{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

Gps/Speedometer {{forumTopicSubject}}

goddag Sg, havde lige været ude for et lille trafik uheld i forgårs men slap uden nogen store skader, samme med min Typhoon en smule skævt styr og så er side skjoldet lidt ødelagt, og så mistænker jeg der er røget luft ind i mit forbremse system, men i bund og grund slap jeg ok nemt

Nu har jeg så lige repareret de forskellige skader jeg nu kunne og nuppede lige skiverne ogs bare for at se hvad den kunne. førhen med skiverne i har speedometeret sagt lige under 40, og nu uden skiverne i siger det 50-60 bare for nysgerrighed da jeg ved speedometer normalt viser lidt over satte jeg så et gps speedometer app til og så uden skiverne i målte den kun 44 topfart og det var så ned af bakke, på lige vej fik jeg den til 37 og det tog en del tid for den og komme derop normalt lå den på 35

Mit spørgsmål er så om hvilken en jeg kan stole bedst på fordi hvis den kun kører 35 uden dem i beholder jeg det bare sådan, min frygt er så den vil komme op og kører over de 43 på rullefelt da jeg helst vil undgå og miste den "første chance" på skide 35kmt på lige vej

den er helt orginal og standard, og ja med orginal begrænset Piaggio udstødning som så gør den ik kører mere, er dog overrasket over hvor meget den Piaggio udstødning begrænser, men er ikke interesseret i at fjerne de begrænsninger eller købe en anden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gps/Speedometer
  • #1   10. okt Af personlig erfaring, så stoler jeg på gps´en.. Som sagt, viser speedo altid lidt forkert, og så vidt jeg ved, viser den mere forkert, jo hurtigere du kører, og din tlf. har jo indbygget gps, så den er mere præcis (;

  • #2   10. okt Det lidt forskelligt. Speedo er drevet mekanisk så ved du hvor meget den viser for meget så er den bedre. Gps kan man stole på hvis man kender sin telefon. Jeg har fx en 14 pro hvor jeg ved gpsen viser 100% rigtigt (kører med saphe hele tiden).

    Har dog oplevet at nogle telefoner viser bare helt forkert. Min mor har en a55 og den svinger rigtig meget. Har set den vise 40 i en 50 zone men også 60 når jeg kørte 50. Tror bare gpsen på de billige androids ikke dur så godt. Det bedste hvis du spørger mig er at måle den med en bil med fartpilot. Sæt den til fx 40 i bilen og kør ved siden af. Kører du lige hurtigt så kører du ca 36-38kmt på gps


  • #3   10. okt Tror umiddelbart bare mit speedometer viser alt for meget sidste år da jeg rodet med min storm havde den også en topfart på cirka 70-75 som speedometeret sagde dog inde på gps lå topfart på lige vej 66 så tror ik gpsen er hel gal, tænker dog jeg tager chancen og kører uden




    men tak for svar smiley


  • #4   11. okt Er der noget jeg ville kunne gøre ved speedometeret syntes alligevel det vildt nok den viser 10kmt cirka for meget?

  • #5   11. okt Man ka sætte større fordæk på for at reducere fejlvisningen.

    Mht rullefelt og topfart. Alle lovlige knallerter ka køre 100 kmt, bare bakken er stejl nok eller medvinden er kraftig nok.
    Rullefeltet simulerer flad jævn vej uden vind.
    Så jeg vil sige den er lovlig nok som den er nu.

    Dog undrer det mig lidt. Altså som 45kmt knallert kører de 45-50 kmt, og det er med 1 ring i.
    Så ved ikke lige hvorfor din kun kører de 44 ned af bakke


  • #6   11. okt Min fly med halvanden ring i, afdroslet karbu og technigas silent pro på kørte de 41-42 på flad vej uden vind. På gps.
    Fjernede jeg ringen så kørte den omkr de 62 kmt på gps. Lige over 80 på speedo haha. Den var også helt syg, når nålen i speedo ramte bunden så stod den på 10. Så snart man begyndte at trille gik nålen op. Så den lagde 10 oveni fra start af, og så viste den 15% ekstra oven i de ti bonus kmt.
    Hvorfor? Ingen anelse


