tunings spørsmål (2) {{forumTopicSubject}}
7. Serpent udstødning: ( er blevet tætnet for huller, er der andet jeg kan gøre ved den?)
8. vil de være nødvendigt at skifte krumtap og lejer og ting som dette??
9. Ville indsugnings forstærker virke på denne opsætning?? <regner med at lave den selv>
10. Ps hvad for en gearing ville være bedst for både optræk og topfart??(og hvordan indstiller jeg min tænding bedst? Skal lige siges jeg ved ikke hvordan man indstiller, hvordan gør jeg?)
11. Bare kom med alle de gode råd i har om maxi tuning, BARE FYR LØS!!!
Grunden til at jeg har skrevet tal foran er det for at gøre det nemmere for jer at svare (f. eks!! 3. Og så jeres svar) bare sådan hvis i ikke havde regnet den ud! Hehe!
SKAL LIGE SIGES HER TIL SIDST, GODT NOK VED JEG LIDT OM TUNING, MEN JEG VED GODT JEG IKKE SKAL HÆLDE SUKKER ELLER VAND/SALTSYRE I TANKEN!!!
PÅ FORHÅND MANGE MANGE MANGE TAK!!!!
SOM SAGT DELER JEG DET OP I 2
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 995
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 32 Svar: 819
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 995
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 25 Svar: 734
okt 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 2 Emner: 25 Svar: 734
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 995
jan 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Scootere: 17 Emner: 253 Svar: 2.568
dec 2003
Følger: 44 Følgere: 44 Scootere: 3 Emner: 334 Svar: 3.531
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 995
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 1 Emner: 32 Svar: 819
dec 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 97 Svar: 587
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 2 Emner: 142 Svar: 995
dec 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 97 Svar: 587
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.615
Jeg ved at på tunede biler (især dieseler med turbo) har de en lille dyse inden karburatoren som sprøjter vand ind som bliver forstøvet i dysen som hjælper med at køle cylinderen ned indefra så den ikke varmesætter sig/river sig eller tændingsbanker...
En Power Ekspansion fra protuna satte jeg på min MAXI og den gav KANONT.
Gik fra et nogenlunde maxioptræk med en tomgang der mest var en "sluk"gang til at den havde et kanont rent optræk og gik i tomgang og tog bedre omdrejninger så jeg faktisk ku rive den op i styret og køre på baghjul
Men skal ik ku sige med membran.
Tror at powerekspansionen virker som en slags membran...
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.615
Laker den med varmefast maling hvis den er så brugt at der er huller i den og skift evt uld...
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 83 Svar: 870
2) Hvis du vil have det bedste resultat så højglans poler både skylle kanaler og krumtaphus
3) Det er en god ide også at polere ind og uds kanal. Men lad vær med selv at porte den til serpent udstødning. Køb desuden en anden udstødning, serpent er for dårlig til athena 45mm membran kit. Køb denne: (link fjernet) (Den er med 28 mm forrør, serpent er kun med 20 mm)
4) Du kan plane det lidt, men det vil jeg fraråde fordi stemplet ikke kan holde til det i længden
5) Hvis du har mulighed for at dreje noget af det "ikke så vigtige" metal af kan du det, for at gøre stemplet lettere
6) Du kan (også) polere din karbu inden i for et bedre flow. Jeg ville vælge K&N filter, det er blær
7) Som nævnt tidligere køb LeoVince. Den er bare meget bedre
8) JAH!!! Det er absolut nødvendigt. Og så nogle c3 lejer
9) En indsugnings forstærker vil godt kunne give en smule. Jeg ville sætte det på lige gyldigt hvad!
10) Gearing. Der skal du bare have det mindste bagtandhjul du kan få. Og så kan du selv prøve dig frem med fortandhjulet, alt efter om du vil have sindsyg topfart eller acc.
11) Så skal du også have en CDI og/eller en innerrotor tænding
Link til CDI: (link fjernet)
Innerrotor: www.maxitun.dk
Og hvis du engang vil have din maxi så vild som muligt så skal du have gilardoni og jolly moto
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 83 Svar: 870
jul 2003
Følger: 112 Følgere: 117 Scootere: 62 Emner: 491 Svar: 11.615
Alu suger intet... (som et brød eks gør :-P)
Bar dyp fingeren i 2t olie og smør ud over hele stemplet (især i de fordybninger til stempelringene) og sæt så sempelringene på og smør lidt mere på ringene...
Smør også godt på cylinder væggene..
Men når du har det samlet så behandel det som var det nyt (næsten)
Jeg plejer at starte den UDEN AT GIVE GAS, og lade den stå i tomgang /lave omdrejninger indtil den er blevet lidt varm også slukke og lade den blive kold og gøre det nogle gange..
Sådan kører jeg mine cyller/stempler til.
JEG har aldrig sat nogle endnu...
Og trak da 8hk ud af en støbejerns cylinder til 500 kr uden indstilling med den tilkørsel
tunings spørsmål (2)