{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
92 visninger | Oprettet:

hyle lyd ved forhjul {{forumTopicSubject}}

Davs SG, har opdaget her på det seneste at min Piaggios new typhoon begyndt og sige sådan en hyle lyd fra forhjulet af og syntes det virker som om det kommer fra et bestemt sted inde i lejet af vel

Ved så ikke om det er Lejet der er slidt op eller om det fordi de bremseklodser der slider op af konstant som gør den hyler/piver?

det kun når jeg kører langsomt/triller det høres og er det noget der er forholdsvis nemt eller er det ik besværet værd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hyle lyd ved forhjul
  • #1   25. sep Det plejer at være bremserne. Det kan fikses med bremserens, en stålsvamp og en ren klud der smides ud bagefter.
    I værste fald ska bremseklodserne også renses eller skiftes


  • #2   25. sep Det ik ved bremsning, det bare ved at jeg kører hjulet frem og tilbage og det som om det et bestemt sted den hyler

  • #3   i går kl. 13:22 Yes jeg tænker det er bremsen der hænger lidt.
    To af mine fire gør det også lidt, men ikke så meget at jeg gider rense bremser.

    Stemplerne i kaliberen ka det være også lige ska ha en tur så de ikke hænger så meget i. Og ka returnere ordentlig istedet for at hænge i


  • #4   i går kl. 14:32 så til og starte med er det bare en dåse bremserens?

    og hvordan er det så man renser dem ??


  • #5   i går kl. 14:47 Løsne de to bolte der holder bremsekaliberen.
    Finde ud af at få holderen til bremseklodserne og klodserne ud.
    Bremserens sprøjt ind i kaliberen og gammel tandbørste gnub gnub på stemplerne. Så sprøjt efter.
    Så ka stemplerne presses tilbage.
    Bremseklodserne evt lige en sprøjt bremserens og en tur med tandbørsten og skyl med bremserens.
    Så et stk sandpapir på en plan flade som glas bord flise el.lign. og køre bremsekoldsen i 8 taller (man kører den i 8 taller for at undgå at slibe den skæv.)

    Bremserens på bremseskiven og gnub med en klud og tør af med ren klud med bremserens til slut.

    Samle bremsekaliberen igen og montere igen og pumpe bremsen til den griber igen.

    Vil anbefale at se en video om hvordan man gør på en piaggio og måske få lidt forhåndskendskab til den låseclip fjeder dims der holder bremseklodserne fast og hvordan man monterer den igen bagefter. Den ka godt drille lidt nemlig smiley


  • #6   i går kl. 19:51 Som regl hvis scooter de hyler sådan lidt ala dyb hylen . Så skyldes det i 95% af alle tilfælde
    At der enten er en lille stem i klemme mellem bremseskiven og din bremseklodser og eller er en af lejerne ved at være defekt eller helt defekt.

    Jeg havde pillet Forhjulet af og tjækket lejet …. Da jeg hælder mest til at det er den der laver larmen for dig , specielt hvis det hylen også er til stede når du triller langsom med din scooter smiley



  • #7   i går kl. 22:39 tænkte også mest selv lejet så starter med det da det ogs virker nemmest umiddelbart dog ud fra den video jeg lige har set så skal man vist bruge et specielt værktøj sæt til det eller kan man bruge det normale værktøj man måske bare har liggende?

    og hvordan tjekker jeg så om lejet er dårligt? skal det afmonteres før jeg kan det eller?


  • #8   i dag kl. 00:29 Jeg gør det på den måde når jeg tjekker om lejet i forhjulet er færdig , ved at pille hele forhjulet af , så tager jeg fat i den den bolt/aksel som går hele vejen igennem forhjulet du ved den lange bolt/aksel man spænder hele systemet fast med , på forgaflen
    Så stikker jeg den igennem forhjuls lejerne sådan så jeg nu kan dreje hele hjulet Rundt på den lange aksel/ bol..
    så holder jeg fast i begge ender af akslen du ved Venstre hånd på Venstre side og højere hånd på højere side og lader jeg hjulet hvile på på fast undergrund . Også prøver jeg at se om jeg kan bevæge akslen op og ned i begge enheder , for at mærke om der slør . Og som regl da hjulet altid er under pres . Så mærker man også tydeligt at lejet har slør ….


    Det sådan jeg mærker det…… du kan også bruge en finder og sætte i lejet hullet og så se om du kan bevæge den del din finger er plaseret på ..


Kommentér på:
hyle lyd ved forhjul

Annonce