  • #7   11. okt Tusind tak så beholder jeg dem bare ude, syntes dog virkelig også de såkaldte 38-39kmt speedometeret viste før gik rigtig rigtig rigtig langsomt??

    men hvorfor den ikke kører mere undrer jeg mig virkelig også over har taget dem begge ud og det bare en normal begrænset Piaggio udstødning så den burde jo kunne køre 50-60 nu hvor skiverne ikke er i

    mon om der måske er elektronisk begrænsning på?

    og efter jeg tog vario begrænsningen syntes jeg også optrækket er lidt sløvere end før og jeg mistænker der måske er en for stor dyse i? den får nemlig mere "træk" hvis jeg holder den en smule under fuld gas men idk syntes den er lidt mærkelig den Typhoon her


  • #8   11. okt Må sige jeg måtte også komme meget lettere ruller i min fly for at den ku køre ok uden ring i.
    Med de originale ruller kørte den knap nok 50. det var helt sygt så meget omdrejningerne faldt når man ramte 35-40 kmt.
    Ka se på min profil jeg endte med at ha 5;5 grams ruller i. De originale var på 7,5 gram. Så det var over 25% af vægten jeg skar af der.
    Det var så med technigas silent pro som jeg synes tog en del omdrejninger ift original udstødningen. Så ka godt ske du ender i nærmere 6,5 gram end 5,5


  • #9   11. okt kan vel godt være pga for tunge ruller og så orginal begrænset udstødning at den ikke kører hurtigere

    men altså nu har jeg lige kørt 3ture på den efter jeg tog skiverne ud og det er lidt tricky med det gashåndtag for hvis jeg giver fuld er det som om den bliver kvalt ,som i at den enten har en tak for stor eller lille dyse men det kan jeg lige kontrollere på tændrøret imorgen

    men umiddelbart kører den egentlig meget fint, dog hvis jeg bliver stoppet så tror jeg dsv godt den vil ku nå op på over de 43 på rullefelt men det sgu bare en chance jeg tager for de 28-29 den kørte før magter jeg ikke mere ??


  • #10   11. okt Et stk sandpapir på en plan flade og kør ringen i 8taller til den er 2-3mm tyndere vupti

    Der ska virkelig ikke ret meget sliberi til.
    Hvis du gør det så husk den bliver slidt lidt tyndere de første 100km så hellere fjerne for lidt end for meget

    Det øger også gensalgsværdien at den er slebet ind til at køre ca 40 med ring i


  • #11   12. okt mig med min fede røv ka jeg simpelthen ik selv få den over 38-40 på flad vej så , spørgsmålet er om jeg ikke bare kan nøjes med en enkel orginal ring i ligesom 45kmt har?

    og hvis de skal slibes ned er det så dem begge jeg skal slibe de 2-3mm ned eller kun den ene og så have begge 2 i elleeeer om jeg kun skal slibe en enkel og så kun have den ene i?


  • #12   12. okt Jeg havde halvanden ring i flyen og den kørte 44.
    Så tog jeg en ny ribg og sleb lidt mindre end halvdelen væk på og satte i istedet for den første jeg havde slebet, så kørte den de 40-42.

    Da jeg prøvede med kun 1 ring kørte den ca de 50 kmt


  • #13   16. okt på den fly var det så med orginal udstødning eller hvad var opsætningen på den hvis du kan huske det

    ogs lige en opdatering fandt ud af hvorfor den kørte så mærkeligt baghjulet var heltttt flat den havde kun små 0.3 bar i sig, smed så lige 2 bar i og kørte hjem af med gps Speedo sat til og der fik jeg den op på små 48-50kmt topfart på lige vej så det skal ihvertfald lige nogen begrænsninger i igen efter jeg får lappet mit baghjul da jeg ik lige ønsker Bo Betjent smækker mig med en 1200-2400kr bøde smiley men gad dog godt have den ned på de 39 topfart på lige vej så med lige prøve og slibe de begrænsnings ringe

    Hvor meget vil du tro jeg skulle slibe af for at få den på de 39 cirka, eller er det noget jeg bare må prøve mig frem til,? og hvilken korn sandpapir burde jeg bruge?

    tror alle begrænsninger skulle være i udover vario, ved udstødningen er begrænset men må lige tjekke karburatoren ogs og se om luftfilter begrænsningen er fjernet eller ej


  • #14   16. okt Jeg kørte med technigas silent pro
    Hele min opsætning er gentaget flere gange i tråden mener jeg.

