{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
132 visninger | Oprettet:

Gps/Speedometer {{forumTopicSubject}}

goddag Sg, havde lige været ude for et lille trafik uheld i forgårs men slap uden nogen store skader, samme med min Typhoon en smule skævt styr og så er side skjoldet lidt ødelagt, og så mistænker jeg der er røget luft ind i mit forbremse system, men i bund og grund slap jeg ok nemt

Nu har jeg så lige repareret de forskellige skader jeg nu kunne og nuppede lige skiverne ogs bare for at se hvad den kunne. førhen med skiverne i har speedometeret sagt lige under 40, og nu uden skiverne i siger det 50-60 bare for nysgerrighed da jeg ved speedometer normalt viser lidt over satte jeg så et gps speedometer app til og så uden skiverne i målte den kun 44 topfart og det var så ned af bakke, på lige vej fik jeg den til 37 og det tog en del tid for den og komme derop normalt lå den på 35

Mit spørgsmål er så om hvilken en jeg kan stole bedst på fordi hvis den kun kører 35 uden dem i beholder jeg det bare sådan, min frygt er så den vil komme op og kører over de 43 på rullefelt da jeg helst vil undgå og miste den "første chance" på skide 35kmt på lige vej

den er helt orginal og standard, og ja med orginal begrænset Piaggio udstødning som så gør den ik kører mere, er dog overrasket over hvor meget den Piaggio udstødning begrænser, men er ikke interesseret i at fjerne de begrænsninger eller købe en anden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gps/Speedometer
  • #1   10. okt Af personlig erfaring, så stoler jeg på gps´en.. Som sagt, viser speedo altid lidt forkert, og så vidt jeg ved, viser den mere forkert, jo hurtigere du kører, og din tlf. har jo indbygget gps, så den er mere præcis (;

  • #2   10. okt Det lidt forskelligt. Speedo er drevet mekanisk så ved du hvor meget den viser for meget så er den bedre. Gps kan man stole på hvis man kender sin telefon. Jeg har fx en 14 pro hvor jeg ved gpsen viser 100% rigtigt (kører med saphe hele tiden).

    Har dog oplevet at nogle telefoner viser bare helt forkert. Min mor har en a55 og den svinger rigtig meget. Har set den vise 40 i en 50 zone men også 60 når jeg kørte 50. Tror bare gpsen på de billige androids ikke dur så godt. Det bedste hvis du spørger mig er at måle den med en bil med fartpilot. Sæt den til fx 40 i bilen og kør ved siden af. Kører du lige hurtigt så kører du ca 36-38kmt på gps


  • #3   10. okt Tror umiddelbart bare mit speedometer viser alt for meget sidste år da jeg rodet med min storm havde den også en topfart på cirka 70-75 som speedometeret sagde dog inde på gps lå topfart på lige vej 66 så tror ik gpsen er hel gal, tænker dog jeg tager chancen og kører uden




    men tak for svar smiley


  • #4   11. okt Er der noget jeg ville kunne gøre ved speedometeret syntes alligevel det vildt nok den viser 10kmt cirka for meget?

  • #5   11. okt Man ka sætte større fordæk på for at reducere fejlvisningen.

    Mht rullefelt og topfart. Alle lovlige knallerter ka køre 100 kmt, bare bakken er stejl nok eller medvinden er kraftig nok.
    Rullefeltet simulerer flad jævn vej uden vind.
    Så jeg vil sige den er lovlig nok som den er nu.

    Dog undrer det mig lidt. Altså som 45kmt knallert kører de 45-50 kmt, og det er med 1 ring i.
    Så ved ikke lige hvorfor din kun kører de 44 ned af bakke


  • #6   11. okt Min fly med halvanden ring i, afdroslet karbu og technigas silent pro på kørte de 41-42 på flad vej uden vind. På gps.
    Fjernede jeg ringen så kørte den omkr de 62 kmt på gps. Lige over 80 på speedo haha. Den var også helt syg, når nålen i speedo ramte bunden så stod den på 10. Så snart man begyndte at trille gik nålen op. Så den lagde 10 oveni fra start af, og så viste den 15% ekstra oven i de ti bonus kmt.
    Hvorfor? Ingen anelse


  • #7   11. okt Tusind tak så beholder jeg dem bare ude, syntes dog virkelig også de såkaldte 38-39kmt speedometeret viste før gik rigtig rigtig rigtig langsomt??

