397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Nogle idér til dæk Nogle idér til dæk

Hej sg jeg er igang med at købe dæk men jeg hved ikke hvilke jeg skal vægle. Jeg leder efter nogle dæk som kan køre i minimum 1 - 5 grader og ikke skrider ud i regn og selvfølgelig os køre godt når det er tørt og varmt. Det er til jog r, som køre små 100kmt. det kun os være rigtig lækkert vis de var pæne, istedet for fx. pgo hot 50 orginale dæk


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fikse bordben med to skruer 500 kr.
  • Hænge to lamper op og en lille hylde 802 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.300 kr.
  • Fjerne fliser indkørsel 1.000 kr.
  • VVS badeværelse 1.700 kr.
  • Afmontering af brændeovn 2.380 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle idér til dæk
  • #1   2. feb det findes ikke

  • #2   2. feb Nå. Det var da træls

  • #4   3. feb Bridgestone battlax sc1.
    Super dæk.
    Ca 4-500 kr pr dæk.
    Holder ok, fungerer fint i regn og ok i minusgrader med lidt sjap og sne.
    Fungerer super på tør og varm asfalt.
    Jeg har prøvet molas mL50, battlax bt20, mitas c20, mitas mc32, duro hf903, metzeler roadtec, michelin Power pure, michelin bopper, mitas maxima og flere jeg ikke ka huske på stående fod.

    Bridgestone Battlax er dem jeg synes kørte bedst til dine behov.
    Michelin power pure har jeg også været rigtig glad for.
    Find de bedste priser og udvalg på dæksider som daekleader og daekonline.
    Levering er inkluderet i prisen. Så du skal finde ud af hva dimension du ska ha dækkene i og så bestille fordæk og bagdæk hver for sig.
    Priserne varierer på de forskellige sider så nogen gange er der 100 kr eller mere at spare pr dæk ved at kigge på andre sider.
    F.eks. 130/70-12 her
    https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek-130-70-12/


  • #5   3. feb Tusind tak, for et godt svar. Jeg havde lide overvejet power pure eller roadtec men tror lige jeg vil se nærmer på de der battlax sc1

  • #6   4. feb Jeg kan finde dem her https://speedline.dk/yamaha-jog-r/sommerdaek-12/p/sommerdaek-bridgestone-battlax-sc-12-130-70-12

    https://www.daekonline.dk/rshop/Daek/Bridgestone/Battlax-SC-R/120-70-12-TL-51L-Baghjul--M-C/R-301315

    Men ikke nogen som heder 01 til sidst, tror os der var en som hed f til sidst men igen 01


  • #7   4. feb Ja ok der er vist meget lidt forskel på sc, og sc1, og scooter. Hvis der overhoved er forskel.
    Det er også herinde både i 130 og 120. Til cirka 425 kr
    https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek-120-70-12/?brands%5B0%5D=19
    Og
    https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek/bridgestone/battlax-scooter/130-70-12-56l-751898?adref=%2Fmotorcykeldaek-130-70-12%2F%253Fbrands%25255B0%25255D%253D19

    Men om det fra speedline har den midter rille hele vejen rundt i midten af dækket ved jeg ikke.
    Eller om dem fra daekleader og daekonline har.
    De gange jeg har købt battlax har billederne ikke altid været helt retvisende.

    Den rille i midten er typisk på fordækkene af battlax til de mindre maskiner. 12 og 13" hjul.

    Aha ok battlax sc er bare forkortelsen for battlax scooter.
    Når der står battlax scF på billedet på speedline, så er det fordi det er et fordæk.
    Beregnet til at blive brugt foran.

    Battlax sc hedder sc1 nu, fordi der er udkommet en 2er smiley
    Endnu bedre end første generation battlax sc.
    Battlax scooter 2 aka battlax sc2.

    Så ja speedlone bruger ihvertfald et forkert billede, når de skriver at det er et bagdæk men viser foto af et fordæk smiley
    Eller også sender de dig seriøst det fordæk der og forventer du bruger det som bagdæk.

    Originale dæk på jog R, er 110/70-12 foran og 120/70-12 bagi.
    Jeg ville nok købe et sæt dæk på daekleader eller daekonline i de originale størrelser.
    Den ka godt føles en smule tungere at danse med hvis man sætter større dæk på end original.
    Det er en fordel nogen gange, til stunt og når man skal cruise og offroad. Men til sporty asfalt kørsel ville jeg nok vælge org størrelsen.