    Ringen var slebet lige unde rhalvt.
    Hvilekn korn sandpapir ingen anelse smiley


  • #16   16. okt tænker bare jeg får købt en rulle korn 100 til de skiver der og må bare tage en smule af gangen indtil jeg får de 38-40 på gps

    også lige en opdatering med det baghjul, det var så punkteret troede jeg, kan så se nu ventilen er utæt i siden (se billedet) Hvordan jeg får lavet/ lappet det har jeg ingen ide håbede lidt på du ku fortælle mig det? man kan vel ikke bare smide en eller form for lim/fuge eller lignende rundt i kanten af ventilen for et hurtigt billigt fix eller vil det ik holde og bare gøre det hele værre?


    profilbillede
  • #17   16. okt Man ska ha hjulet af, ud med luften, ha dækket til at slippe fælgen, presse dækket til side og ha ventilen ud den vej. Den nye ventil ska også i indefra.

    Mener godt du kan lappe det med noget, men det tager ligeså lang tid og koster ligeså meget, hvis det ska laves så det holdet luft, som der vil koste i tid og penge at sætte ny ventil i.
    Så ka du evt få en med 90° bøj så man ka komme til den uden at bøje så gummiet revner igen i fremtiden smiley

    Evt mål ringen inden du sliber.
    Det går ekstrem hurtigt med at fjerne materiale.
    Mener det er 6mm ringene er. Så vil sige fjern 2mm først.
    Jeg mener jeg fjernde 3 på min, og så kørte den 41-42, men efter 100km var min grove slibning af ringen blevet slidt jævn så der var fjernet en halv mm mere og så kørte den sku 44-45-46. Det var pænt irriterende. Heldigvis havde jeg en ekstra ring liggende fra tidligere knallerter så jeg ku prøve igen med det samme uden at sku købe ny ring.
    Så vil sige forsigtig. Hellere en km/t for lidt end en km/t for meget. Og ringe blir slidt med tiden også så man ska ikke slibe den helt til 42 kmt hvis man ikke gider købe nye ringe hvert år for at holde den lige præcis under de 43


  • #18   16. okt syntes ikke det lyder til at være besværet værd at lave selv tror jeg ku få det lavet i Skralde Hansen for 200-300 cirka tror jeg det var, så prøver lige og tage derud på søndag da deres værksted har åbent der og lige høre dem ad

    Og hvad med sådan nogle skive sæt man kan jo nemlig købe de det sæt med forskellige størrelser skiver i som man så kunne prøve sig frem med istedet?


  • #19   16. okt Ja skivesæt fungerer fint

  • #20   17. okt Davs L
    Iforhold til det skive pis der mon om en enkel ring er nok nu hvor de andre begrænsninger er i Og den jo kun køre de 45kmt? Idk Må jeg lige prøve mig frem med og Du ved vel ikke om man kan få skiver til Hiper2 i Thansen syntes ikke jeg har kunne finde nogen

    har så også nu fået skiftet den ventil, om den så er tæt nu er så det store spørgsmål.

    fandt et smart trick med man kan bruge sådan nogle klemmer her(se billedet) for så at trykke dækket ind rundt om ventilen så man kunne komme ind på indersiden af ventilen, har dog ikke en kompressor så må vel trække den til en tank så dækket lige kan poppe tilbage på plads(se billedet længere nede) med mindre der er en anden måde jeg kan gøre det? da den normale pumpe jeg har ikke lige er kraftig nok til det smiley

    ved dog heller ikke om man overhovedet kan bruge de tank kompressore til det da der jo ikke er noget modstand som den kan fylde de 2bar man sætter det til i? ??


