Knallert blokeret af kommunen Knallert blokeret af kommunen
Hej allesammen.
Mig og min ven står med den samme problem, at vores knallerter er blokeret af kommunen.
Jeg har prøvet at tjekke mit stelnummer på alle hjemmesider og kunne ikke finde noget information om min knallert, men min ven kunne finde lidt om sin.
Så gik vi ind på motorregister og fundet ud af, at vores knallerter er blokeret af kommunen og vi skal ringe til politiet for at få dem åben igen.
Vi prøver at ind registrer dem, men kan ikke. Jeg tør ikke at ringe, fordi jeg har en mistanke om at min er stjålet??? Og det er min ven også bange for, at hans også er...
Så vi vil gerne spørger om, hvorfor er de blokeret??? Og hvilken grunde er der til hvorfor de blev blokeret. (Der står at grunden kan være totalt skadet, men de er det ikke?)
(Jeg købte min knallert af en person, da knallerten gik i stykker, så den stod stille i 2 år og min ven købt af en person, der havde den stående i 7 år)
Håber at i kan hjælpe
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Ka i ik tjekke om de er stjålet på politiets stelnummer tjek hjemmeside?
maj 2023
Følgere: 29 Emner: 6 Svar: 36
feb 2012
Følger: 24 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 718
maj 2023
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.185
Eller ikke gad bruge ressourcer på en stjålet knallert.
"Købt den af en".
Det er så den i har købt en af, som i får til at kontakte politiet, eller i får jeres penge retur.
maj 2023
Kontakte ham tror ikke er muligt, da jeg købt min for 4 år siden. Min ven kan sikkert Kontakte ham som han har købt den fra, da han købte den for nogen par måneder siden.
feb 2012
Følger: 24 Følgere: 32 Scootere: 4 Emner: 50 Svar: 718
maj 2023
Jeg har kigget igennem alle knallert stelnummre og fundet ud af at det ikke matcher min knallert. Min knallert er en keeway, men stelnummeren er fra peugeot, så nu vil jeg ringe og sige at den er stjålet
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.566
Istedet ku du købe et stel med lovligt stelnummer og flytte den over på. Vupti så er den ikke stjålet. Stellet kan så indlvereres evt hvis du vil have dit på det rene.
De penge du har postet i den er jo dine, og delene er dine, så dem er der ingen grund til at indlevere da de ikke er stjålet nu de er købt af dig
maj 2023
Problemet er, at den scooter som jeg har er ikke særlig populære har i Danmark, så det er mega svært at finde et nyt stel til den.
sep 2006
I bund og grund, så står der nok en ejer derude og mangler sin scooter.
maj 2023
Plus, ham jeg købte den fra, han har købt den knallert til sin kæreste, fra en person som ikke havde papirerne på den, så hun kørte på den i 3 år uden nummerplader eller papir. Ejerne er sikkert ligeglad om den knallert, fordi der er gået 7 år nu.
Og ja, jeg har dårlig samvittighed, siden jeg har fundet ud af at den er stjålet, som er 1 år nu.
Jeg kan heller ikke give den tilbage, da jeg har brugt mega mange penge på den.
Nu står jeg har, med en stjålet knallert, ved ikke hvad jeg skal gøre, kan ikke købe et stel, kan ikke give den til politiet og kan ikke køre på den.
Jeg ved godt at jeg har lavet en stor fejl
sep 2006
Så efter 7 år, så er man ligeglad med at have mistet noget af værdi.
Du er stadig et barn....
Pil alle delene af den, som du har købt til den og gør med den hvad du finder bedst.
Det ændrer ikke på virkeligheden, at du er i besiddelse af noget der ikke tilhører dig.
maj 2023
Altså tak for dit svar, men jeg har lavet alt får meget på den.
Du ener ikke hvor mange kræfter og kærlighed jeg har putted i den knallert, bare for den at blive skrotted, fordi ejerne kan ikke findes. Hvis nu han bliver funed, så tror jeg nok han har bil og er skide ligeglad med den knallert.
Jeg vil gøre som andre folk sage, jeg finder mig et anden stel. Den knallert er mega meget vær for mig.
sep 2006
Det er ikke dig der har mistet din ejendel.
Det kan ikke være ejerens problem, at du har brugt penge på noget der ikke tilhører dig.
Knallert blokeret af kommunen