{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

plasticpony vs jernhest .. {{forumTopicSubject}}

altså scoots vs knallere..

fordele, ulemper..?

begrundelse for mening..?

og sidst men ikke mindst.. KUN SERIØSE HENVENDELSER!!

min egen mening..?
jernhesten vinder..

scoot:
ulemper:stellet ruster væk med det samme, medmindre man selv omlakerer det. der er tit fejl i elektronikken, styrter man på den er der stor chance for at skade skidtet alvorligt med skævt stel, flækkede skjolde osv.. de ligger af h til på vejen.. elendige i sving, og kan SLET ikke klare sig om vinteren, pga de elendige små hjul, de er helvedes upraktiske at rode med, da man skal pille hundredevis af skjolde af, bare for f.eks at skifte cylle. og sidst men ikke mindst er det fandme kedeligt at sætte sig ned, og så vride øret, og så er det det..

fordele: motoren har i de fleste tilfælde et stort tunings potentiale. der skal minimale ændringer til for at den kører 80+.

knallert:
fordele: en sand fornøjelse at sætte sig op, og sidde blødt og godt. de er meget sjovere at køre på, da man i de fleste tilfælde skal holde øje med gear. de er ikke så nemme at slå ihjel, styrter man er der måske lige en bule der skal spartles, men det er osse det i de fleste tilfælde. de har en meget bedre motorlyd end scoots, de er nemme at ha med at gøre, når der skal laves noget på dem, det er som regel minale udgifter ved reperation, de slipper for nummerplade-loven, de ligger godt og stabilt på vejen i alt slags vind og vejr.

ulemper: medmindre man kører kreidler, så er det meget svært at tune motoren, så den kan holde i lang tid, der kan fåes knap så meget tilbehør til dem, der er ikke så stort udvalg af tun, og det er som regel svært at finde racertap, og lejer der kan holde..

lad være med at smide en masse hjernedøde kommentare med en masse bandeord og øgenavne i, for dette er min mening, og i kan ikke ændre på dem uanset hvad i siger eller gør!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plasticpony vs jernhest ..
  • #1   13. jan 2006 Jeg kan bedre lidt scooter... Fordi... Reservedele fåes alle steder og man kan sige med det samme hvad der er galt og motoren er nem at gå til og de kan komme til at se langt fede ud.
    Og der er mange flere ting der skal skilles af ;D

• #2   13. jan 2006 men scooter er bedst til at score piger med hehe

• #3   13. jan 2006 Enig med at Scooter ligger dårligt i sving.,. Men syntes scootere er fedest.. !

• #4   13. jan 2006 folk har forskellige meninger.. smiley
    men ehh.. | Tha Dutch | {Speedboost.tk } < er temmelig uenig med at man kan se med det samme hvad det er, hvis der er noget galt med en scoot.. smiley

• #5   13. jan 2006 haha.. monza kan ihvertfald sagtens holde til tun mht geakasse, og gearhjul.. taler osse selv af erfaring.. smiley men krumtap, og krumtapslejer er en helt anden sag..

• #6   13. jan 2006 SCOOTER fordele....
    stellene er rørstel....dvs at de kan tunes uden at blive skæve! De har meget bedre motor potentiale...!
    tunes bedre...

SCOOTER ulæmpe:
    Skjoldene som du siger...
    alle de ledninger... de tager længere tid at lave....
    dårlig om vinteren...

KNALLERT fordel.....:
    store hjul.... god til alt vejr..! glider ikk så nemt....
    nemme at skille ad.... ikk særlig mange ledninger...

KNALLERT ulæmpe....:
    fladstel.... hvis det ikk forstærkes bliver det skævt af at køre 60.....
    svære at få til at sparke røv...!

• #7   13. jan 2006 har du aldrig set en knallert med rørstel allex..? smiley det er faktisk de fleste knallerter der har det.. smiley men klassikere som fs1, monza, k50, osv har desværre ikke.. :s

• #8   13. jan 2006 Minemale udgifter ved re.?? Tror jeg så ikk lige...........

