{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
218 visninger | Oprettet:

Leder efter NRG MC3 {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg er igang med at finde en scooter - for første gang smiley FIk lige mit kørekort for et par uger siden.

Og jeg har fundet ud af at jeg vil have en Piaggio NRG MC3. Blandt andet efter at have læst tonsvis af ros af den herinde, og mange andre steder. Og så fordi det uden sammenligning er en af de flotteste scootere man kan opdrive smiley

Men, jeg mangler nogle gode råd...
Jeg vil give en 8000-9000 (hellere det første end det sidste naturligvis ;)) for den, så den bliver selvfølgelig brugt.
Og her kommer så mine spørgsmål;

Når jeg vil give de penge for den, hvor langt må den så have kørt? Betyder det særligt meget at den har kørt omkring 10.000 kilometer? Har læst at den HiPER2 motor der sidder i er ret holdbar smiley Og har ikke tænkt mig at tune den.. Bare fjerne begrænsninger (satser på en 60-65km/t).
Og hvor gammel må den være?

Og så en anden ting; hvor let er det at få Elektronisk fartbegrænser på? Ikke så meget på grund af politiet; de fleste af dem kan nok høre det på omdrejningerne. Men mest på grund af min far smiley Mine forældre er i forvejen ikke glade for at jeg kører scooter. Eller min mor er ikke.. Min far kan godt tænkes at han vil låne den indimellem. Og det er det der er problemet. Hvis han kommer ud til en scooter han tror kører 30, og den så kører 60-70 stykker.. Så er jeg i problemer smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leder efter NRG MC3
  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 82 Svar: 428
    #1   4. dec 2005 Frede --)TeaM 52(--
    prøv dog at læs!
    1. der står han vil give 8000-9000!
    2. han vil kun pille begrænsningerne = ikke meget "pilleri"


  • #2   4. dec 2005 Ville nok ikke satse på end er har kørt mere end en 6 -7000 km. Hvis du ikke vil tune er det ligemeget hvornår den er fra, men hvis du vil på et senere tidspunkt så tag en der er fra før 2003 da dem fra efter 03 har en begræsning i motorblokken der gør det svært at skifte cylle. Du kan bare købe en fartbegrænser til omkring 3 - 400 kr, så din far ikke opdager den køre lidthurtigt :). Den kører næsten 70 hvis du bare piller skiverne.

  • #3   4. dec 2005 Frede --)TeaM 52(-- shh det atlså en herlig scooter. den er da ikke ligefrem klodset smiley

  • #6   4. dec 2005 Den er for lækker - taler af erfaring.

    Det er ikke så svært at lave en fartbegrænser. Det er to ledninger som du skal have fikset - bla ved CDI'en.

    At den har gået 10.000 er overhovedet ingen hindring.
    Det har min lige rundet - den kører stadig perfekt, og den starter hver eneste gang, hver gang første gang.


  • #7   4. dec 2005 lad os dræbe Frede --)TeaM 52(--

  • #8   4. dec 2005 hey hvis du vil have en nrg der ikke er "Tunet" så ville jeg vælge den her

    http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91364

    det er min den gamle, og det eneste er at der er taget skiverne på den, den kører omkring 60-70 hvis de ikk har pillet ved den efter vi byttede.. den har kørt omkring 7-8000 km. så jeg ville helt klart sige det var noget der var værd og kigge på smiley


  • #9   4. dec 2005 Og nej - den er ikke stor tung og klodset.

    Bevares, der er da forskel på den og en Sonic, men den ligger altså bare kanon på vejen.


  • #10   4. dec 2005 du kan se flere billeder her :

    http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=54841

    der er monteret neon under den, og det er sat til som en almindelig lyskontakt, da der ikke er lys kontakt på en 2005'er.. så det ligner bare en lys kontakt... rimelig smart smiley


  • #11   4. dec 2005 Jeg kommer ikke til at pille ved den. Det ligger sq fast.. smiley Eller det skulle da lige være for at forbedre optrækket...

    Hvad kan man egentlig gøre for at gøre optrækket på sådan en tingest så godt som muligt? smiley Imo er Optræk>Topfart, nok er masser af fart sjovt, men acceleration er altså sjovere.. smiley

    Heh, det er da et forslag Rene =) Selvom jeg nu ikke er vild med hvad de nye ejere hør gjort ved den rent styling mæssigt, men det er så hvad det er =)
    Men kigger ofte på DBA.dk, da sandysnligheden for at få en god handel nok er større derinde smiley Folk her på siden ved lidt for meget om det, og ved lidt for godt hvad det de sælger er værd smiley

    Min ven kører Gilera Stalker, som skulle have den samme motor? Eller nok den første version af den, da den er fra 2000 tror jeg nok.. smiley Og den er sq fed og køre på... Så har sq gode erfaringer med motoren.. smiley Også lidt derfor en NRG'er tiltaler mig smiley




Kommentér på:
Leder efter NRG MC3

Annonce