{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
135 visninger | Oprettet:

tænding {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg prøvet med 2 helt nye tændinger på min maxi.. men lyset virker bare ikke.. pæren er helt ny og ikke sprunget og ledningsnettet fejler heller ikke noget.. men så selve lysspolen, der hvor at den lodde klat er ska den vende ind med motor eller væk fra motor.. for det siger en a mine venner at det måske kan være det?? nogen der måske kan hjælpe mig der ?? kun seriøse svar tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tænding
  • #1   28. feb 2006 hvis jeg husker rigtig vender den loddeklat væk fra motoeren...

men ved faktisk ikke helt om det gør noget hvis den vender den anden vej...

kan du ikke måle på ledningen om der kommer strøm ?

• #2   28. feb 2006 ellers kan du jo gøre det hvis du ikke har en til at måle strøm med kan du jo tag den gule ledning nede ved svinghjulet og blotte ledningen lidt og hold en pære på der og ned på stel

• #3   28. feb 2006 jeg har prøvet det med den gule ledning og der kommer ikke strøm.. men jeg tror at den ska vende næk fra motoren for ellers så ska motoren køre baglands så den får strøm den rigtige vej gennem spolen ??

• #4   28. feb 2006 altså som sagt er jeg ret sikker på at lodningen skal vende væk fra motoreren. det vil sige at du kan se lodningen igennem svinghjulet.

det er lige meget om så man fik motoeren til at køre bagløns så ville der også komme lys da det jo er et magnetfeldt der bliver lavet...

dit svinghjul er det iorden ? der er ikke olie og skidt indvendig i det ? eller mangler det en af de plader der sidder invendig i det eller sidder løs ?

• #5   28. feb 2006 men det er jo det at hvis den vender forkert og lodningen rammer motoeren på en eller anden måde ja så laver den nok ikke lys. det lyder meget sansynligt

• #6   28. feb 2006 jamen så kan det vel kun være fordi at den ska vendes vil du sige? det vil jeg mene for det kan ikke passe at begge lysspoler jeg har købt ikke har virket.. så det kan kun være det vel?

• #7   28. feb 2006 ja det er jeg meget overbevist om at det er der problemet ligger... og nej det lyder meget usandsynligt at det skulle være begge der er defekte...

prøv og vende den så lodningen peger væk fra motoeren, så er jeg meget sikker på det nok skal virke...

held og lykke smiley

Kommentér på:
tænding

Annonce