{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
182 visninger | Oprettet:

Rico
Rico
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 7

Powerfilter {{forumTopicSubject}}

Dav gutter,
Jeg har kigget på et powerfilter og er lidt usikker på, om det vil passe. Hvis jeg fx køber et Polini CP 90° powerfilter med en diameter på 32 mm, vil det så passe på en 17,5 mm Dell'Orto karburator? Hvis ikke, hvad skal jeg så gøre eller kigge efter? Jeg har også læst, at små sandstykker kan komme ind i cylinderen og ødelægge den, er det sandt?
På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Powerfilter
  • Marcus
    Marcus Tilmeldt:
    apr 2024

Følgere: 36 Emner: 4 Svar: 75
    #1   4. aug Hvordan du ved om det passer:
    Du finder den karburator du har. Nu vælger jeg bare en random dellorto karburator til hot, fx den her:
    https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/karburator-1/p/karburator-dellorto-175mm-phbg
    Den måde du ser om det passer, er at kigge efter, hvor der står noget med tilspædnings diamteren ved luftfilter. På denne karburator står det under "Specifikationer" som nummer 2 ting.
    Når du så ved det, så kan du kigge efter et luftfilter. Fx dette:
    https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/luftfilter/p/powerfilter-polini-cp-90o-32mm-1
    Herunder står der ved "Specifikationer og specifikationer" at tilspndings diamteren er 32mm så derfor vil det kunne passe.
    Du ved så om det passer på karburatoren, men om det passer på din knallert, altså om der er noget i vejen, det er noget du lige skal kigge på først. Du kan fx se det 90 graders luftfilter kan pege nogle forskellige veje, også skal du være sikker på at det kan være der.

Det med sandet:
    Nej af hvad jeg ved så kommer der ikke sand ned til dit cylinder, hvis du køre med powerfilter. Mange af mine venner, og mig selv, kørt/ har kørt med powerfilter, og der er ikke sket noget med vores cylinder. Jeg har kørt omkring 1000km, nok under, og der er ikke sket noget med mit cylinder, og jeg har haft powerfilter på,

• Rico
    Rico Tilmeldt:
    jul 2024

#2   4. aug Okay, tak for den hurtige hjælp, og for at svare på spørgsmålet om sandet!

• #3   4. aug Hvis du absolut VIL have åben filter, så husk filter olie.
    Jeg vil altid køre lukket filter, på 21mm og under, hvis det er en gade maskine. Åben filter er kun til støj og bøvl.

• #4   4. aug Aldrig et åbent filter.

Alle dem der bor omkring dig vil hade dig for det.
    Ofte så er det støjen som gør at folk ringer 114.
    Det er sjækdent hastigheden.

Stage6 sport pro
    17,5mm dellorto
    Lukket luftfilter
    Silent pro
    Høj gearing.

Så er der nok ingen der ringer og brokker sig.
    Og du vil ikke mangle hverken fart eller omtræk.
    En vaske ægte sniger.

• Rico
    Rico Tilmeldt:
    jul 2024

#5   4. aug # TEAM ONE MAN #
    Hvad er det for nogle problemer du snakker om?

• #6   4. aug Din scooter vil blive praktisk talt ubrugelig i regnvejr. Da der intet afskærmning for vand er.

• Marcus
    Marcus Tilmeldt:
    apr 2024

Følgere: 36 Emner: 4 Svar: 75
    #7   4. aug #6

Det behøves ikke være et kæmpe luftfilter, mit polini cp er lige under side skjoldet, samt har det sådan en beskyttelse.

Kommentér på:
Powerfilter

Annonce