281 visninger
|
Oprettet:
Af med blindrør på lovlig? {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter
Sidder her og tænker, kan det la sig gøre at fjerne blindrøret på en lovlig knallert?
Fordi den ser grim ud, den er i vejen og jeg vil gerne powerwrap min udstødning, men den er i vejen.
Jeg er bange for, hvis jeg fjerne den, vil den starter dårlig, køre dårlig og lyde dårlig eller blive for varm?
Så jeg vil spørge jer om man må gøre det, uden der kommer nogen fejl eller man ødelægge motoren.
Udstødningen har lige nu omkring 3-4 begrænsninger, og jeg vil kun fjerne blindrøret.
Håber i kan hjælpe mig
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
maj 2023
Følgere: 29 Emner: 7 Svar: 36
Så du siger der vil ikke ske noget? Vil den ikke blive mere varm, starte dårligt eller køre dårligt?
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 736
Bagpotten blev rødglødende og scooteren var ellers lovlig, ikke helt orange men man kunne sgu se det en mørk aften... Det blev pillet af igen, dårlig ide
maj 2023
Altså den udstødning som jeg har på er en knæk, med 3-4 begrænsninger. Jeg var også bange for at den bliver for varm, derfor har jeg dyset op fra 57,5* op til 64*
Jeg håber ikke at det vil ske på min. Pgo har jo sin eget version af minarali, tror det er lidt forskelligt fra hvilken blok jeg har på. Jeg har også læst mig til at det er normalt for nogen scooter udstødning bliver meget varm, men min er jo en knæk er det så det samme?
sep 2017
maj 2023
Men tak for dit svar Henrik L
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis den er begrænset i vario og samtidig tager mange omdrejninger ved topfart, så er det absolut ikke sundt at blænde det rør af.
maj 2023
Jeg har dyset op og der er en skive I variatoren.
Jeg ved ikke hvor mange omdrejninger den tag på toppen, men den har fået en ny cylinder.
Så er det ligegyldigt hvor mange begrænsninger der er i udstødningen, men må ikke bare tage den af?
sep 2006
En ny cylinder tager lige så meget skade af det, som en gammel cylinder.
Når din cylinder sætter sig, så ved du hvorfor.
maj 2023
Øv, troede lige at jeg kunne få denne grime rør af.
Fordi jeg ser så mange der gøre det, plus der mange der putter en anden udstødning(Som en GG på en lovlig) på, ødelægge det ikke cylinderen?
sep 2017
Og på begge to, en Piaggio NRG og den anden en VGA Grido døde stemplet indenfor 1500 km. Den ene kørte med Sito plus og den anden med Gianelli go
Motoren kommer ikke ordentligt af med varmen, i begge tilfælde måtte man til lommerne og købe originalt. Så virkede de evigt igen.
Godset i de nævnte udstødninger er ret meget tyndt (billigt lort)
Tyndvæggede forrør kan ikke aflede ret meget varme i forhold til de originale der var 50% tykkere i godset.
maj 2023
hvad kan jeg så gøre?
jeg gider ikke at have det der rør!
sep 2006
Lev Mette ( Lev med det ).
Det er bare et røv, som sidder under din scooter.
maj 2023
Jeg vil heller have et blindrør, end at smide et helt ny cylinder som jeg har brugt 800kr på.
Af med blindrør på lovlig?