommentér på:
blevet påkørt, hvad nu?

Annonce