Gps/Speedometer {{forumTopicSubject}}
goddag Sg, havde lige været ude for et lille trafik uheld i forgårs men slap uden nogen store skader, samme med min Typhoon en smule skævt styr og så er side skjoldet lidt ødelagt, og så mistænker jeg der er røget luft ind i mit forbremse system, men i bund og grund slap jeg ok nemt
Nu har jeg så lige repareret de forskellige skader jeg nu kunne og nuppede lige skiverne ogs bare for at se hvad den kunne. førhen med skiverne i har speedometeret sagt lige under 40, og nu uden skiverne i siger det 50-60 bare for nysgerrighed da jeg ved speedometer normalt viser lidt over satte jeg så et gps speedometer app til og så uden skiverne i målte den kun 44 topfart og det var så ned af bakke, på lige vej fik jeg den til 37 og det tog en del tid for den og komme derop normalt lå den på 35
Mit spørgsmål er så om hvilken en jeg kan stole bedst på fordi hvis den kun kører 35 uden dem i beholder jeg det bare sådan, min frygt er så den vil komme op og kører over de 43 på rullefelt da jeg helst vil undgå og miste den "første chance" på skide 35kmt på lige vej
den er helt orginal og standard, og ja med orginal begrænset Piaggio udstødning som så gør den ik kører mere, er dog overrasket over hvor meget den Piaggio udstødning begrænser, men er ikke interesseret i at fjerne de begrænsninger eller købe en anden
mar 2024
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 5
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 770 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 4.931
Har dog oplevet at nogle telefoner viser bare helt forkert. Min mor har en a55 og den svinger rigtig meget. Har set den vise 40 i en 50 zone men også 60 når jeg kørte 50. Tror bare gpsen på de billige androids ikke dur så godt. Det bedste hvis du spørger mig er at måle den med en bil med fartpilot. Sæt den til fx 40 i bilen og kør ved siden af. Kører du lige hurtigt så kører du ca 36-38kmt på gps
jun 2023
Følger: 7 Følgere: 182 Emner: 33 Svar: 794
men tak for svar
jun 2023
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.440
Mht rullefelt og topfart. Alle lovlige knallerter ka køre 100 kmt, bare bakken er stejl nok eller medvinden er kraftig nok.
Rullefeltet simulerer flad jævn vej uden vind.
Så jeg vil sige den er lovlig nok som den er nu.
Dog undrer det mig lidt. Altså som 45kmt knallert kører de 45-50 kmt, og det er med 1 ring i.
Så ved ikke lige hvorfor din kun kører de 44 ned af bakke
sep 2003
Fjernede jeg ringen så kørte den omkr de 62 kmt på gps. Lige over 80 på speedo haha. Den var også helt syg, når nålen i speedo ramte bunden så stod den på 10. Så snart man begyndte at trille gik nålen op. Så den lagde 10 oveni fra start af, og så viste den 15% ekstra oven i de ti bonus kmt.
Hvorfor? Ingen anelse
jun 2023
men hvorfor den ikke kører mere undrer jeg mig virkelig også over har taget dem begge ud og det bare en normal begrænset Piaggio udstødning så den burde jo kunne køre 50-60 nu hvor skiverne ikke er i
mon om der måske er elektronisk begrænsning på?
og efter jeg tog vario begrænsningen syntes jeg også optrækket er lidt sløvere end før og jeg mistænker der måske er en for stor dyse i? den får nemlig mere "træk" hvis jeg holder den en smule under fuld gas men idk syntes den er lidt mærkelig den Typhoon her
sep 2003
Med de originale ruller kørte den knap nok 50. det var helt sygt så meget omdrejningerne faldt når man ramte 35-40 kmt.
Ka se på min profil jeg endte med at ha 5;5 grams ruller i. De originale var på 7,5 gram. Så det var over 25% af vægten jeg skar af der.
Det var så med technigas silent pro som jeg synes tog en del omdrejninger ift original udstødningen. Så ka godt ske du ender i nærmere 6,5 gram end 5,5
jun 2023
men altså nu har jeg lige kørt 3ture på den efter jeg tog skiverne ud og det er lidt tricky med det gashåndtag for hvis jeg giver fuld er det som om den bliver kvalt ,som i at den enten har en tak for stor eller lille dyse men det kan jeg lige kontrollere på tændrøret imorgen
men umiddelbart kører den egentlig meget fint, dog hvis jeg bliver stoppet så tror jeg dsv godt den vil ku nå op på over de 43 på rullefelt men det sgu bare en chance jeg tager for de 28-29 den kørte før magter jeg ikke mere ??
sep 2003
Der ska virkelig ikke ret meget sliberi til.
Hvis du gør det så husk den bliver slidt lidt tyndere de første 100km så hellere fjerne for lidt end for meget
Det øger også gensalgsværdien at den er slebet ind til at køre ca 40 med ring i
jun 2023
og hvis de skal slibes ned er det så dem begge jeg skal slibe de 2-3mm ned eller kun den ene og så have begge 2 i elleeeer om jeg kun skal slibe en enkel og så kun have den ene i?
sep 2003
Så tog jeg en ny ribg og sleb lidt mindre end halvdelen væk på og satte i istedet for den første jeg havde slebet, så kørte den de 40-42.
