{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
252 visninger | Oprettet:

hyle lyd ved forhjul {{forumTopicSubject}}

Davs SG, har opdaget her på det seneste at min Piaggios new typhoon begyndt og sige sådan en hyle lyd fra forhjulet af og syntes det virker som om det kommer fra et bestemt sted inde i lejet af vel

Ved så ikke om det er Lejet der er slidt op eller om det fordi de bremseklodser der slider op af konstant som gør den hyler/piver?

det kun når jeg kører langsomt/triller det høres og er det noget der er forholdsvis nemt eller er det ik besværet værd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyle lyd ved forhjul
  • #1   25. sep Det plejer at være bremserne. Det kan fikses med bremserens, en stålsvamp og en ren klud der smides ud bagefter.
    I værste fald ska bremseklodserne også renses eller skiftes

• #2   25. sep Det ik ved bremsning, det bare ved at jeg kører hjulet frem og tilbage og det som om det et bestemt sted den hyler

• #3   26. sep Yes jeg tænker det er bremsen der hænger lidt.
    To af mine fire gør det også lidt, men ikke så meget at jeg gider rense bremser.

Stemplerne i kaliberen ka det være også lige ska ha en tur så de ikke hænger så meget i. Og ka returnere ordentlig istedet for at hænge i

• #4   26. sep så til og starte med er det bare en dåse bremserens?

og hvordan er det så man renser dem ??

• #5   26. sep Løsne de to bolte der holder bremsekaliberen.
    Finde ud af at få holderen til bremseklodserne og klodserne ud.
    Bremserens sprøjt ind i kaliberen og gammel tandbørste gnub gnub på stemplerne. Så sprøjt efter.
    Så ka stemplerne presses tilbage.
    Bremseklodserne evt lige en sprøjt bremserens og en tur med tandbørsten og skyl med bremserens.
    Så et stk sandpapir på en plan flade som glas bord flise el.lign. og køre bremsekoldsen i 8 taller (man kører den i 8 taller for at undgå at slibe den skæv.)

Bremserens på bremseskiven og gnub med en klud og tør af med ren klud med bremserens til slut.

Samle bremsekaliberen igen og montere igen og pumpe bremsen til den griber igen.

Vil anbefale at se en video om hvordan man gør på en piaggio og måske få lidt forhåndskendskab til den låseclip fjeder dims der holder bremseklodserne fast og hvordan man monterer den igen bagefter. Den ka godt drille lidt nemlig smiley

• #6   26. sep Som regl hvis scooter de hyler sådan lidt ala dyb hylen . Så skyldes det i 95% af alle tilfælde
    At der enten er en lille stem i klemme mellem bremseskiven og din bremseklodser og eller er en af lejerne ved at være defekt eller helt defekt.

Jeg havde pillet Forhjulet af og tjækket lejet …. Da jeg hælder mest til at det er den der laver larmen for dig , specielt hvis det hylen også er til stede når du triller langsom med din scooter smiley

• #7   26. sep tænkte også mest selv lejet så starter med det da det ogs virker nemmest umiddelbart dog ud fra den video jeg lige har set så skal man vist bruge et specielt værktøj sæt til det eller kan man bruge det normale værktøj man måske bare har liggende?

og hvordan tjekker jeg så om lejet er dårligt? skal det afmonteres før jeg kan det eller?

• #8   27. sep Jeg gør det på den måde når jeg tjekker om lejet i forhjulet er færdig , ved at pille hele forhjulet af , så tager jeg fat i den den bolt/aksel som går hele vejen igennem forhjulet du ved den lange bolt/aksel man spænder hele systemet fast med , på forgaflen
    Så stikker jeg den igennem forhjuls lejerne sådan så jeg nu kan dreje hele hjulet Rundt på den lange aksel/ bol..
    så holder jeg fast i begge ender af akslen du ved Venstre hånd på Venstre side og højere hånd på højere side og lader jeg hjulet hvile på på fast undergrund . Også prøver jeg at se om jeg kan bevæge akslen op og ned i begge enheder , for at mærke om der slør . Og som regl da hjulet altid er under pres . Så mærker man også tydeligt at lejet har slør ….

Det sådan jeg mærker det…… du kan også bruge en finder og sætte i lejet hullet og så se om du kan bevæge den del din finger er plaseret på ..

• #9   27. sep hvis det nu endelig stopper med alt det lorte regnvejr kan det lige være jeg får kigget på det her i weekenden

Tak for det melder lige tilbage når det er

jeg kan vel ik få dig til at kigge på Google om hvor jeg kan finde de der forhjuls lejer syntes ik selv jeg kan finde nogen ??

det en Piaggio New Typhoon 2017 2T bare for info

• #10   27. sep Angående din Scooter model…. Kan det passe du har skrevet eller husket forkert med din Scooter,s Bygge år … du skriver nemlig det er en årgang 2017 , Kan det passe at 2016 passer bedre til dens Alder..

