{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
85 visninger | Oprettet:

dyse op eller ned? {{forumTopicSubject}}

Davs Sg jeg er lige igang med at indstille karburatoren på min Storm og den har lige været ude en lille 15min tur med Bundgas så meget som muligt (der er dog ikke mange lange strækninger hvor jeg bor men gjorde mit bedste) og kan ik helt bestemme mig for om den skal op eller ned så vil give jer kloge hoveder her inde chancen

dog lå topfarten kun på 63kmt som jeg ogs syntes virker liiiidt mærkeligt?

Opsætningen lyder på

Cylinder: Polini sport 70cc

Karburator: Naraku 21mm PHBG 90 dyse (uden choker)

Luftfilter: Intet pt (men kunne godt tænke mig og smide en original luftfilter kasse på når jeg lige får fundet en på dba/Marketplace med mindre det ik giver mening og jeg så må blive nød til at bruge åbent filter istedet? har i nogen forslag må i gerne komme med dem smiley

Udstødning: Athena EVO knæk en bitte smule utæt ved udstødningsporten

Variator: Polini Hi-Speed //Polini 5G ruller

Kobling: Polini 3-G speedclutch

Rem: Polini kevlar

mangler dog lige og få indstillet tomgang og luftskrue ordentligt men luftskruen har haft været skruet helt ind og så 1.5 omgange ud ville lige ha haft gjort det ordentligt på den her tur men udstødningen slog/rystede sig selv løs så måtte køre hjem

i får lige et billed mere her under smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyse op eller ned?
  • #1   i går kl. 14:39 .

    profilbillede
  • #2   i går kl. 15:22 ja den er begyndt at blive cocio farvet prøv og indstille nålen og se om farven på tændrøret bliver cocio farvet ellers skal du nok ned i en 88 dyse måske 86 er mit gæt

  • #3   i går kl. 15:25 prøv og stille din nål til øverste hak og se farven på tændrøret tror næsten din dyse kan indstilles med nålen

  • #5   i går kl. 16:32 Nålen sidder i det 2. nederste hak lige nu

    og så skulle jeg rykke den helt op i toppen? ville det ikke give den en alt for mager blanding? altså risikere varmesætning?

    og lige en sidste ting hvordan er det man rykker på nålen ???


  • #6   i går kl. 18:03 Nål hak har intet med bundgas blandingen at gøre, det regulere kun omkring 1/2 gas. Jeg vil mene at du skal lidt op i dyse da den ser en smule bleg ud på andet billede.

    Men find den optimale luftskrue indstilling i tomgang og prøv selv at køre lidt med forskellige dyser og nålhak indtil den kører allerbedst igennem hele gassen.

    Med nålen så tager du bare en tang på clipsen og trækker nålen af, så skubber du bare clipsen i det nye hak.


    profilbillede
  • #7   i går kl. 20:45 Nej den er for varm … men jeg ikke bestemme mig for om det er dysen der lidt for lille eller det er din luftskrue / blandnings skrue der stået en smule forkert
    Fortæl mig lige hvad for en side den skrue til at juster på den sætter på din karbruator
    Sætter den skrue ved siden tæt på luftfilteren eller sætter den ved skrue tætteste på
    Studsen hvor karbruator og studs mødes …


  • #8   i går kl. 20:58 giv mig lige 2min så sender jeg et billed

  • #9   i går kl. 20:59 Okey

  • #10   i går kl. 21:12 De sidder på den her side så altså på venstre side fra luftfilter åbningen

    Skal dog lige siges den ikke var været ordentligt indstillet jeg har bare sat skruerne til det rigtige altså luftskrue helt ind og 1.5 omgange ud og så tomgangskruen på øjenmål men det var efter karburator rensning så den mangler lige og få det indstillet ordentligt når motoren er varm kunne det bare være der problemet ligger?


    profilbillede
  • #11   i går kl. 23:24 Tomgamgs skruen ( Det er den store med fjederen på )

    Indstillings skruen jeg taler om ( Det er den lille Kobber Skrue )



    Jeg spørger om det for at vide hvad justerings skruen den arbejder med når man skruer på den fordi mange gør den fejl nemlig at tro skrue udelukket bestemmer hvor meget luft der skal blandes sammem med benzinen , Altså skruer du den med uret , altså ind i kaburatoren så blander den mindre luft i benzinen og skruer du den mod uret altså ud af karbruatoren så blander den mere luftninbenzinen. Og der hvor det så er at mange begår den fejl , er at de tror lige gyldig hvor skruen til at indstille på den sætter på karbruatoren så tror mange altid at det luft de arbejder med når indstiller på skruen.

    Sandheden er at hvis den skrue til at juster på den sætter tæt på luftfilteren
    Så betyder det at når du indstiller på skruen at så er det LUFT som du blander i benzinen

    Hvis skruen sætter tæt på det sted hvor karburatoren fast spændes på studsen
    Så betyder det at når du indstiller på skruen at så er det BENZIN du blander i luften

    Ogi dit tilfælde bruges skruen så til at bestemme den mængde benzin man ønsker skal blandes i luften …..