    men hvorfor den ikke kører mere undrer jeg mig virkelig også over har taget dem begge ud og det bare en normal begrænset Piaggio udstødning så den burde jo kunne køre 50-60 nu hvor skiverne ikke er i

    mon om der måske er elektronisk begrænsning på?

    og efter jeg tog vario begrænsningen syntes jeg også optrækket er lidt sløvere end før og jeg mistænker der måske er en for stor dyse i? den får nemlig mere "træk" hvis jeg holder den en smule under fuld gas men idk syntes den er lidt mærkelig den Typhoon her


  • #8   11. okt Må sige jeg måtte også komme meget lettere ruller i min fly for at den ku køre ok uden ring i.
    Med de originale ruller kørte den knap nok 50. det var helt sygt så meget omdrejningerne faldt når man ramte 35-40 kmt.
    Ka se på min profil jeg endte med at ha 5;5 grams ruller i. De originale var på 7,5 gram. Så det var over 25% af vægten jeg skar af der.
    Det var så med technigas silent pro som jeg synes tog en del omdrejninger ift original udstødningen. Så ka godt ske du ender i nærmere 6,5 gram end 5,5


  • #9   11. okt kan vel godt være pga for tunge ruller og så orginal begrænset udstødning at den ikke kører hurtigere

    men altså nu har jeg lige kørt 3ture på den efter jeg tog skiverne ud og det er lidt tricky med det gashåndtag for hvis jeg giver fuld er det som om den bliver kvalt ,som i at den enten har en tak for stor eller lille dyse men det kan jeg lige kontrollere på tændrøret imorgen

    men umiddelbart kører den egentlig meget fint, dog hvis jeg bliver stoppet så tror jeg dsv godt den vil ku nå op på over de 43 på rullefelt men det sgu bare en chance jeg tager for de 28-29 den kørte før magter jeg ikke mere ??


  • #10   11. okt Et stk sandpapir på en plan flade og kør ringen i 8taller til den er 2-3mm tyndere vupti

    Der ska virkelig ikke ret meget sliberi til.
    Hvis du gør det så husk den bliver slidt lidt tyndere de første 100km så hellere fjerne for lidt end for meget

    Det øger også gensalgsværdien at den er slebet ind til at køre ca 40 med ring i


  • #11   12. okt mig med min fede røv ka jeg simpelthen ik selv få den over 38-40 på flad vej så , spørgsmålet er om jeg ikke bare kan nøjes med en enkel orginal ring i ligesom 45kmt har?

    og hvis de skal slibes ned er det så dem begge jeg skal slibe de 2-3mm ned eller kun den ene og så have begge 2 i elleeeer om jeg kun skal slibe en enkel og så kun have den ene i?


  • #12   12. okt Jeg havde halvanden ring i flyen og den kørte 44.
    Så tog jeg en ny ribg og sleb lidt mindre end halvdelen væk på og satte i istedet for den første jeg havde slebet, så kørte den de 40-42.

    Da jeg prøvede med kun 1 ring kørte den ca de 50 kmt


  • #13   2 timer siden på den fly var det så med orginal udstødning eller hvad var opsætningen på den hvis du kan huske det

    ogs lige en opdatering fandt ud af hvorfor den kørte så mærkeligt baghjulet var heltttt flat den havde kun små 0.3 bar i sig, smed så lige 2 bar i og kørte hjem af med gps Speedo sat til og der fik jeg den op på små 48-50kmt topfart på lige vej så det skal ihvertfald lige nogen begrænsninger i igen efter jeg får lappet mit baghjul da jeg ik lige ønsker Bo Betjent smækker mig med en 1200-2400kr bøde smiley men gad dog godt have den ned på de 39 topfart på lige vej så med lige prøve og slibe de begrænsnings ringe

    Hvor meget vil du tro jeg skulle slibe af for at få den på de 39 cirka, eller er det noget jeg bare må prøve mig frem til,? og hvilken korn sandpapir burde jeg bruge?

    tror alle begrænsninger skulle være i udover vario, ved udstødningen er begrænset men må lige tjekke karburatoren ogs og se om luftfilter begrænsningen er fjernet eller ej


Kommentér på:
Gps/Speedometer

Annonce