{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Peder H
Peder H
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

CPI Popcorn El-starter.... {{forumTopicSubject}}

Hejsa - nogen der har et bud på hvad der kan være galt her:
Kan sagtens starte scooter med kick-start , men når jeg prøver med el-starteren , kommer der bare et klik og den tørner ikke startermotoren , der er lige kommet nyt batteri på.....er det et relæ eller er startermotor defekt?
Mvh PH

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CPI Popcorn El-starter....
  • #1   18. mar 2006 prøv med en ny starter.. tror det er el-motoren i starten der er gået sig en tur

• #2   18. mar 2006 sartermotoren er defekt

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#3   18. mar 2006 Udmunder det sig sådan at den bare giver "et klik" når man prøver at starte den - bremselyset "dykker" også når jeg prøver at starte med el-start , som om noget trækker rigeligt med strøm......det kan ikke være et relæ....???

• #5   18. mar 2006 Jeg ved nøjagtigt hvad der er galt min oliver gjorde det samme ( ALDRIG KØB CPI smiley ) Det eneste du skal gøre er at skille din elstarter af og så tage de kul ud der sidder inden i den, det er dem der er brændt fast, og så skal du bare slipe en lille smule på dem med noget sandpapir. Efter det skal du simpelt bare samle det igen. Og vupti så virker lortet igen smiley Håber det var forståeligt.

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#6   18. mar 2006 Til Dellen - Der er spritnyt opladet batteri på! Så det kan ikke være det....
    Til Christian F - Det er selvfølgelig en mulighed at prøve FØR man giver 600kr for en ny starter.....den der sidder på har siddet på siden fødslen for ca 9000km siden.....så jeg vil prøve at skille den ad imorgen og se om det er kullene......der er ik noget relæ man kan checke/skifte...?

• #7   18. mar 2006 Jeg er 10000% sikker på at den vil virke hvis du gør som jeg siger fordi min elstarter sagde også bare klik når jeg trykkede på knappen, og efter sådan en behandling der virkede den igen. Min har kørt 6000 nu.

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#8   18. mar 2006 Til ham den lange...ved ik lige hvordan man svarer i din profilll men hvad skal du have for den?

Til Christian F : har lige pillet starteren af og målt at relæet trækker med ca. 9v når jeg trykker på start knappen...så det må vel være starteren , vil lige prøve at skille den ad og kommer så med info imorgen dat sgu er for mørkt til at montere den igen idag....

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#9   18. mar 2006 Nu fik jeg langt om længe rense kullene - efter meget møje og besvær at få dem på plads igen med de små fjedre og mine STORE hænder.....satte lidt spænding (6V prøvede jeg lige med først) og den løb sgu rundt uden problemer - bliver spændende imorgen at få den monteret og se om den stadig tørner.....

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#10   19. mar 2006 Nåå - fik så monteret starteren tilbage på scooteren....relæ klikker stadig og den starter IKKE via elstart , altså må relæet være defekt! Hvor er det så lige man får fat i det - kan ikke umiddelbart se det på T.Svansens hjemmeside.......nogen der har en ide om hvor jeg kan få et nyt...?

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#11   19. mar 2006 Fandt det! Har bestilt - skal hente det imorgen.....

• Peder H
    Peder H Tilmeldt:
    jul 2003

#12   20. mar 2006 Det var så heller IKKE startrelæet......så nu prøver jeg med en ny starter......

Kommentér på:
CPI Popcorn El-starter....

Annonce