køre kun 65 {{forumTopicSubject}}
hej sf jeg har en jog r som køre rimeligt langsomt forhold til hvad der er i den. Jeg har højst fået den op på såen 65 på speedometer appen på teflonen. Jeg tror det har noget med min kobling og vario og gøre men jeg ved ikke hvad jeg skal købe af andre trykfejre og sådan noget også har den og motorbegræsning i stadig men jeg ved ikke om det kan gøre så meget. og jeg har også et andet problem da jeg prøvede og skifte min dyse til 90 så gad den ikke og stå i tomgang også skruede jeg lidt på tomgang og luft men den står bare mærkeligt synes jeg fordi min luft skrue er langt ud og min tomgang er næsten helt ind der vil den stå tomgang. Så prøvede jeg også og skifte den til bage til 88 men der vil den slet ikke stå i tomgang lige meget hvor meget jeg prøver
opsætning:
malossi sport 70 cc ø12
indsugningskit
doppler Endurance ø12
polini cp 21 mm ( 88 dyse)
multivar (7 grams ruller)
fly clutch ( 3.8 trykfjedre også de trimfjedre der kom med koblingen og trykfjedren kom fra multi var sættet
jeg tror jeg har alt. tak på forhånd
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.411
Det ku forklare det
og hvis du kører uden udstødning må den larme en del?
maj 2024
Emner: 3 Svar: 8
ja det vil det nok :D. Men det er et yasuni r vis det kan gøre noget
sep 2003
Det passer meget godt med 65 på gps.
Org gearing i jogR er eksremt lav.
Normalt en af de første ting folk skifter.
Mener man ka få færdigpressede monteringsklar gearinger til dem.
14-41 er meget normal.
Eller en aerox gearing som vist ligger omkr eller lige over de 14-41.
Eller noget endnu højere. Men så er jeg ikke sikker på de fås som plug and play færdigpressede sæt.
sep 2003
https://www.scootergalleri.dk/forum/tuning/1821433-ruller_og_vario
maj 2024
men vis jeg skal købe anden gearing. Kan du så sende et link til hvor man kan købe det. vis man kunne købe færdig presset gearing. Men vis ikke hvad skal man bruge for at kunne presse den.?
men det med trykfjerene. den hvide trykfjere er den ikke også blød og 7 g ruller tung. Var det ikke også det du skrev såen i den anden Forum:D
sep 2003
Det viser altid for meget.
Gps jo det bruger alle hastighedsmålingsapps.
Ku godt sidde og lede siderne igennem for dig og finde gearingerne, meeeen. Speedline.dk kgi.dk. maxiscoot.com scooter-attack.com ville jeg tjekke.
Så dem ka du kigge igennem.
De fås færdigpresset, klar til at montere lige ud af æsken.
Du ka se how to videoer på youtube i læssevis.
Skifte gearing scooter.
Søg det. Så kommer infoen til dig hvis du klikker lidt rundt
maj 2024
Jeg fatter det heller ikke såen fordi jeg kan finde en der hedder sekundær stage 6 14/41 men skal man så have en primære? Men det har jeg også kigget på men så kan jeg ikke finde en der hedder 14/41 primære også er der også to hvor den ene står der 14t og den 13t og de hedder ikke 14/41?
Men på den sekundære stør der “ Stage6 gearingen erstatter den originale gearing og skal ikke presses for at kunne monteres. Gearingen bør ikke anvendes på en helt standard motor, da denne ikke har kræft nok til at trække den helt ud.” så er den vel presset ikke?
Men kan jeg også køre med 14/41 gearing?
men skal jeg ændre noget i kobling og det. Der er faktisk også når jeg giver bundgas fra såen 0 så trækker måske til 30 kmt i eller sådan og mister den såen power argtig
kan godt være jeg lyder lidt dum jeg er ikke lige den bedste til knallert
sep 2003
En 14-41.
Jeg ved heller ikke lige helt hva man kalder primær og sekundær.
Ved bare det er sådan en du ska ha sådan en der.
Det andet er dårligt indstillet vario.
Man ska prøve frem og tilbage med forskellige ruller for at få den til at køre godt helt fra 10-topfart
maj 2024
tak for hjælpen
køre kun 65