Giver dig ret i at det er møgfedt at kører med gear og de er bedre til høj fart!

Du skriver scoots ligger ad H til.. der vil jeg give dig helt ret! men kun de scoots der kun har 10" ruller! 12" ligger PERFEKT og kan SAGTENS komme ned og ligge i svingene!! smiley

Jeg vil give dig ret i at scootere er lidt noget møj og arbejde med i forhold til knallerter m.h.t. alle skjoldene!

Men knallerter er jo forældet i dag! de holder simpelthen ikk ! ikk i forhold til en scooter!! jeg vil klart helst have en scooter! de er pålidelige og de virker sQ næsten altid (forudsat man passer og plejer dem self!)

Snakker vi derimod de nyere gearknallerter såsom GPR og reaten af banden så vil jeg nok foretrække sådan en!

• #9   13. jan 2006 Fordele ved knallerter: det er nemt at komme til at rode med motoren på sån en.. stellet (på de fleste) er godt og kraftigt..

Ulmeper ved knallert: de er ikk så fede igen og der kan ikke fås så meget gejl til dem.. og de fleste af dem kan ikk holde til at blive tunet..

Fordele ved scooter: de ser federe ud end knallerter, de ligger bedre på vejen (dog ikke alle!) og de er mega nemme at få til at køre stærkt..

Ulemper ved scooter: det tar en krig at pille alt det der plastik af der skal af for at komme til at makke med den.. stellet er mere skrøbeligt end på mange knallerter.. og de har skjolde der kan flække og alt det der..

<i><b> Min mening

• #10   13. jan 2006 mester > min anden monza kørte uden kobling i næsten et halvt år før jeg tog mig sammen til at lave det.. den kørte 95 ca, med 43,5mm alucylle, og 20mm dellorto.. ingen problemer..

• #11   13. jan 2006 det er osse bare en skrøne at de blir skæve i stellet.. men hvis man gearer dem forkert, i forhold til tunet kan de nemt trække en original bagsvinger skæv..

• #12   13. jan 2006 En gammel yamse bliver sQ ikk skæv!! Og JO FANME den kan sparke RØV.. så det VIL NOGET!! =)) kan bare ikk holde til det i længden!! smadrer sig selv!!

• #13   13. jan 2006 og egerfælgene holder ingen steder hvis man skal køre rigtig stærkt.. så ska man ha stjernefælge..

• #14   13. jan 2006 hehe mester.. det er lige præcis sådan jeg har det med yamaha.. smiley tror bare det er en vanesag.. smiley

• #15   13. jan 2006 og ja! scootere med hjul under de 12" ligger ikk godt i sving.. men ellers tror jeg nu nog lige de kan komme helt ned og skrave siden!! uden og vælte JA!! =)) Heh....

• #16   13. jan 2006 Klart scootere, knallerter er til sprit, fordeleved scootere: Man sidder meget bedere på grund af det dejlige store sæde, og affjederingen er meget bedere end på knallerter, og det er ikke nær så koldt pga. frontskjoldet af viser både vind / vand. Men jov det er da sjovt med gear men man vænner sig hurtigt til dem, og så tænker man ikke over det. Motor messig er langt de fleste scootere også langt foran knallerter, alle knallerter kan køre 30km/t uden problemer og osse 40 for den sags skyld, men skal de kører 50-60 begynder de allerede at blive meget ustabile, hvor imod min neos f.eks. har kørt de sidste 10.000-12.000 uden problemer, og den kører 80. scootere er bygget til at kører 70-80, det kan man tydelig mærke åp bremser, affjedering, motor og stel, det er tilgengæld ikke sjovt at kører 80 på en maxi, melody, sting eller hva nu, der er så få tilfælde vor de er bygget til det som f.eks. kreidler, men her løber man osse ind i problemer med at de har fået monteret svagemotorlejer, så de går hurtigt hvis man begynder at pille ved dem. Så er der som regl meget bedere lys på scooter. Scooter ar jo osse masse af "ekstra udstyr" Så som langlys, bremselys, blinklys, dythorn, elstarter som mange knallert ikke har, så har scootere jo osse hjælmrummet som man tit får brugt en skøn detalje som man ofte mangler på knallerter, og så får man osse mere respekt ved at køre scooter : D har fler grunde men er ved at være træt af skrive

