210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Selv tone visir? Selv tone visir?

Goddag goddag, Jeg ønsker at tone det visir der er på min Styrthjelm og før i siger jeg bare skal købe et der allerede er så kan man ikke de bliver slet ik lavet/solgt mere.

det eneste der bliver solgt til den model er klart visir, mit spørgsmål er så hvad ville være bedst, det film man også bruger til bilruder eller sådan noget tone spray?

og hvis i eventuelt har erfaring eller et link med en bestemt vare må i meget gerne dele et link smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selv tone visir?
  • #1   5. nov 2024 Det kan kun blive noget lort.

Peøv det og ødelæg dit nuværende visir.
    Så er du nødsaget til at købe ny hjelm alligevel.

Ps.
    Tonet visir med vinteren på vej?

Kør en tur med solbriller på, når det er aften og se hvor lidt du kan se.

• #2   5. nov 2024 har 3 extra helt nye klare visir liggende så overlever nok hvis jeg ødelægger et på et forsøg smiley

Har så også uden tvivl tænkt mig at køre med et klart visir i sædekassen så hvis fx vejret er meget slemt så tager det max 2 sek at skifte ud, og hvis det bare er mørkt kan man så sagtens bare lige flippe visiret op og køre sådan smiley

men igen er det vel bare og købe en rulle med sort tone film og så sætte det på ydersiden af visiret og så er det vel bare det ,så altså det kan ikke være så svært igen, det var bare om der var andre der havde gjort noget lignende eller havde erfaring med et bestemt produkt

• #3   5. nov 2024 Køb en hjelm med indbygget solbriller.
    Det er så meget bedre.

Mwen hvis du har 3 stk, så giv den da gas og prøv ad.

• #4   5. nov 2024 Påføring af sticker kræver den er formet som en bold, ikke som en flad rude.
    Ellers blir det ligeså svært at påføre som det er at lægge et stykke papir fladt rundt på en bold uden krøller.
    Du ka vist få noget wrap som påføres med føntørrer.

Det spray halløj kender jeg intet til.

Ville selv gå på youtube og se tests af produkterne inden køb.

• #5   9. nov 2024 Hvis din hjelm er så gl at man ikke laver visir til den længere så smid den ud.
    En hjelm bør skiftes hvert 5 år.
    Det er den der skal rede dit liv når besse far Hansen køre ud foran dig..

• #6   9. nov 2024 den var købt i 2023/2022 senest det bare nex racing der har lavet en nyere model så de har kun klare visirer til 10kr som jeg har købt 3 styk af så jeg har reserve, så den hjelm burde godt ku holde et år eller 2 mere max

men tænker bare jeg må købe noget tonet folie og så sætte det på med noget sæbevand og en af de der kort formede dimser til at presse luftboblerne ud, men det kigger jeg lige på i næste uge smiley

• #7   10. nov 2024 Køb en kvalitets hjelm.
    Arai
    Schoi
    Eller noget tilsvarende.

• #8   11. nov 2024 ville jeg gerne men 3000 for en hjelm jeg bruger til min lille scooter her som ik render mere end 36kmt på en god dag så ser jeg ik det nødvendigt eller pengene værd smiley

• #9   11. nov 2024 #8
    Forventer du at købe MC senere?
    Så er den pengene værd.
    Eller du skal have en billig hjelm med solbriller i.
    Tonet visir dur kun i dagtimerne når der er godt med lys.

• #10   11. nov 2024 Jeg synes de indbyggede solbriller i hjelme er noget møg.
    De blir alt for beskidte af at sidde i den revne, hver gang man kører med åbent visir.
    Og det er rimelig lav kval solbrille der normalt er indbygget. Den er bedre end ingenting men jeg har købt en hjelm uden indbygget brille nu og bruge bare et par solbriller indenunder når solen brager.

Men der er ikke noget som det privatliv man får at tonet visir.
    Elsker at køre med min cross hjelm med mine fotokromiske fire iridum spejl goggles på, og camouflage balaclava for resten af ansigtet.

Har kun 1 gang købt en mærke hjelm. HJC c10. Gal en skodhjelm til prisen.
    Nå jo og så var der dengang jeg havde en nolan flipup hjelm. Nøj den var dårlig også. Solbrillen flippede selv ned, ved bump. Det var altså farligt. Vægtfordelingen var skrald og flipup mekanismen gik i stykker og jeg reparerede den med en vinprop...

Ls2 hjelmene har jeg alle sammen været glade for til prisen. Thansen hjelm har jeg kun haft 1 gang og den var noget billigt bras, men den var også ekstremt billig på udsalg. Så fair nok.

Ls2 er blevet lidt dyrere end de plejede at være. Der er nok nogen andre der laver kvali hjelme til budget priser nu, simpelthen fordi de ikke er kendte endnu. Mærkevarer koster ekstra uden man får mere for pengene. Men nogen gange er livet bare for kort til at spille russisk roulette med sin tid og prøve at finde noget der er billiger end det burde være, når man bare skal ha noget der virker og ikke har tid til omveje.

• #11   11. nov 2024 Var nemlig ogs det anonymitet man får med det tonet visir der jeg gik efter

LS2 vil ogs umiddelbart være det mærke jeg ville gå efter hvis jeg skulle købe en anden hjelm til knallert men det bliver sgu først når jeg er færdig med den her eller jeg bliver træt smiley

og tænker så jeg forsøger med noget tone film på et af de visir der og hvis det bliver noget værre lort så kunne det måske være jeg skiftet over til en mærke hjelm istedet men nu må jeg se

• #12   12. nov 2024 Hvis du endelig skal ud i det film halløj så skal du nok ha til til ruder. Lygte folie er tit noget grover og ikke så klart.

Kommentér på:
Selv tone visir?

Annonce