    profilbillede
  • #21   17. okt .

    profilbillede
  • #22   17. okt Ja den ska på en tank. Og gerne med en skraldestrop spændt rundt om hjulet så dækket blir presset ned i fælgen.
    Jeg plejer at ta hjulet af og cykle på tanken med hjulet og få dækket blæst ud til fælgkanten.
    Har et par gange måtte opgi fordi jeg ikke brugte strop
    Det er også lykkedes et par gange uden strop.
    En enkelt gang er det mislykkedes selv med strop, og dækcenteret brugte et kvarter før det sagde det største knald jeg nogensinde har hørt fra et dæk der sprang ud til fælgkanten komme inde fra dækcenteret. Så kom han ud helt svedig og sagde den var satme gratis den der smiley
    Hvis du ikke har adgang til en strop kan man evt binde et reb om halvløst og sætte en stang ind under og rotere så man får strammet ned på dækket, mens man så blæser med kompressor.
    Det hjælper også at fjerne ventildutten inde fra ventilen så luften kan fosse ind hårdere.


  • #23   17. okt Men kan man godt bruge en tank kompressor til det der er jo ikke ligefrem noget håndtag du kontrollerer med du sætter den jo bare til 2bar på skærmen og sætter den på ventilen og så fylder den til de 2bar. har oplevet på en ok tank efter jeg havde tømt mit dæk helt for at være sikker på der kun kom de 2bar i (vidste ikke hvordan det lort virkede dengang smiley ) at den ik virkede så, så der stod med meget småt i bunden på den guide der var der at man skulle trykke 2 gange på start knappen hvis det var helt fladt for at den ville fylde op men nok om det

    det jeg er usikker på er om den tank kompressor stadig kan fylde op når der ikke er det modstand inde i selve dækket?

    vil dog hellere trække den hele ned til den uno X tæt på mig da min udstødning var et værre helved og få på sidste gang sad måske med det lort i 2 timer for at få den rigtige vinkel så det lort kunne komme på så det vil jeg undgå under alle omstændigheder hvis muligt og så er den måske 700 meter væk så det ik så slemt igen ved dog ikke om hjulet overhovedet ville kunne køre bare nogenlunde rundt når det er helt fladt? håber dog også bare den uno X rent faktisk har en kompressor......

    og til den der ventil dut skal man vel have sådan et specielt skruetrækker værktøj for at få ud?


  • #24   17. okt Hold kæft hvor er det dumt mand fik den kraftedeme på med en skide håndpumpe aahhah, så fylder lige lidt luft i med den og tjekker om alt er tæt hvis det er det smutter jeg en tur på tanken og får fyldt på til de 2 bar hvis ikke så smider jeg det hjul til Thansen og får dem til at lave det lort smiley

  • #26   18. okt Umiddelbart er den nye ventil tæt ihvertfald ingen bobler når jeg her sprøjtet sæbevand på så det går jeg udfra, Har så været på tanken og fylde 2.1Bar i og kørte så 2-3Km og sprøjtede sæbevand på igen og ingen bobler så tager chancen og tager den på arbejde imorgen smiley

    Så smed jeg også lige begge ringe i for at se hvad den nu kørte med et rent faktisk fuldt baghjul og der lå den på normal fart 32-35 på lige vej og så røg den lige op på 42 ned af bakke men det tæller jeg ik med smiley

    Så ved ik helt om det er det værd for 4kmt skal ihvertfald ikke ha ret meget af, af den ene skive der men det må jeg lige se på her i weekenden


    profilbillede
  • #27   18. okt Min erfaring er man ekstrem hurtig kommer til at slibe for meget af skiven.

    Min fly kørte 32 med 2 org ringe i.

    Halvdelen af den ene rig barberer væk så kørte den ca 44....
    Tænker det er ca det samme med din.


Kommentér på:
Gps/Speedometer

Annonce