{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Oskar S
Oskar S
Tilmeldt:
28. feb 2023
Emner: 3 Svar: 6

Scooter dør efter 1-2 minutter {{forumTopicSubject}}

Så har en hot som ellers køre helt perfekt, jeg var bare ude og køre og så gik den ud som om man bare slukkede tændingen og kunne ik tænde igen og så efter et par minutter tændte den med d samme første hug uden gas som den ellers plejer så satte jeg mig op og kørte og så skete d samme igen efter et minut og den har gjordt det lige siden og er helt lost. Jeg har tjekket vakum og det virker helt fint, den lukker tæt og flyder med benzin når man suger ellers har jeg renset kabu og tjekket tændrør


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter dør efter 1-2 minutter
  • #1   16. jul Hvordan har du kontrolleret komp ?
    En helt anden ting er, det smart nok sige hvad maskine der er på tale, samt hvad er monteret


  • Oskar S
    Oskar S Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 3 Svar: 6
    #2   16. jul Det en hot 50 med std cylle og std kabu med voca sabotage udstødning 94 dyse, gætter du mener kompresion med komp. Den har mere end nok. cyllinder er ret ny har nok kørt 500

  • #3   16. jul Det er enten benzinhanen eller svømmeren.
    Tjek også lige chokeren.

    Antaget at det ikke er stemplet der er ødelagt af de mange omdrejninger.


  • Oskar S
    Oskar S Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 3 Svar: 6
    #4   16. jul Har testet benzinhanen og prøvet en anden den virker fint kan prøve at kig svømmer lidt senere

  • #5   16. jul #2 korrekt, men har du haft en måler på?

  • Oskar S
    Oskar S Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 3 Svar: 6
    #6   16. jul Har ik haft måler på nej men altså den har nassere og cylle ser ogs fin ud inden i, har nu ogs renset hele kanu med luft pistol og skruet alle skruer og dyser ud og pustet igennem og tjekket svømmer og det hele dur som det skal

  • #7   17. jul #6
    Cylinderen ser fin ud, men hvordan ser stemplet ud?


  • #8   17. jul #6 du kan ikke forvente at du kan rense dyser med lufttryk. Det var noget man gjorde i 80/90erne. Idag bruger man ultralyd til den slags, slagger, ir, osv får du aldrig ud med luft, og dette behøver ikke være synligt med det blotte øje.
    Hvor ved du fra den har massere? Når ikke du har haft en måler på, hvordan er du kommet frem til den konklusion?
    En tommel? På kick? "Popcorn"


  • #9   19. jul Hejsa Oskar S

    Jeg tror nok jeg ved hvad dit problem er, eller jeg er 99% sikker på det.

    Din motor tømmer din bundkar hurtiger end den fyldes op ,
    Det du skal gøre er at gøre sådan så din svømmer dens lille ventil i bundkaret lukker en smule sener for benzinen end det gør nu . Du kan faktisk sige det sådan at når bundkaret er fyldt halv op med benzin så tror den lille ventil at bundkaret via svømmeren at fyld helt op og vælger så derfor at lukke for alt benzin udefra så din karburatoren ikke bliver overfyldt og løber over. Og derfor kan din motor så tømme bundkaret hurtiger end den fyldes, netop af den grund ? fordi bunkaret faktisk kun er enten halv fuld eller under halv fuld med benzin …
    Så inden du begynder at bestille alt muligt nye dele som du tror er problemet så prøv lige at juster din svømmer så den kan lukke en lille bitte smule sener end den gør nu for benzinen.
    Du kan tjekke om det virker ved at se om din scooter på den ene eller anden måde begynder at går ud sener , og hvis det er tilfældet jammen så ved du at du er på rette vej og at din svømmer evt kun lige skal justeres en meget lille smule mere end du gjor for inden , og hvis motoren skulle slukker hurtiger nu ??? jammen så har du kommet til at juster svømmer og dens lille ventil den forkerte vej så den lukker endnu hurtiger end den gjor før.


    Når jeg siger justering af Svømmeren , så mener jeg med dette at din svømmer har den her lille ventil sat på sig som bliver trykket op i karburatoren efterhånden som bundkaret bliver fyldt m og det er den lille ventil du ska juster som du gør ved at rykke på den her lille plade som sætter fast på svømmeren der hvor Ventilen sætter løst monteret på .
    “ HUSK” det er små dele du har med at gøre her , så når du juster det jeg skrev , så ikke bruge store kræfter på at juster det , men brug små fine følsomme justeringer af gangen.

    Håber du forstår hvad jeg mener (-: og håber du lige vil vende tilbage med svar , på hvordan din motor nu opfør sig nu


  • #10   22. jul Hej hej med dig
    Fik du set på din Scooter omkring det med at Svømmeren osv …..


  • Oskar S
    Oskar S Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 3 Svar: 6
    #11   23. jul Fedt BP tunning det virkede ik, magtede ik kig på den tog bar en fra en anden kabu nu fungere det tuisnde tak

  • #12   25. jul Okey godt nok det virker med den nye Karburator , den står sikkert også rigtig med svømmer osv , for lige meget hvad så var jeg godt klar over at det problem du havde kom fra din karburator af .. det tyder det meget på efter som med den nye karburator så køre den fint igen smiley smiley
    Men fedt for dig den igen virker


Kommentér på:
Scooter dør efter 1-2 minutter

Annonce