{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Pgo hot bøvl {{forumTopicSubject}}

Min pgo hot vil ikke starte, med mindre, at jeg giver fuld gas og kører på starteren i lang tid. Når så den starter, vil den ikke tage høje omdrejninger, men kører op og ned, hvorefter at den går ud. Kan simpelthen ikke holde liv i den.
Købt som standard opsat og kørte fint de 35 km/t. Det var langsomt, så tragten blev pillet, skiven fjernet og nye ruller i (6). Helt fint, nu kørte den ca. 55-65 km/t. Meget bedre, indtil remmen blev totalt flået. Ny rem (pollini), målte den til ca. 74 cm. Nu kørte den super igen, indtil den en dag efter en længere køretur ikke ville tage ordentlig gas. Steg og faldt i omdr. og kunne ikke trække. Kunne ikke holde liv i til sidst.
Der er ikke det jeg ikke har gennemgået eller testet, fandt kun, at jeg havde vent remmen forkert, men det hjalp intet. Please, lad høre fra jer eksperter i pgo ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo hot bøvl
  • #1   30. jun Hvis den kun vil starte på fuld gas, så er pakningen i bundkaret nok i stykker, så den sender benzin uden om chokerdysen.

    Da du fjernede tragten, der undlod du at dyse op, så din er cylinder/stempel nok bare ødelagt.
    Af med cylinderen og tag et billede af stemplet fra begge sider.


  • #2   30. jun Min bundpakning i svømmerhuset skulle være tæt nok. Stemplet er lidt mørkt på siden ved toppen den vej udstødningen sidder og så er det helt sort på toppen. Cylinder og ringe virker ikke synligt slidte. Ved ikke helt hvordan det ser ud hvis det er slidt(ridset eller ødelagt måske).
    Tænker, at når det er nødvendigt, at give fuld gas for til sidst at starte og derefter holde meget gas på, ellers går den ud, kun kan have noget med karbureringen at gøre.
    Tak for hjælpen indtil videre, pludselig kommer der sikkert et guldkorn der går forskellen ??????


  • #3   1. jul TAG ET BILLEDE..........
    af stemplet.
    Som du beskriver det der, der er cylinder stempel klar til skraldespanden.


  • #4   1. jul Scootertechguy
    Ja, det kan godt være, men er nødt til at skille det ad først. Hvordan kan det være, at det hjælper med fuld gas for at starte.????


  • #5   1. jul #4
    Sandsynligvis fordi at den får aaaalt for meget benzin, når den er kold.


  • #6   1. jul Men at den får alt for meget benzin har vel ikke noget med dårligt stempel og cylinder at gøre, eller hvad

  • #7   3. jul #6
    Hvis cylinder og stempel er dårligt, så skal det laves før alt andet.


  • #8   4. jul Har lige prøvet at starte scooteren uden luftfilter og det går noget bedre, den vil stadigvæk ikke tage topgas og går stadig ujævnt.
    Virker som et karboratorproblem. Har tidligere renset dyser, men nu tager jeg den af og renser alt. Overvejer også at skifte cylinder og stempel, som du siger. Tak for dine råd.


  • #9   4. jul Hvis den starter bedre uden filter, altså mere luft, ville det være nærliggende at sige den nok får for meget benzin, forholdene passer bedre, ergo?
    Jeg tilslutter mig #1


  • #10   6. jul Har lige renset karboratoren og kan se, at der sidder en 75 dyse i. Er det for meget, når skiven er pillet og tragten er fjernet. Ellers er alt andet standard.
    Har ikke sat karboratoren på endnu, hvis jeg skal skifte dysen først.


  • #11   7. jul 75 er helt rigtit, hvis alt stort set er standard.

    Du har stadig ikke set på om stemplet er slidt ned.


  • #12   8. jul Hej, det er ikke fordi jeg ikke vil tjekke cylinder og stempel ud, men vil bare gå karbureringen igennem først. Har for øvrigt lige sat ledninger fra batteriet til ledningerne fra chokeren for at se om den er o.k. Det virker ikke til, at den bevæger sig overhovedet, måske hele problemet ligger her. For øvrigt tak for de løbende tilbagemeldinger ????