Da jeg prøvede med kun 1 ring kørte den ca de 50 kmt
jun 2023
ogs lige en opdatering fandt ud af hvorfor den kørte så mærkeligt baghjulet var heltttt flat den havde kun små 0.3 bar i sig, smed så lige 2 bar i og kørte hjem af med gps Speedo sat til og der fik jeg den op på små 48-50kmt topfart på lige vej så det skal ihvertfald lige nogen begrænsninger i igen efter jeg får lappet mit baghjul da jeg ik lige ønsker Bo Betjent smækker mig med en 1200-2400kr bøde men gad dog godt have den ned på de 39 topfart på lige vej så med lige prøve og slibe de begrænsnings ringe
Hvor meget vil du tro jeg skulle slibe af for at få den på de 39 cirka, eller er det noget jeg bare må prøve mig frem til,? og hvilken korn sandpapir burde jeg bruge?
tror alle begrænsninger skulle være i udover vario, ved udstødningen er begrænset men må lige tjekke karburatoren ogs og se om luftfilter begrænsningen er fjernet eller ej
sep 2003
Hele min opsætning er gentaget flere gange i tråden mener jeg.
Ringen var slebet lige unde rhalvt.
Hvilekn korn sandpapir ingen anelse
jun 2023
også lige en opdatering med det baghjul, det var så punkteret troede jeg, kan så se nu ventilen er utæt i siden (se billedet) Hvordan jeg får lavet/ lappet det har jeg ingen ide håbede lidt på du ku fortælle mig det? man kan vel ikke bare smide en eller form for lim/fuge eller lignende rundt i kanten af ventilen for et hurtigt billigt fix eller vil det ik holde og bare gøre det hele værre?
sep 2003
Mener godt du kan lappe det med noget, men det tager ligeså lang tid og koster ligeså meget, hvis det ska laves så det holdet luft, som der vil koste i tid og penge at sætte ny ventil i.
Så ka du evt få en med 90° bøj så man ka komme til den uden at bøje så gummiet revner igen i fremtiden
Evt mål ringen inden du sliber.
Det går ekstrem hurtigt med at fjerne materiale.
Mener det er 6mm ringene er. Så vil sige fjern 2mm først.
Jeg mener jeg fjernde 3 på min, og så kørte den 41-42, men efter 100km var min grove slibning af ringen blevet slidt jævn så der var fjernet en halv mm mere og så kørte den sku 44-45-46. Det var pænt irriterende. Heldigvis havde jeg en ekstra ring liggende fra tidligere knallerter så jeg ku prøve igen med det samme uden at sku købe ny ring.
Så vil sige forsigtig. Hellere en km/t for lidt end en km/t for meget. Og ringe blir slidt med tiden også så man ska ikke slibe den helt til 42 kmt hvis man ikke gider købe nye ringe hvert år for at holde den lige præcis under de 43
jun 2023
Og hvad med sådan nogle skive sæt man kan jo nemlig købe de det sæt med forskellige størrelser skiver i som man så kunne prøve sig frem med istedet?
sep 2003
jun 2023
Iforhold til det skive pis der mon om en enkel ring er nok nu hvor de andre begrænsninger er i Og den jo kun køre de 45kmt? Idk Må jeg lige prøve mig frem med og Du ved vel ikke om man kan få skiver til Hiper2 i Thansen syntes ikke jeg har kunne finde nogen
har så også nu fået skiftet den ventil, om den så er tæt nu er så det store spørgsmål.
fandt et smart trick med man kan bruge sådan nogle klemmer her(se billedet) for så at trykke dækket ind rundt om ventilen så man kunne komme ind på indersiden af ventilen, har dog ikke en kompressor så må vel trække den til en tank så dækket lige kan poppe tilbage på plads(se billedet længere nede) med mindre der er en anden måde jeg kan gøre det? da den normale pumpe jeg har ikke lige er kraftig nok til det
ved dog heller ikke om man overhovedet kan bruge de tank kompressore til det da der jo ikke er noget modstand som den kan fylde de 2bar man sætter det til i? ??
jun 2023
sep 2003
Jeg plejer at ta hjulet af og cykle på tanken med hjulet og få dækket blæst ud til fælgkanten.
Har et par gange måtte opgi fordi jeg ikke brugte strop
Det er også lykkedes et par gange uden strop.
En enkelt gang er det mislykkedes selv med strop, og dækcenteret brugte et kvarter før det sagde det største knald jeg nogensinde har hørt fra et dæk der sprang ud til fælgkanten komme inde fra dækcenteret. Så kom han ud helt svedig og sagde den var satme gratis den der
Hvis du ikke har adgang til en strop kan man evt binde et reb om halvløst og sætte en stang ind under og rotere så man får strammet ned på dækket, mens man så blæser med kompressor.
Det hjælper også at fjerne ventildutten inde fra ventilen så luften kan fosse ind hårdere.
jun 2023
det jeg er usikker på er om den tank kompressor stadig kan fylde op når der ikke er det modstand inde i selve dækket?
vil dog hellere trække den hele ned til den uno X tæt på mig da min udstødning var et værre helved og få på sidste gang sad måske med det lort i 2 timer for at få den rigtige vinkel så det lort kunne komme på så det vil jeg undgå under alle omstændigheder hvis muligt og så er den måske 700 meter væk så det ik så slemt igen ved dog ikke om hjulet overhovedet ville kunne køre bare nogenlunde rundt når det er helt fladt? håber dog også bare den uno X rent faktisk har en kompressor......
og til den der ventil dut skal man vel have sådan et specielt skruetrækker værktøj for at få ud?
jun 2023
jun 2023
Så smed jeg også lige begge ringe i for at se hvad den nu kørte med et rent faktisk fuldt baghjul og der lå den på normal fart 32-35 på lige vej og så røg den lige op på 42 ned af bakke men det tæller jeg ik med
Så ved ik helt om det er det værd for 4kmt skal ihvertfald ikke ha ret meget af, af den ene skive der men det må jeg lige se på her i weekenden
sep 2003
Min fly kørte 32 med 2 org ringe i.
Halvdelen af den ene rig barberer væk så kørte den ca 44....
Tænker det er ca det samme med din.
Gps/Speedometer