{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
288 visninger | Oprettet:

Parkeringsbøde knallert 30 {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Efter små 4 år hos Parkeringsklagenævnet, har jeg nu modtaget afgørelse omkring parkering af min knallert 30 (Yamaha Neos 4T) på et privat område.

Kort beskrevet:
Min knallert 30 holder op af en bygnings facade, sammen med en masse andre cykler. Den er ikke til gene for trafikken rundt om bygningen. Jeg modtager en parkeringsbøde, for at holde på området hvor der er skiltet med:

”REFSHALEØEN
ALLE DAGE 00.00 – 24.00
PARKERING TILLADT MOD BETALING ELLER MED GYLDIG P-TILLADELSE / P-REGISTRERING.
VED BRUG AF BETALINGAUTOMAT HUSK BILENS REGISTRERINGSNR.
PARKERING TILLADT MED MOBILBETALING VIA EASYPARK / APCOA FLOW.
Gælder alle køretøjer
…”
En person i baghold fra APCOA PARKING DANMARK A/S giver mig en bøde for manglende registrering af parkering (parkeringsbøde) på 750,-.

Jeg klager:
Jeg argumentere for at min knallert 30 jf. færdselsloven skal tilsidesættes med en cykel med hjælpemotor, ligesom det gælder for færdsel, parkering og andre regler. Jeg henviser til denne afgørelse:
https://www.parkeringsklagenaevnet.dk/files/2/sag_261_afgoerelse.pdf

Her giver Parkeringsklagenævnet medhold til klager... Parkeringsklagenævnet mener dog ikke at denne danner præcedens.

Dvs. de har ændret retspraksis til, at man nu skal betale for at have sin knallert 30 parkeret, hvis du holder på et privat areal med samme skiltning som angivet tidligere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsbøde knallert 30
  • #1   4. jun Det skal fremgå af skiltningen på det private område, hvis knallert skal betale for parkering.

    Gør det ikke det, så sender du et referat af sagen til nogen advokater, den første der svarer at de gerne vil repræsentere dig tager så sagen og easypark/parkeringsklagenævnet betaler advokatregningen når de har fattet at de har fucked op.

    Jeg har aldrig hørt noget lignende.
    Bortset fra en enkelt gang hvor biler med papegøjeplader ikke måtte holde i et område. Underlig regel.
    Men det stod så på skiltet.

    Har aldrig hørt noget lign. Med knallerter


  • #2   5. jun Længe leve knallerter fra før 06. :')

Kommentér på:
Parkeringsbøde knallert 30

Annonce