Jo selvfølgelig kan jeg da hjælpe dig med at finde de lejer , jeg kender dog ikke størelsen på lejet i forhjulet , men det kan nu sagtens finde ud af da , jeg har ikke rigtig arbejdet med en scooter model som din , jeg har mest af min leve tid altid arbejdet med
    PGO - Yamaha - Aprilia
    hot - Bigmax - Dr Big - Comet - T-Rex - PMX - Naked - Aerox Jog - Jog R - SP - FS - Sonic - SR50 - Rs50 osv osv osv ( Bare for at nævne nogen få af dem Ha ha )
    Ej gas til side ,,,

Jeg kikker lige rundt for dig og så vender jeg tilbage til dig her inde…
    (-;

• #11   27. sep Ud fra det her link sku du ku identificere navnet på lejerne og finde dem på f.eks. scooter-attack.com. kgi har dem nok også, bare ikke oprettet under selve knallerten. Så ska man browse deres universal dele igenne.
    https://www.easyparts.nl/explodedview/Originele-onderdelen-Piaggio-Typhoon-50-2T-E2-2010-2016-(APAC-EMEA)-Voorwiel-m26394-d194713
    Du ka også bare bestille dem fra easyparts. Nogen gange er de sku rimelig konkurrencedygtige på prisen. Fik engang et originalt baglygteglas og bagskærm for mindre end kopivarer kostede hos thansen.
    Forresten thansen har nok også lejerne hvis du kigger efter 6202-2rsr lejer

• #12   27. sep Ups jeg var lige lidt for sent ude smiley

• #13   27. sep L
    Ved du hvorfor de lejer er svære at finde i DK …. Eller tager jeg fejl af noget . Fordi værken KGI eller Speedline osv har de lejer

• #14   28. sep Nogen som kan sige mig om New typhoon 2T fra årgang 2018’s forhjuls lejer? passer på
    new typhoon 2T årgang 2017’s model

• #15   28. sep Ud fra det her er mit gæt at ja 2018 og 2017 passer lejer i forhjul.
    https://www.easyparts.nl/explodedview/Originele-onderdelen-Piaggio-Typhoon-50-2T-E4-2018-2020-(EMEA-APAC)-Voorwiel-m29567-d218164

Jeg gætter på årsagen til lejer er så svære at finde, er de samme som at batteri til new zip er så svære at finde.

Scooter branchen er død i danmark. Som i sten død, sammenlignet med andre lande, pga. De ekstreme regler vi har.

Nogle få danskere om året køber en ny / brugt knallert, tuner den, kører den i smadder, og inden længe blir den skrottet. Så dækforhandlere, service værksteder og den slags er en by i rusland i dk.
    Sverige er der meget mere og tyskland/frankrig osv bugner af dele. Men i danmark er det som at shoppe sprut i afghanistan

• #16   28. sep Og det er derfor vi Scooter folk , mænd og kvinder - drenge og piger må holde sammen og begynde at få det lidt op at leve igen ,
    Jeg ville enorm gerne prøve de her træf og se noget sprint osv , men desvære har jeg ikke en eneste makker som gider Scooter , end ikke motorcykel gider de , og så kommer jeg aldrig rigtig af sted når træf det holdes rundt omkring . Men dog har jeg besluttet at næste år møder jeg op , så jeg lige glad om jeg står mellem de unge knægte og liger en lidt ældre Rotte …

• #17   28. sep Al begyndelse er svær. Uanset om man er 15 eller 45.
    De nye generationer kører ekstremt lidt knallert, så fællesskaberne omkring det består typisk af drengerøve for life i 22-60 års alderen og exceptionelt modne 15-17 årige knægte.

Så vil sige go for it. Folk der går op i knallerter er efterhånden ligeglade hvem man er og hvor man kommer fra. Går man op i knallerter så har man mere til fælles end man har forskelle smiley
    Det er ihvertfald min efaring med at ta til knallert events i 30 års alderen

• #18   28. sep Ja det sandt nok ….

Det som har holdt mig mest tilbage er nok fordi jeg er selv afsted og jeg ville dælme godt prøve at være med sådan en hel weekend , du ved hvor man bare hygger og skruer i Scooter , osv ….. Og det nok det jeg vil næsten, jeg mangler barebatnfå købt nogen telte en til begge Aerox hvor man så også kan sætte inde og Arbjde med dem også eller en anden til værkstedet ,så sådan man ikke mangler noget som helst sku ,.. også kan man evt slå luftmadras op der inde også og sove ….
    Det er det jeg vil Arbjde på … keg syndes nemlig det super fedt sådan noget

Kommentér på:
hyle lyd ved forhjul

Annonce