{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
326 visninger | Oprettet:

Jes A
Jes A
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 18

Den fedeste kabinescooter man kan få?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har arvet nogle penge og kører en del kabinescooter

Så jeg har et spørgsmål
Hvad er den fedeste og største kabine scooter jeg kan købe for penge.
Af hvad jeg kan se er det "Ive car Plus" der laver den mest moderne, fede og største.

Det skal være en 25/30'er udgave.

Ive car Plus har direkte træk, altså en motor på hvert baghjul og et kæmpe Lithium ion batteri.

Den er også tæt på at være den største.
Lindebjerg Country II 25 luksus er lidt støre inden i men har gammelt batteri type og et for billigt bagtøj der er for skrøbeligt plus at den ikke kan tunes.

Ja den må meget gerne kunne tunes.
Jeg har også en Piaggio Ape der er tunet en hel del 102cc, ekstra gear osv.

Så det ville ikke gøre noget hvis man kunne få den kabine scooter til at køre imellem 50 og 80

Jeg takker rigtigt mange gange for svar da der er så utroligt mange og masser af viden om tuning, ved Ive car er det bare et stik der skal fikses og så moser en afsted med omkring 52-53 km/h

Jeg har en, men den står smadret ude ved mekanikeren, så der skal en ny til og denne gang vil jeg gerne lige høre nogle ad, gerne fra nogen der nørder lidt med scooter også smiley

Så kom endeligt med noget indput så jeg måske kan få mig nogle gode oplevelser.

Og igen, på forhånd tak jeres vej herfra!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den fedeste kabinescooter man kan få??
  • #1   29. okt En ordentlig en, piaggio ape

• Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

#2   29. okt Sådan en har jeg allerede, den er genial til at fragte ting rundt og tune godt op.
    Men jeg søger noget med luksus, god komfort, til pænt brug.
    Med en så stor kabine som muligt

• #3   29. okt ja okay, der er jeg så lidt på udebane

• #4   29. okt #2 jeg tror at du søger en bil smiley

• #5   31. okt Ja ape 50 eller en bil smiley

• Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

#6   31. okt jeg har en Ape, intet kørekort

• #7   31. okt Ift hvad dit kørekort siger, er du da klar til at tage det kan man sige. Så hvad stopper dig?

• #8   31. okt Jaa, hvorfor bruger du ikke nogle af pengene på at tage et kørekort smiley

• Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

#9   1. nov En bil virker som langt over mit behov, jeg skal aldrig køre så langt
    Bil er en del dyre i vægtafgift, forsikring og udgifter til brændstof samt udgifter til vedligeholdelse og reparation

Så over tid er det en hel del dyre med bil som i nok kan se

Så jeg er på udkig efter en kabinescoter med plads til to personer, en fed en som jeg sikkert har overset
    Den skal bare kunne Tunes eller skiftes el motor på så den kan køre minimum 50, men det er jo langt lettere end at tune en knallert

• Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    jun 2023

Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 18
    #10   1. nov Jeg har en Ivecar Plus, fra Dec 2023. Den har kørt 6.000 km, uden alt for meget bøvl smiley Min har følgene ting, der driller: Vinduesviskeren lever sit eget liv en gang imellem ved at køre videre efter der er slukket for den. Gearvælgeren driller ved ikke altid at gå i gear (frem eller bak). Min har 2 batterier i og det giver en rækkevidde på ca. 162 km (målt om sommeren). Ved Vintertid kører den noget mindre nemlig omkring de 140-145 km på en opladning. Batterierne er lithium. Min har så ikke været til service endnu, selvom den nok burde ha' tjekket bremser og styretøj.

• Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

#11   2. nov Tak for den information, jeg har selv haft en i sort udgave, men den blev totalskadet i et uheld efter kun fjorten dage.
    Tror næsten jeg tager en magen til bare i rød udgave denne gang, det virker alt andet end lige til at være den bedste model man kan købe pt her i Danmark.

• Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    jun 2023

#12   2. nov #11

De har bare ikke den bedste service, desværre. Har skrevet til dem på mail vedrørende om bremserne hænger (med video af det). Intet svar efter snart 14 dage. Og der er heller ikke en autoriseret ivecar mekaniker, i nærheden af hvor jeg bor.