    Medmindre du vil 3x så mange penge på dæk, så ka du få bane udgaven der lige er 10% højere smiley
    https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek/bridgestone/battlax-bt-601/120-80-12-55j-1164976?adref=%2Fmotorcykeldaek-120-80-12%2F%253Fbrands%25255B0%25255D%253D19


  • #8   4. feb Tænker lige jeg skriver til speedline om det virkelig kan pas at man for 2 fordæk med.

    Inde på deakleader.online så vis man scroller lidt ned så skriver folk at de yder ret dårligt på vådt underlag. Kan det virkelig passe

    Jeg har ikke brug for de kan holde i storm vejr men vis jeg fx er ud og køre og der så lige pludselig begynder at regne, så regner jeg os med at de ikke skrider ud.



  • #9   4. feb Sammenlignet med mindre sporty dæk er der lidt mindre greb på våd vej og i koldt vejr.
    Mange af brugerne på de internationale dækforhandlere kører hele året og nærmest kun hverdagskørsel. For dem vil den lidt ringere præstation i regnvejr være det eneste kritikpunkt, og derfor blive fremhævet.
    Andre brugere skriver de har testet dem i regnvejr og de fungerer rigtig godt.
    Hvis du kigger på det sidste link jeg sendte med de 1200krs dæk så er det et trackday dæk og regn grebet er værre, og slet ikke godt af et banedæk til regn at være. Men det er også et banedæk til tørt vejr.

    De kører fint i regnvejr. Min og de flestes mening, sammenlignet med andre dæk i samme prisklasse. Helt fint regngreb.
    Til gengæld er grebet på tør vej som om man kører på dæk lavet af lim. De står sygt godt fast, til prisen.

    Kan ikke se hvorfor du sku købe dem fra speedline. De er dyrere derinde, og har formentlig ligget på lager længere tid og er opbevaret mindre professionelt, end hvis du bestiller fra et europæisk centrallager der ikke laver andet end at sælge dæk.

    3,5 i gennemsnit regngreb er en ret god score for et sommer sportsdæk. Efter europæiske standarder.
    Kommer du over 4/5 så er du ude i et dyrt dæk specielt beregnet til kørsel på våde veje.


    profilbillede
  • #10   4. feb Du burde være salgsmand smiley . Kan man stole på dem, altså deakleader og de 500 andre firmaer med navnet deak, hvor det nok er den samme person som ejer dem alle

  • #11   5. feb Jeg kender kun rigtig daekleader og daekonline da det er der jeg plejer at bestille fra.
    Undtageæsesvis fra 24mx og lidt andre småsider, når de har tilbud, men ellers ikke.

    Vil altid anbefale at google webshoppens navn + "trustpilot" og læse deres ratings inden bestilling noget sted fra, men altså daekonline og daekleader er ihvertfald the real deal.
    Og 24mx smiley

    Jeg regner med at starte en virksomhed og køre min egen online købmandsbiks en dag, men jeg er en forfærdelig dårlig sælger fordi jeg altid er ærlig smiley
    Men hvis jeg forhandler det bedste produkt, til den bedste pris. Så ka jeg godt sælge lidt smiley

    Grunden til jeg anbefaler battlax istedet for f.eks. molas ml50 eller et andet mere regnvejrs orienteret dæk, er at vejene er glatte uanset hvad dæk du har på, når vejen er våd.
    Man skal ud i seriøs højkvalitets regnvejrs bane dæk før det er noget der har decideret 5/5 greb på våd vej.
    De dæk vil så overophede på tør vej og blive slidt enormt hurtigt, hvorved man får dårligt greb. Både på tør og våd vej. Derfor er battlax o.lign. dæk optimale til det behov jeg fortolker du har, som er et dæk der fungerer godt når man kører det hårdt, præsterer i regnvejr og ikke taber sutten når det er rigtig glat. Såsom på vådt græs, grus og lidt is.


  • #12   25. feb Nu har jeg kørt med dem de sidste 4 dage og de fungere og føltes rigtig godt, især i regnvejr. Tak for forslaget smiley

  • #13   26. feb Det er et sygt godt dæk smiley

    Nu har jeg også kørt med regnvejrs bane dæk et par gange i regn, og det er hjernedødt hvor godt den slags klæber til asfalten i regn. Der er battlax ikke helt på niveau.