    Og da jeg ikke helt kunne bestemme mig for om din dyse var for stor eller lille når jeg ser på tændrøret da det er så nyt i nu , så ville det jo være sådan at hvis jeg troede din indstillings skrue den arbejder med luft blanding i benzinen , så i stedetfor at skifte dyse til en støre , så kunne du prøve at indstille på skruen da det er så lidt det det gælder , men hvis så jeg Beder dig om at skrue skrue lidt ind altså med Uret , sådan så den fik lidt mere benzin og mindre luft , også det at selve skruen den så oprigtig sætter på den side hvor den bestemmer mængden af benzin i stedet , så havde du jo gjort det at hvis du skruede den ind med uret at så havde pludselig lukket af for mere benzin i stedetfor , også ville den blive endnu mere varm , som den ikke skulle … altså stik modsat af hvad den skulle for at være bedre for motoren så ville det blive være …
    Men nok om det ,

    Jeg syndes dine tændrør virker lidt til at se ud som om den kan være en smule for varm
    I nu … derfor så syndes i stedetfor at du skifter Hovede dyse så syndes jeg du skal prøve det her at du lige skruer din justerings skrue lidt mere ud altså Mod uret
    Men du skal kun skrue den et lille bitte eller ca halv mm nyk mod uret ud … Dette prøver du lige og ser hvordan den så køre og hvordan tændrøret så ser ud ,

    Hvis den køre dårligere allerede fra den første lille bitte micro nyk mod uret er gjort
    Jammen så skruer du den tilbage til det sted den sad igen før. Hvis du syndes den begyndte at køre bedre bedre så så gør du det samme igen men husk kun meget meget meget små nyk pr skrue , dette gør du indtil du syndes at den begynder køre dårliger , og hvsi det sket såskruer du lige skuren tilbage igen det sted hvor den kørte bedst igen ,og viser tændrøret så en helt forkert farve , så prøver du lige før alt muligt andet at ændre nålen’s position ved at tage låsen af målen og sætte den 1 hak længer ned på nålen . Sådan så nålen bliver hævet med 1 hak ….

    Så prøver du køre en tur igen ..

    Skulle det vise sig at du syndes det hele bliver noget råd , så indstiller du bare det hele tilbage det sted hvor det er du startede ved. Så husk lige evt lige ved at sætte et lille mærke på indstillings skruen hvor det er den står nu pt før du begynder ,
    Og som det sidste hvis du lige frem kan blive ved med at skrue på indstilling skruen
    Uden du syndes det sådan rigtig ændre noget eller du ved det her at du lige frem har skruet den en hel omgang til sidst uden det sker noget eller ændre noget , så din





  • #12   i går kl. 23:26 Også lige det sidste før du begynder at arbejde mere med den karbruator …
    Så tager du lige og for den rengjort ordenligt fordi sådan så alt skidt er væk på den …


  • #13   i går kl. 23:47 Hold da kæft en helvedes lang besked og jeg klager ikke det mindste, sætter fandme stor pris på du gad og hjælpe mig med det her og så med sådan fuldstændig skridt for skridt guide, Tusind tak jeg kan lige prøve og skrue lidt på de skruer der imorgen eftermiddag og så melde tilbage når jeg finder ud af mere.

    Dog syntes jeg bare det virker lidt underligt fordi den kører umiddelbart rimelig godt osv og tager gas helt fint men kører ikke mere end 63 topfart på gps? er det virkelig bare lige den sidste sjat indstilling her som kan være problemet eller tror du der er andet galt? fordi med den opsætning burde den jo mindst kører 80-90kmt?

    og ved ik om beskeden blev for lang med du blev cuttet lidt af til sidst på den lange besked?


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 129 Emner: 22 Svar: 85
    #14   i dag kl. 00:20 #13 Tja.. 70-85 er mere realistisk. Altså på ligevej uden medvind osv.

    Hva for en tryk køre du?


  • #15   i dag kl. 00:50 Vildt nok den ikke vil komme op på mere

    Den gamle storm jeg havde lå på 85 topfart på Speedo og 83 på gps med alt standard alle begrænsninger fjernet + En afdroslet Silent pro udstødning

    trim har jeg ingen ide men kan kigge på det imorgen


  • Adin A
    Adin A Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 129 Emner: 22 Svar: 85
    #16   3 timer siden Altså jeg fik min vens dr til ca 95. Det tager bare pisse lang tid og mange mange mange mange penge. Slient pro er noget lort. Få en stage6 replica og 19mm. Det spiller godt på en polini cyl. (Køb polini pwk karburator, ikke kina lol)

    Der er næsten ingen forskel på polini og dr. Begge 2 har 2 stempelringe, 1 udstødnignsport osv. Det bare om at bidde tænderne sammen, købe en rulle prøvesæt og en trykfjedre prøvesæt.

    Prøv at start med 4.6-4.8g ruller. Det køre pisse lækkert på næsten alle 70 sport cyl (polini, dr, malossi sport, streetrace osv)


  • #17   3 timer siden få et luftfilter på. Indtil da gætter du i bilnde. Den kan skabe sig på alverdens måder indtil du får et luffilter på

Kommentér på:
dyse op eller ned?

Annonce