"Renovere" org Udstødning {{forumTopicSubject}}
davs davs det andet opslag jeg lavede blev slettet??? så prøver lige igen
Jeg kunne godt tænke mig og "Restaurere" min orginale Piaggio udstødning på min new Typhoon til den "orginale" stand inden den er ædt helt op af rust den tog udstødning tog vinteren med kulde og salt osv temlig hårdt......
og med Restaurere/renovere mener jeg sådan bare og nedslibe den for rust og så genmale den i noget sort/Gråt varmefast maling og så uden den får det der lakfernis look og mere en matt grå/sort
Mit spørgsmål er så Hvad er den bedste måde og slibe det rust der af og om der er nogen af jer som har erfaring med en bestemt maling som har holdt ordentligt? og har du/i eventuelt et link til en så del meget gerne
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Der sku alvorligt slibes meget.
Istedet ska den nok sandblæses.
El.lign.
Jeg vil sige betal dig fra det sort hos en lokal professionel. En hund sku ku gøre det. Evt et stykke hjemmebagt kage oveni
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 263 Emner: 47 Svar: 961
og en lokal professionel er det en autolakør eller tror du et normalt mekaniker værksted måske kan klare det ?
Ja Brian nu fik jeg ik et eneste svar på nogle af de andre, og ja den skal bare slibes ned og males men som L siger her så anbefaler han den skal sandblæses fordi overfladen er for ujævn det vil jeg så ikke have tænkt over jeg havde bare nuppet en stålbørste til boremaskine og gået i krig, som jo nok så ikke have holdt ,og så er der tusindvis af varmefaste malinger så jeg ville så ogs høre om nogen af en god erfaring med en så jeg ikke skal stå og gøre det samme om en måned fordi lortet kraller af
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Der ville jeg google og youtube mig frem til om der skal grunder til, hvis ja hvilken, eller om man ka nøjes med en enkelt dåse der gør det hele.
Det vigtigste er nok selve forberedelsen og applikationen.
Den skal være ren, rent metal, der skal være den rigtige temperatur og luftfugtighed og den skal tørre og hærde ordentligt, hvis det skal holde som eller næsten som en original lak.
Mener de kommer sort fra fabrikken alle sammen. Det ville jeg også male den. Men ka ikke se hvorfor den ikke sku ku være rød eller grå ligeså vel, hvis man er til lidt andre farver end sort
jun 2023
Følger: 8 Følgere: 263 Emner: 47 Svar: 961
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Du kan også lave elektrolyse på den.
Det kræver bare du er grundig med at få den gjort vandtæt, ellers kokser den med garanti til i katalysatoren og så er den svær at få til at virke igen.
Det vil så nok kræve du sliber rent i forrør og afgangsrør tutten, før det ka holde vand ude.
https://youtube.com/shorts/1udMvwv841E
Ved ikke hvad tingene hedder på dansk men er helt sikker det er noget man ka google sig til
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Har selv prøvet med børste hoveder på en skruemaskine for en del år siden, på en original hiper udstødning. Og det var efter at have brugt rustfjerner.
Gjorde den så ren som jeg nu ku, med cirka 5 timers arbejde med nasty væsker og skyer af rust støv og maske og briller på.
Nakkede alle mine stålbørster på det og måtte lade batteriet et par gange. Gal det var noget møg.
Kan godt forstå ingen gør det sådan
Fik gjort den så ren som muligt og gav den så varmefast grunder og varmefast sort lak.
Havde hverken styr på temperatur eller fugtighed.
Første gang jeg startede den op revnede det
Og så faldt det bare af igen det meste mega hurtigt. Al den tid og alle de materialer og penge og så var det bare værdiløst hahahaha.
Du kan få flere og bedre svar med forklaringer end herinde, hvis du googler/yt på engelsk. Og sikkert også dansk
"Renovere" org Udstødning