    Men battlax er bare amazingly good all round sports dæk. Især når der blir tørvejr og den ska ha prygl. Kæft de står fast, Af et all around dæk at være.

    Og al den motogp teknologi der ligger i designet, fra dækvæg stabilitet og varmestabilitet til affjedring og stablitet under hurtige ryk.
    Super gode gummiringe at ha på fælgene


  • #14   3. aug Hej L nu står jeg og vil have nogle nye dæk til min Gilera smt. Jeg har lidt kigget på Pirelli Diablo rosso sport

  • #15   3. aug Det ser sku godt ud.
    Især diablo rosso sport udgaven istedet for diablo rosso 1 og 2.
    Sport udgaven har lidt race teknologi fra pirelli supercorsa dækket.

    Har det personlig sådan med supermotoer at jeg synes det er legetøj, som godt kan bruges som transportmiddel.
    Svarer lidt til at køre til og fra job i en lamborghini.
    Den skal ikke have praktiske dæk på sådan en smiley det ska bare være ekstremt.

    Så hvis jeg sku pendle meget fra a-b på sådan en, så ville jeg vælge noget i stil med diablo rosso sport.

    Ellers havde jeg sat ikke-gadelovlige race slicks på smiley

    Ka godt være det ville være glat med race slicks når der ligger lidt sand på vejen eller man kører lidt på grusvej og sådan.
    Men altså det er en supermoto. Hvis man ikke drifter på sådan en så ved man ikke hvad man går glip af smiley
    Slick dæk er nu heller ikke totalt glatte på jord og sådan.
    Hvis man nu kører på et blankpoleret beton gulv hvor der er hældt sæbe ud, så er det sku lige meget om du har vinterdæk eller raceslicks på. Så er der bare nul greb. Alle dæk ville glide. Såå jaaa short story long. Tænker rosso sport er et rigtig godt valg til dit kørselsbehov på en smt.


    profilbillede
  • #16   3. aug Lige en advarsel man behøver ikke drifte på en supermoto smiley overdrivelse fremmer forståelsen du ved.

    Hvis man prøver at drifte overalt bare fordi man kører supermoto så kører man galt meget meget tit haha.

    Mener bare det er ikke verdens undergang hvis man kører lidt på grænsen på sådan en i ny og næ. De er nærmest lavet til det.

    Men det er en knallert supermoto så den er ikke helt lavet til det samme som en rigtig supermoto racebike selvfølgelig.


  • #17   3. aug Ja ahah det skal jeg nok lade vær med.

    Tænker nok bare det bliver diablo rosso sport så. De er os ret pæn syntes jeg, og det er altså os lidt vigtigt smiley

    Drømmen her om lidt mere end et år er helt klart os at skaf sig noget supermoto/enduro bike. Der er fandme ikke noget der slår en ktm 300 exc i 2 takt.


  • #18   3. aug For mig er det blevet en dealbreaker med grimme dæk smiley Hellere en grim bil med fede dæk på end en fed bil med grimme dæk på.

  • #19   6. aug Fuldstændig enig smiley

    Jeg har lige et helt andet spørgsmål.

    Når jeg starter min gearmaksine i neutral så køre alt helt fint men så snart jeg holder koblingen inde og går ned i første så laver den sårn et lille hop frem og vis jeg ikke giver den lidt mere gas at leve af så dør den. Alt det jeg lige skrev var alstå imens koblingen var hivet helt ind.

    Er det meningen eller er der noget galt med min kobling?


  • #20   7. aug Det er normalt den gir er klonk når man skifter fra neutral til gear.

    Og når maskinen holder stille nogen timer og man så hiver i koblingen, så er det eneste der sker at trykpladen løfter sig en mm fra friktionspladerne i koblingen.
    Koblingen sidder stadig sammen, holdt sammen af olien der ligesom holder den samlet ligesom en bunke våde hændklæder. De ska lige løsnes fra hinanden, selvom man ikke trykker dem sammen i længere. Når den kommer i gear så begynder den at snurre og så slipper pladerne hinanden og så går friktionspladerne rigtig fri af hinanden når man hiver i kablet så trykpladen slippe trykket.

    Det hjælper også at olien blir varm og flydende istedet for at være helt tyk og klistret som den er når den er kold


  • #21   7. aug Okay tusind tak, jeg viste nemlig ikke om det var mig der gjord et eller andet forkert da jeg er ret ny til gear

Kommentér på:
Nogle idér til dæk

Annonce