• #17   13. jan 2006 peter C > hør her mester.. scootere er osse 30 år længere fremme i motor udvikling..

og en kreidler er nok den eneste knallert der IKKE har svage motorlejer.. smiley min første kreidler rundede 29.000km mens jeg havde dem, hvor de 13000 af dem var med 9,5hk tun, og en rigtig go gearing.. kørte omkring 115+.. med std tap og lejer, uden en eneste mislyd.. og har aldrig oplevet en ustabil knallert.. det er bare et spørgsmål om at den er lavet ordenligt.. affjedringen på en knallert er 10 gange bedre end på en scoot, medmindre man kører med tsvansen lortesæder og dæmpere..

og i øvrigt.. de knallerter du nævner ligger udenfor kategori.. det er tøseknallerter, og melody og sting er iøvrigt scoots.. smiley

• #18   13. jan 2006 bremser er bedre på en scoot, ja.. men det at man sidder i læ..? ehh.. nej.. man sidder ubekvemt og trangt, ihvertfald hvis man er høj som jeg, hvor man har fri benplads på en knallert.. men der findes jo osse fuldkåber til knallerter, og ALLE knallerter med fuldkåbe er federe end scoots, og iøvrigt bedre afskærmede..

• #19   13. jan 2006 sting er krafthelvede da ikk en scooter......... det er meget smag og behag det her! så jeg vi lopfordre til IKKE at lad der gå børnehave i det som sædvanligt her inde! og lad folk hver især have deres egen mening.......

Jeg har selv kørt 4G længe.. men blev trær at køre rundt med en taske fuld af værktøj..... JEG SYNES det er noget gammelt lort! men sjovt!

Så JEG er mest til scootere! =)

• #20   13. jan 2006 En af mine venners kreidler brødsammer efter 100km med tun og det var noget med at i danmark fik de monteret andre lejer pga de skulle være knallerter, så lige kreidler er jo faktisk osse en motercykel, og nu ved jeg ikke hva du tænker på med affjedering, men min affjedering er yderst behaglig, det kommer self. os an på og det er pgo/cpi scooter eller kvalitets scootere, til daglig brug er scootere klart at foretrække, men til hobby og sprit kan jeg godt se det hygglige i knallerter, desuden ligge både min neos/stalker meget godt på vejen, de har begge store/brede fælge for en scooter, og så er scootere noget kønnere at se på men det er jo en smags sag, men syntes generalt osse knallerter har det med at ryste meget oppe i fart.

• #21   13. jan 2006 øhm.... Christian K.. Jeg er uenig i dig m.h.t. plads og komfort! små pis-scootere såsom jog og sonic JA der sidder man ubekvemt..... men sQ ikk mere end på en Yamse! Min havde meget høje bagdæmpere og var ikk lille.... men synes nu man sad ret trængt på den alligvel!

• #22   13. jan 2006 som HeNNeRZ ! os siger kommer det man pladsen meget n på hvilken scooter vi snakker om, ved bare at mine ben/lår/fødder blir våde/kolde når jeg kører på min maxi eller andre knalleret, og det gør de ikke på mine scotere

• #23   13. jan 2006 nemmerlig! og på en ordentlig scooter som den jeg havde... der er der sQ masser af plads! jeg er ca 1.85-90 og jeg kunne sagtens sidde bekvemt i længere tid med en kasse pils mellem fødderne! =)

Kommentér på:
plasticpony vs jernhest ..

Annonce