  • #13   8. jul Smid den i kogende vand. Du kan sagtens bruge strøm dog, mål den, chokerende længde altså, Smid den i kogende vand 60 sekunder og mål igen. Samme fremgangsmåde med strøm. Det ikke ret meget jo ikke sikkert det lige er til at se på øjemål

  • #14   9. jul Hvis den ikke virker, så er den nok åben hele tiden.

  • #15   10. jul Tror, at der var dårlig forbindelse i den ene ledning til batteriet, da jeg testede chokeren, for da jeg prøvede med nogle andre, virkede den pludselig.
    Nu må jeg kigge på cylinder og stempel og evt. skifte det hele, hvis der ser skidt ud.


  • #16   18. jul Hej igen smiley
    Ville lige tjekke tændrøret og kompressionen og begge dele var o.k., dog var tændrøret ret vådt plus lidt tyndt sort olielignende snask i kanten. satte et 7er rør i, i stedet for det 8er der sad i. Ved godt, at det ikke gør den store forskel. Begge gnistrede også ok., men jeg havde også en ide om, at den var druknet, så blev den lige luftet ud.
    Jeg prøvede, at starte igen og nu sprang den bare i gang. Kunne tage gas og det hele. Kørte dog lidt højt i tomgang. Mærkeligt, for jeg havde jo egentlig ikke gjort noget.
    Min datter ville give den en prøvetur, men det varede kun 15-20 min., så ringede telefonen.
    Den var pludselig gået ned i fart og så stod den der. Det viste sig, at den havde sat sig. Den havde kørt rigtig godt lige til det skete, sagde hun.
    Fik den hjem og skilt ad. Stemplet er revet og det værste af det hele, det nederste plejlstangsleje kan man mærke meget slør frem og tilbage plus knasen og den vil heller ikke dreje hele vejen rundt.
    Har kontaktet et par forhandlere og de mener, at problemet nok skyldtes, at jeg har kørt på fuldsyntetisk racerolie og ikke halvsyntetisk, da scooteren ikke er tunet nok til at den bliver så varm, at olien virker og smører optimalt.
    (den kører ca. 55-65 km/t).
    Måske det har været årsagen til det tidligere problem også.
    Problemet er bare nu, at jeg har hverken tid eller overskud til at skille scooter og motor ad.
    Det bliver sikkert en formue, hvis jeg sender den på værksted, så er der nogen som kender nogen derude, der vil have lyst og mulighed for, at rode med sådan et projekt.
    Det skulle helst være en mere overskuelig pris en et værksted.
    Det skal helst være et sted på Midtsjælland, men vil ikke udelukke noget længere væk.
    Sikke en smøre..
    Bedste hilsner Jakob ??????


  • #17   18. jul Hvordan har du målt din kompression? Og hvad sagde den? I tal?
    Har du haft choker i kogende og testet den som en tidligere spurgte inklusiv mig selv?
    Du har dog ret i, 7er nok er bedre til en „standard" maskine, da de tal jo blot har noget med hvad varme grader de gnistre bedst på. Jeg bruger 9er rør på 70cc sport, og 10+ hvis racing, eller blot alu Sport med en ring.
    Prøv hiv toppen af og se hvordan den ser ud mate. Ting bliver slidt og forgår, jeg har mere end ti gange ikke kørt længere end 900m, og brændt helt ny cylle og stempel af hvis vi snakker en ring og racing.. så lærer man af sine fejl, bare dyre lærepenge


  • #18   18. jul OT: som de siger i militæret, er det kun kvinder og bøsser der tjekker noget, vi andre kontrollere om det er. smiley

  • #19   18. jul Kontrollerede;) med 12V batt. på chokeren og den bevægede sig ca. 5 mm., men nu har den jo sat sig, revet stempel plus nederste plejlstangsleje kaput??(se sidste opslag).
    Kunne virkelig godt bruge nogle der havde tid,lyst og værksted til at få den repareret??, kan ikke lige overskue det nu.??


  • #20   19. jul Jeg har set mange folk køre med alle forskellige slags olier til alle slags opsætninger.
    Aldrig set en sætning ske ved fuldsyntetisk olie på en ubegrænset scooter.