• Jes A
    Jes A Tilmeldt:
    okt 2022

#13   2. nov Så må du endeligt huske at give dem en negativ anmeldelse på trustpilot så du kan rede andre fra samme oplevelse.
    Ham jeg køber af ved KJ scooter er god nok, han har bare for meget om ørene og for meget at lave og er måske lidt doven, men hvis man holder ham godt i ørene og snakker jævnligt med ham bliver alt som det skal være.

Engang hentede han min forrige Ivecar efter mit uheld, der gik over et år før han talte ærligt ud om hvad han kunne og ikke kunne gøre, tror han var ked af at han ikke kunne lave den efter den blev total skadet.

Så den næste jeg køber vil jeg have kasko forsikring på de første år for at være sikker selv om det er skide dyrt.

Min forhandler er "KJ Scooter og cykelcenter"

Jeg har aftalt at han har min nye Ivecar Plus med største batteri klar midt til sidst i ugen vi går ind i nu, med begrænsninger fjernet og denne gang skal jeg se om jeg ikke kan sætte en DC-DC konverter ud til motorerne, så hvis motorerne får maks 60 volt, køber jeg en justerbar 60-120 volt konvertere, finder ud af hvad motorerne kan holde til, jeg har jo to ekstra motorerne fra min sidste Ivecar hvis noget går galt.
    Så kommer den Ivecar ikke til bare at kunne køre 53 km/t, den kommer til at kunne køre imellem 75-100 km/t og får en derefter forkortet rækkevide.
    Man kan også hvis man har en almindelig enkelt motor på foran en gearkasse skifte motoren ud som er det bedste, men tror det bliver svært ved Ivecar da motoren jo sætter i hvert baghjul.

Så køber nok sådan en her til at klare jobbet:
    https://www.ebay.com/itm/353851051576?_skw=2000w+step+up+converter+dc+to+dc+60v+to120v&itmmeta=01JBQ9CEGPCS8ZS12HN4C59RB9&hash=item52632a8e38:g:~-sAAOSwcCJhPU7y&itmprp=enc%3AAQAJAAAA8HoV3kP08IDx%2BKZ9MfhVJKkeK7xMWDTikG5LOQYp4zvg%2FsQLmQfkxrH9CYr0aB%2BkbogAEA1RCIoEVKPdcAFfpo6jolZnSODatzteg6jY5rzw9cUWQ4YPayENEj0mfq9XC7S%2BEViY33zj95Sgi1nT021GPdU0P67ubb6IsRX1fpo8I%2BcOSaJJmyvSf5N7wdRMkGJm4zaSTR3kcB%2B4eK5yy9Rws2MMmdeelwjnDyhvkIqYxQ6xrXYKL3c9rMlcvTws6%2Foq4nssB2wpx2nq1xhJUbvy%2FGnewqqDLW8xssvvkhM47ZjDbOVVwPST%2BYUHvk%2Bu0A%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR8TosendZA

Den er fuld justerbar helt op til 90 volt, kan klare 1800 watt
    Koster 162 kr og 11 kr i fragt det er jo latterligt lidt.

Så vil jeg komme til at køre en 75-80 km/t

Men jeg søger videre da hver motor bruger 1000watt og jeg dermed bruger 2000 watt og skal dermed have en dc til dc konverter på mindst 2000watt for at det holder bedst i længden, siden de her er fra Kina skal jeg nok have en på 2200 til 2500 watt for at være sikker.

• Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    jun 2023

#14   3. nov Jeg skal ikke rode med det elektriske. Det gik galt på min gamle kabinescooter, en City Elf som idag hedder MotoCR fra C.Reinhardt. Og Jeg har overvejet en anmeldelse på Trustpilot vedr dårlig service. Jeg har kasko på min hos TopDanmark til 5.000 kr årligt (ansvar/kasko) Køretøjet kostede da jeg købte min 75.000 kr med 2 batterier. Den er nu steget til lige knap 80.000 kr. smiley smiley

Kommentér på:
Den fedeste kabinescooter man kan få??

Annonce