    Jeg er overbevist om at din oliepumpe ikke virker, eller at det filter der sidder for enden af oliebeholderen er tilstoppet.
    Du bør ikke gøre noget, før du har testet oliepumpen.

    Du kører på en PGO Hot 50.
    Køb Motul 2 takt olie. Den som de anbefaler. Så er du helt sikker på at olien er den rigtige.
    Og tjek så den oliepumpe.


    Hvor Midt Sjælland hentyder du til?
    Jeg er fra 4681 og har en dreng der helt sikkert godt vil skifte cylinderen, for et meget lille beløb.

    Så starter du ud med et hælde olie i benzinen.
    Oliebeholderen bliver tømt og renset og der bliver sat en pose på slangen, så du efter 50 km, kan se om der er kommet olie i posen.
    Så ved du om pumpen virker.
    Den skal bruge en liter olie på cirka 600-700 km, så.vidt jeg husker.


  • #21   19. jul Ps.
    Du kan også få skiftet krumtappen og lejerne.
    Jeg har det rigtige værktøj til det.
    Se mit fotoalbum.


  • #22   20. jul #21. Med lidt baggrunds viden og lidt snilde, kan jeg skifte det hele med en slagnøgle og en fladkærv i hånden. ??

  • #23   20. jul #22
    Det kan du da.
    Og så holder det 20.000 km.


  • #24   20. jul Så fik jeg svar fra West-import.
    De har altid haft nogle vilde priser på alverdens ting.


    profilbillede
  • #25   20. jul Hej scootertechguy
    Ville være fantastisk hvis vi kunne finde ud af noget. Lyder til, at i har erfaringen og ved hvad i snakker om.
    Jeg bor tæt på Hvalsø, Midtsjælland og jeg kører selvfølgelig gerne ud med scooteren, da jeg har en trailer.
    Hvordan gør vi helt præcist med kontaktinfo, så vi kan aftale noget mere bestemt.
    Mvh. Jakob????


  • #26   20. jul West-import har ikke tid til at tilføje alle deres scooterdele til hjemmesiden.
    Virkelig userøst.
    Så jeg kan ikke købe noget af det.
    Jeg tror at ejeren er ved at være gammel.


    KGI har ikke rigtig noget på lager.
    Thansen skal have 1.600 kr for krumtap ( som ikke er lovlig ), en cylinder med stempel ( som ikke er lovlig ) og et sæt simmeringe/lejer.

    Speedline kan gøre det for 1.400 kr.


  • #27   20. jul Tak fordi du gider at bruge tid på at finde priser rundt omkring. Prisen hos speedline lyder o.k.
    Ved ikke om selve krumtap lejerne/simmer ringene er færdige, men når man er i gang vil det vel være det smarteste.
    Jeg kan jo starte med, at bestille tingene og så kan vi jo se hvornår i evt. har tid.
    Vil det være bedst at jeg kun kommer med motoren, eller hele scooteren.
    Har ikke prøvet at afmontere en motor før på en scooter.(Tænker ikke det er så bøvlet).


  • #28   21. jul #27
    Hele scooteren.
    Jeg ville starte med at skifte cylinder og stempel og håbe på at krumtappen og lejerne stadig virker.


  • #29   21. jul Hej igen. Når jeg tager fat i plejlstangen og trækker frem og tilbage er der ca. 5 mm. Slub og det giver en knasende lyd. Nålelejerne i bunden er sikkert færdige. Når jeg prøver at dreje krumtappen rundt, så låser plejlstangen halvvejs, som om plejlstangen går i spænd.
    Om selve kuglelejerne krumtappen er fæstnet i har taget skade er svært at sige før den bliver åbnet.
    Har for øvrigt sendt dig en besked.
    ??


  • #30   21. jul Alt skal skiftes.
    Jeg har oplevet det samme.
    Det skete imens at jeg kørte 80 kmt.


  • #31   24. jul Hej scootertechguy
    Hvis i vil kigge på scooteren, så kan vi jo snakke om, hvad der vil være en realistisk pris for en rep.


Kommentér på:
Pgo hot bøvl

Annonce